Skrevet av Emne: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken  (Lest 3272 ganger)

Utlogget sim19

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« : 28. april 2013, 05:14 »
Hei, er en gutt på 19 år som har trent i litt over 2 måneder nå. Trener styrke mandag, onsdag, fredag men har lyst til å begynne å trene kardio i tillegg til styrke uten å kutte ned på antall treningsdager jeg trener styrke.
Vurderte å legge til en kardio dag på torsdag og eventuelt en på lørdag og lurte på om noen syntes at dette var en dum idé?
Er i ganske dårlig form når det kommer til kondisjon forresten biggrin

Det jeg er mest redd for er at jeg kommer til å være sliten på dagene jeg skal trene styrke og miste motivasjonen for trening helt..

Grunnen til at jeg har lyst å trene kardio er hovedsakelig at jeg skal i militæret om 7-8 måneder og tror ikke det bare holder å være sterk der :Smiley

Tar gjerne imot råd på hvordan jeg skal sette opp kardio delen av treningsuken også!

Mvh Sim19

Utlogget Atene

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #1 : 28. april 2013, 12:50 »
Det er bare å kjøre på med kardio, men prøv å holde kardioøktene under 1 time. Hvis du skal i militæret om 7-8 måneder anbefaler jeg å trene militærbasert trening hvis du skjønner. Ta mange armhevninger og Chins, og gå turer med ekstra kilo i en sekk og løp med ekstra kilo.

Husk å spise næringsrik mat mye karbohydrater og proteiner etter trening, slik at du får optimal restitusjon.

Lykke til og kos deg i militæret Smiley
Hater å få massemassse blod i hodet når jeg tar mark

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #2 : 28. april 2013, 14:20 »
Langdistanse er mest viktig.
Da kan du løpe langt på mølla og gå i marsj fart på høye grader på mølla.

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #3 : 06. mai 2013, 07:17 »
Man: Styrke
Tir: Kardio
Ons: Styrke
Tor: Kardio
Fre: Styrke

Lør/Søndag: Fri

Får du 2dager helt trenings fri eller moderat trening som gåtur f.eks. Har funket for meg, å funker nok for deg også. Utrolig godt med lør/søndag som fridager når du trener en del i uken Smiley

Lykke til !

Utlogget Aske

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #4 : 09. mai 2013, 19:57 »
Som Salta89 sier, er det ypperlig å ha annenhver dag for styrke og kardio.
Men ville gjort mye av kardio ute i det fri i terreng og helst oppoverbakker isteden for på mølle, med tanke på militæret.

Du kan også kombinere inn kardio på mølle på samme dagen du trener bein(Hvis du har en dag 100% fokusert på bein.) Det programmet jeg kjører nå, har jeg en 5-8km løpetur på mølle først, så ren styrke på bein etter.
Med denne beindagen/kardio hadde det selvfølgelig vært en bedre splitt med:
Man: Kardio
Tirs: Styrke
Ons: Bein/kardio
Torsdag: Styrke
Fredag: Kardio

I tillegg kan du også legge på en dag med styrke, hvis det er interresant.
Why?
F*ck you that's why.

Utlogget simen93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • There are no shortcuts to any place worth going
Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #5 : 10. mai 2013, 00:24 »
jeg skal også inn i militæret i januar og skal begynne og trene kondisjon. har fram til nå trent et 3splitt man,ons,fre. skal få inn cardio på tir og tor nå som "salta89" skrev. godt med fri lør og søn. hvor skal du inn da ? Cheesy
Alder = 20
vekt = 78
høyde: 172

Utlogget simen93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • There are no shortcuts to any place worth going
Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #6 : 10. mai 2013, 00:27 »
er forresten 3000 meter de tester på i Militæret. så er vell lurt og trene på 3000 da. tror jeg kommer til og løpe 3000 på tir og ut i skogen og løpe på tor.
Alder = 20
vekt = 78
høyde: 172

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #7 : 10. mai 2013, 08:23 »
er forresten 3000 meter de tester på i Militæret. så er vell lurt og trene på 3000 da. tror jeg kommer til og løpe 3000 på tir og ut i skogen og løpe på tor.

Ja kan vær en lur måte å gjør det på det. Men trenger kanskje ikke trene 3000m vær uke. 1gang i mnd kan vær en go måte å gjør det på å skrive ned forbedring og resultat. Eller 3hver uke kanskje. Er ikke noe løpe ekspert men tror eg ville gjort det sånn med tanke på å få litt mer tid å trene på for så å måle oppe resultatet Smiley Hør med noen løpe eksperter å spør dem hvordan de vil trene opp mot en 3000m Smiley

http://www.treningsforum.no/forum/index.php/board,54.0.html

Få kontakt med noen der inne Wink

Lykke til !

Utlogget simen93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • There are no shortcuts to any place worth going
Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #8 : 10. mai 2013, 12:16 »
Ja kan vær en lur måte å gjør det på det. Men trenger kanskje ikke trene 3000m vær uke. 1gang i mnd kan vær en go måte å gjør det på å skrive ned forbedring og resultat. Eller 3hver uke kanskje. Er ikke noe løpe ekspert men tror eg ville gjort det sånn med tanke på å få litt mer tid å trene på for så å måle oppe resultatet Smiley Hør med noen løpe eksperter å spør dem hvordan de vil trene opp mot en 3000m Smiley

http://www.treningsforum.no/forum/index.php/board,54.0.html

Få kontakt med noen der inne Wink

Lykke til !

ja holder vell med en gang i månden. litt kult og se forbedringer for vær gang man er på løpebanen og prøver også. har også en kompis som trener aktivt friidrett, skal spøre ut han anngående hvordan det er lurt å trene opp mot 3000  Smiley
Alder = 20
vekt = 78
høyde: 172

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #9 : 10. mai 2013, 16:00 »
ja holder vell med en gang i månden. litt kult og se forbedringer for vær gang man er på løpebanen og prøver også. har også en kompis som trener aktivt friidrett, skal spøre ut han anngående hvordan det er lurt å trene opp mot 3000  Smiley

Ja det skjønner eg og er jo mulig det også. Er som sakt ikke noe løpe ekspert Smiley Så ville spørt litt ut. Men jobb hardt for det og press dine grenser for vær økt, er det som er nøkkelen til suksess Wink Lykke til ! Smiley

Utlogget sim19

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #10 : 11. mai 2013, 20:42 »
Skal inn på Madla rekrutskole Smiley
Tror jeg blir å revurdere det å starte med kardio inntil videre, har begynt og jobbe å har lite energi til å trene 4-5 ganger i uken..

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #11 : 12. mai 2013, 10:02 »
Mer mat Wink

Selv vert på den at eg ikke har nok energi osv osv. Men med rett mat å rett mat mengde så
kommer den energien fortere en du selv tror  woot

Utlogget Hey bruh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #12 : 13. mai 2013, 23:39 »
Med mindre man skal på befals-, eller spesialjeger opptak så er det jo null poeng å kaste bort måneder hvor man kunne fått najse gainz med "militærrettet" trening. Haha. Du kan være en totalt utrent slabbedask med en BMI på 35, og fint chille deg gjennom rekrutten på madla.. Tongue Ikke stress Wink Spis heller nok og få store biceps, slik at sommerbretten ser bra ut.

Utlogget simen93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

  • There are no shortcuts to any place worth going
Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #13 : 14. mai 2013, 16:00 »
 
Med mindre man skal på befals-, eller spesialjeger opptak så er det jo null poeng å kaste bort måneder hvor man kunne fått najse gainz med "militærrettet" trening. Haha. Du kan være en totalt utrent slabbedask med en BMI på 35, og fint chille deg gjennom rekrutten på madla.. Tongue Ikke stress Wink Spis heller nok og få store biceps, slik at sommerbretten ser bra ut.

noen grener har opptaksprøver og opptakskrav. så i mange tilfeller må du komme virkelig godt forberedt for og ikke bli overført til noe annet kjedelig, da de ikke ser deg bra nok. dette gjelder ikke bare befals utdanning eller spesialjeger.
Alder = 20
vekt = 78
høyde: 172

Utlogget Hey bruh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Øke fra 3 til 4-5 treningsdager i uken
« #14 : 14. mai 2013, 18:49 »

noen grener har opptaksprøver og opptakskrav. så i mange tilfeller må du komme virkelig godt forberedt for og ikke bli overført til noe annet kjedelig, da de ikke ser deg bra nok. dette gjelder ikke bare befals utdanning eller spesialjeger.

Jaså? Hvilke stillinger er det som man må komme virkelig godt forberedt til for å ha sjans på madla?  Kokk på ubåt?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!