Skrevet av Emne: Tid for deffing  (Lest 1428 ganger)

Utlogget Shortmaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Tid for deffing
« : 01. mai 2013, 20:59 »
Hei folkens,

behøver litt tips med deffeprogrammet mitt. Om det er ting som kan forbedres/endres etc. Først litt om meg:

Høyde: 189cm
Vekt: 95kg

Mark: 200kg
Benk: 150kg
Bøy: 180kg

Målet er vel å komme ned på 5-6% fett om mulig. Har trent i mange herrens år men, har aldri foretatt noen deffekurer underveis. Er i grunn en overaller kan man si. Jeg løper lett 3km på 10 min f.eks. Har som regel bare blitt med treningen og ikke så veldig mye med å redusere fettet så lavt som 4-5-6%. Nå derimot har jeg lyst å gjøre dette før jeg blir for gammel :-) Være helt rippa for å si det sånn.

Har laget meg et grunnlag hvor 4 av de 6 måltidene er faste. Dvs. ingen endring på disse. Forholdet mellom P/K/F ligger akkurat nå på 54/32/14, men vil balansere seg ut til 50/30/20 når de 2 gjenværende måltidene er i boks. Here it goes:

Måltid 1: Proteinshake 60g (50/5/4), Neve mandler 30g (6,5/2/15) = 415 kcal

Måltid 2: Havregryn 100g (13/61/7), Melk 0,2l (7/10/-), Blåbær 50g (1/5/-) = 470 kcal

Måltid 3: Blankt

Måltid 4: Proteinshake 60g (50/5/4), Husmans knekkebrød x 2 (2/17/-). Makrell i tomatsaus 1/2 boks (11/2,5/17,5) = 545 kcal

Måltid 5: Blankt

Måltid 6: Casein Protein 60g (49/4/1,5) = 220 kcal

Her er forholdet mellom P/K/F = 189,5g(54%) / 111,5g(32%) / 49g(14%) = 1650kcal

Inn i bilde kommer også 30ml Udo's Choice om dagen. Den kommer dog ikke i postkassa før fredag :-)

Jeg regner med jeg kommer til å ligge på rundt 2500-3000kcal. Samtidig er jeg nesten litt redd for at dette blir for lite. Da jeg for litt over ett år siden målte kroppens fettprosent, målte den også hvileforbrenneningen. Den var da på mellom 2700-2800kcal. Jeg er på trening seks dager i uka, hvorav tre av de er to ganger om dagen. Så det blir med 9 treningsøkter.

Ser denne planen grei ut? Burde jeg øke kcalinntaket nettopp p.g.a høy hvileforbrenning og forbrenning grunnet all trening? Har lyst å bevare mest mulig muskelmasse. Deffingen skal vare i 3 måneder.

Takker for alle inputs.

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Tid for deffing
« #1 : 01. mai 2013, 21:12 »
Jeg ville lagt meg høyere på kaloriene om du er usikker. Legg deg til det du tror kan være greit nivå (men er usikker) i en uke. Også justerer du utifra hvor fort du går ned. Det er dumt å kutte for mye i starten, da du risikerer å få kroppen til å tilpasse seg et unødvendig høyt underskudd. Om du starter 300kcal høyere og går ned på det i starten, kan du heller kutte 200-300kcal når vektnedgangen stopper Smiley

Er mange som brenner seg på det der, og derfor du ser folk slite med å gå ned i vekt på under 1000 kcal om dagen (med 2 timer kardio!!). Er nok ingen krise i dette tilfellet, men mtp at du skal såpass lavt i fettprosent, så vil det nok straffe seg om du starter unødvendig lavt på kaloriene Smiley
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Shortmaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Tid for deffing
« #2 : 01. mai 2013, 21:39 »
Takker for input :-) Det var akkurat det jeg også tenkte på. Kjenner kroppen min såpass godt etter 12 år med trening at jeg vet hvordan kroppen begynner å reagere når kaloeriene uteblir.

Utlogget Shortmaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Tid for deffing
« #3 : 06. mai 2013, 16:40 »
Nå har jeg vært på deffekur i ca. 10 dager. Er det noe fremgang? Tja..Jeg har ikke gått ned noe særlig i vekt, men magemusklene og definisjonen av musklene er mer synbare nå enn før jeg startet. Fettet på selve magen har også skrumpet inn. Jeg har veid meg hver eneste dag på trening siden jeg startet og vekta viser stort sett en vekt mellom 93,8-94,5kg. Hva kommer dette av?

Jeg har et kaloriinntak på 3000kcal om dagen. Betyr dette at jeg bør begynne å justere på kaloriinntaket noe?

Treningen går kjempebra. Jeg har ikke følt ett fnugg av energitap selv om jeg trener så og si hver eneste dag.

Forslag tas imot med stor takk :-)

Bare for å tilføye; jeg drikker veldig mye væske! På trening, på 2t, kan det fort gå 2-2,5l vann. I tillegg kommer resten av dagen i tillegg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!