Skrevet av Emne: Nå må jeg seriøst ha klarhet!  (Lest 2129 ganger)

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« : 03. april 2013, 19:09 »
Hei

Blir ikke helt klok på det her med kosthold, deff, karbo osv osv.

Har fått et kostholdsoppsett på Elixia med hva som er riktig mat og litt hvor mange måltider om dagen. Jeg er 25 år, 185 høy og veier normalt ca 80kg. Lå på 82 i sommer etter at jeg hadde spist mye mat bevisst og gått på gainer.

Med mye mat, gainer og ikke veldig riktig mat, så fikk jeg litt fett nederst på magen. Dette håpa jeg på å "deffe" bort med en "deff" på rundt 3 måneder. var ingen extrem diett, bare å spise mat med lite fett/karbo, og samtidig prøve å spise ofte, og mye middag. Men det sklei etter hvert litt ut, så klarte ikke å holde det mer enn 1 måned. Men uansett, det jeg oppnådde var å gå ned i vekt, ikke i fettprosent. Veier nå bare rundt 75, og syns det er for lite. Så nå prøver jeg å ete mer, stort sett sunt, og skal handle proteinpulver igjen.

Her er en typisk måltidsdag for meg:

Frokost 06.00 : Havreflakes frokostblanding, blanda med extra lettmelk. Blir bytta ut med havregrøt nå. Hvorfor er havregrøt så bra egentlig? Er jo ikke veldig mye protein, bare mye karbo.(veit man vokser av karbo, but still...)

Lunsj 11.00 : Middag. Som regel 2 kyllingfileter+jasminris og kesamboks eller masse pasta med karbonade-deig. eller 2 laksefileter med ris og kesam. Drikke: vann

Lunsj 2 : 15.30 : 4-6 grove brødskiver med ost/skinke eller kyllingskiver med cottage cheese på. Drikke: vann

middag : 19.00 : 2 kyllingfileter+jasminris og kesamboks eller pasata+karbo-deig. Eller 2 laksefileter med ris og kesam. Noen som har forslag til flere mettende bra middager? Spiser jo også taco av karbonadekjøttdeig og med kesam. ellers vanlige middager som løvbiff+ris etc. Drikke: vann

Etter trening kl 21.00: proteinsjokolade+proteinshake som regel.

Eventuelt noen grove skiver med ost/skinke etc.

Jobber ofte lange dager fra 7 om mårran til 18-19 om kvelden. Takker for GODE forslag til forbedringer og konstruktive tilbakemeldinger.

Trener man/ons/fre


Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« #1 : 04. april 2013, 09:23 »
Jeg synes du spiser mye når du først spiser og jeg synes det går for lang tid mellom hvert måltid. F.eks. så går det 5 timer mellom frokost og lunsj. Det er LENGE! Splitt opp det måltidet i to. 1 kyllingfile (ca 180-220 gram: Firstprice varierer i størrels). Det er mer enn nok til et måltid. nå vet jeg ikke hvor mye ris du tar? Og dropp en hel boks kesam. MAger kesam? Du får deg jo i over 100gram protein i bare det måltidet. Dropp også mager kesam til middag kl 19. Spis en boks mager kesam til lunsj2 - men dette bør også splittes i to. Spis den ene kl 13 og den andre kl 16. Til frokost: 1 proteinshake i tillegg til havregrøten.

Etter trening: To bananer og proteinshake. Dropp ptoteinsjokolade. Før natta: 1 boks tunfisk.

Ta i tillegg 2-3 spiseskjeer med olje. Oliven, linfrø etc. til 2-3 måltider.

Da bør ting skje!
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« #2 : 07. april 2013, 14:15 »
Jeg synes du spiser mye når du først spiser og jeg synes det går for lang tid mellom hvert måltid. F.eks. så går det 5 timer mellom frokost og lunsj. Det er LENGE! Splitt opp det måltidet i to. 1 kyllingfile (ca 180-220 gram: Firstprice varierer i størrels). Det er mer enn nok til et måltid. nå vet jeg ikke hvor mye ris du tar? Og dropp en hel boks kesam. MAger kesam? Du får deg jo i over 100gram protein i bare det måltidet. Dropp også mager kesam til middag kl 19. Spis en boks mager kesam til lunsj2 - men dette bør også splittes i to. Spis den ene kl 13 og den andre kl 16. Til frokost: 1 proteinshake i tillegg til havregrøten.

Etter trening: To bananer og proteinshake. Dropp ptoteinsjokolade. Før natta: 1 boks tunfisk.

Ta i tillegg 2-3 spiseskjeer med olje. Oliven, linfrø etc. til 2-3 måltider.

Da bør ting skje!

Problemet er at jeg jobber på byggeplass, så jeg kan ikke bare gå å spise når det passer meg. Derfor de store tidsforskjellene. jeg spiser 120gr ris. mager kesam ja.

Hvorfor er det bedre å splitte måltidene, når jeg uansett ender opp med samme antall gram proteiner osv? KUN pga metthetsfølelsen skal være der oftere? og veit du sånn cirka hvor mange gram proteiner jeg får i meg på det kostholdet jeg oppga? blir det farlig mye proteiner per kg kroppsvekt?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« #3 : 07. april 2013, 15:34 »
Periodisk faste er et velkjent konsept og begynner endelig å bli anerkjent. Det viktigste er at du har sånn omtrent faste måltider.

Trener du styrke? Det må du nesten hvis du ikke vil miste betydelig med muskulatur når du går ned i vekt. Tren ALLE musklene, ikke glem legger/hamstrings osv.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« #4 : 07. april 2013, 16:38 »
Tror du overtenker dette litt.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« #5 : 08. april 2013, 19:23 »
Tror du overtenker dette litt.

fortell

Utlogget OmniDan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« #6 : 11. april 2013, 14:52 »
Ser du jobber på en byggeplass; om du utfører fysisk arbeid i lange timer om dagen ville jeg ha spist litt mer. Dessuten er det ingen unnskyldning for å ikke få i seg et måltid eller to, dra med deg en shake, yoghurt, tunfiskboks e.l. og styrt det på toalettet om du må Wink

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Nå må jeg seriøst ha klarhet!
« #7 : 15. april 2013, 17:17 »
Ser du jobber på en byggeplass; om du utfører fysisk arbeid i lange timer om dagen ville jeg ha spist litt mer. Dessuten er det ingen unnskyldning for å ikke få i seg et måltid eller to, dra med deg en shake, yoghurt, tunfiskboks e.l. og styrt det på toalettet om du må Wink

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Eter så mye jeg kan i lunsjene. Er ikke populært å stikke av, og gidder ikke styrte noe på dass :p men nå ser det ut som jeg begynner i ny jobb kanskje, så da blir det i så fall lettere Smiley

Trener mandag, onsdag, fredag. bryst/tri/skuldre - rygg/bi/mage - bryst/tri/skuldre. Også motsatt neste uke

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!