Skrevet av Emne: Militære situps - noen som har en vidunderteknikk?  (Lest 2342 ganger)

Utlogget Bolemann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

I og med at det finnes folk som tar 200situps uten så mye å kjenne det i magen, så er det nødt å være en form for teknikk på gang - med tanke på at jeg kjenner det etter 25.....

Har hørt det kan ha noe med pusteteknikken å gjøre?

Utlogget Sixton

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

I og med at det finnes folk som tar 200situps uten så mye å kjenne det i magen, så er det nødt å være en form for teknikk på gang - med tanke på at jeg kjenner det etter 25.....

Har hørt det kan ha noe med pusteteknikken å gjøre?

Prøv å berør albuen så langt ned på låret som mulig. Altså så nærme skrittet som mulig. Går iallefall bra for meg da!

Mulig ikke alle befal/opptaksinstruktører som godtar dette, men jeg har ikke fått noe tilsnakk på det ennå!
Ps. Har vært i militæret i 6 år, og alltid scoret max på sit-ups.

Utlogget Epic

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 339
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 339

Gjør du sit-upsene på samme måte som de gjør i millitære.
Der har de bena oppe på en kasse slik at de er 90grader, så holder en person på leggene (noe som gjør at man klarer mange fler)

Mulig det er en fordel å har trent mye komdis hvis man skal gjøre det bra, det går jo absolutt ikke på max styrke!

Utlogget Byggmestern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 144

Det er veldig mange måter å utføre Sit-Ups/ Crunches på. Avhengig av hvor du plasserer bena, og hvor langt du hever kroppen. Jeg ser at noen går så høyt at de nærmest sitter på toppen-dette gjør at ryggen overtar mye av belastningen og magen får mindre påkjenning. Personlig kan jeg gange antall sit-ups med 10 når jeg tar slike. Det jeg synes trener best er bena i 90 grader og KUN bruke magen til å utføre øvelsen, og utfør i roooolig tempo.

 buttrock
the more I learn, the more I realize that only a few things really matter

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Jeg kjører crunches med bena i været og i 90 graders vinkel, og går direkte til hengende benhev etterpå. Det svir skikkelig. Jeg kjører mage 2 ganger i uka, men da kun dette ene supersettet. På crunchene holder jeg en hantel på brystet mens jeg kjører forholdsvis rolig, med utpust på toppen.

Etter at jeg begynte med vektbelastning har jeg økt i reps og/eller vekt hver gang! I går brukte jeg 27,5 kilo på brystet og tok 30 repetisjoner. Trodde ikke det var sant, men det gikk forbløffende lett helt fram til 20. Etterpå ble det 15 reps på hengende benhev. Jeg LOVER at det gjorde vondt!.... Det er bare å teste folkens!  Grin
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
militær situsp er simpetl da, d sitter jo en fyr på bena dine oppe på kassa så de første 100 om du vill bruker du lår muskler, bli ikke klar for 5 øre i magen;)
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!