Skrevet av Emne: Kosthold  (Lest 1227 ganger)

Utlogget abdellaoue

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Kosthold
« : 12. juni 2013, 08:36 »
Hei, veier rundt 73-75 kg nå og har lyst til å øke til rundt 80 kg.
Har også lyst til å bli mer definert samtidig som jeg øker, så det kommer vel til å ta en god stund.
Har tenkt til å spise slik:
Frokost: 100 gram havregryn og proteinshake.
Lunsj: 100 gram kyllingfillet/100 gram tunfisk/100 gram laks, 100 gram ris, 100 gram brokkoli(evt 100 gram med frossen grønnsaksmiks)
Etter trening: Proteinshake og banan
Middag: Fisk, kylling, biff, taco (kommer ann på hva mor lager)
Mellommåltid: Frukt eller rester fra middag
Kveldsmat: 4 brødskiver med skinke, ost, agurk.
Har ikke så mye peiling på kosthold, men hvordan ser det her ut?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 159
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 159

Sv: Kosthold
« #1 : 12. juni 2013, 13:12 »
Det ser bra ut dette. Bra å se at du får i deg godt med protein i nesten alle måltid. Enete måltidet du bør få i mer protein er kveldsmat. Kjør på med 2-3 egg + 1 stort glass med melk. Evt. en boks tunfisk eller 1 boks mager kesam. Mulighetene er mange Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget abdellaoue

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Kosthold
« #2 : 13. juni 2013, 06:02 »
Burde jeg endre på hvor mange gram jeg spiser av det jeg har på lunsj?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 159
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 159

Sv: Kosthold
« #3 : 13. juni 2013, 14:16 »
Nei ikke nødvendigvis. Følg med på vekta og fremgangen ellers. Går du for fort opp i vekt så går du ned på kcal og da kan du kutte ned på karbs på ris i lunsj. Normal vektøkning uten å legge på for mye fett er 0,5 kg i uka.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Kosthold
« #4 : 13. juni 2013, 23:23 »
Nei ikke nødvendigvis. Følg med på vekta og fremgangen ellers. Går du for fort opp i vekt så går du ned på kcal og da kan du kutte ned på karbs på ris i lunsj. Normal vektøkning uten å legge på for mye fett er 0,5 kg i uka.

Jeg har lest liknende artikler før, at man kan bulke med .5 kg i uka. Dette tilsvarer 2 kilo i måneden, eller 24 kilo over et år.

Jeg mener å ha lest ifra en tabell der man maks kan klare å gaine 5-10 kilo muskler det første året og dette stangerer veldig det andre, tredje og fjerde året!!

Hvis han skal opp 5-7 kilo bør han bruke nesten et helt år på å gå opp denne vekta hvis han skal ha en clean bulk.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Kosthold
« #5 : 13. juni 2013, 23:44 »
5-10kg mer ren muskulatur utgjør en betydelig reduksjon i fettprosenten. De ekstra kiloene med fett vil altså ikke nødvendigvis gjøre deg tjukkere. Dessuten trenger man ikke bulke i ett.

Jeg er likevel enig i at 0,5kg i uka er mye.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.