Skrevet av Emne: 19 år 45 kg  (Lest 1357 ganger)

Utlogget dyix08

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

19 år 45 kg
« : 12. august 2013, 23:23 »
Hei, tittelen røper vel det meste, men kan oppsummere litt.
Jeg er en 19 år gammel lat gutt som kun veier 45kg og er 178cm høy, BMI på 14.2. Jeg røyker og spiser usunt.

Nå er det på tide med en forandring og lurer litt på hva som kan være et motiverende vendepunkt?
Jeg vet at jeg må spise mye mye mer, men pga røyking så mister jeg all appetitt og dermed så får jeg ikke lyst å spise, jeg ønsker deres meninger på hva som kan gjøres..

Jeg har vært hos legen og tatt en sjekk, resultatet ble mangel på jern og d-vitamin, alle andre verdier er sunne og forbrenninga mi er normal, jeg har holdt samme vekt i en årrekke på 3-4 år og skjønner virkelig ikke hva som er galt og hvorfor i all verden jeg ikke legger på meg?
Pga lav vekt og veldig slank figur så er også selvtilliten ganske nede og jeg føler meg veldig deprimert meste parten av tiden.

Ønsker alle kommentarer og meninger velkommen, fyr løs !

Takk på forhånd!

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: 19 år 45 kg
« #1 : 12. august 2013, 23:29 »
Spis mer og bedre og slutt å røyke?

Utlogget Akslur

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 252
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 252

Sv: 19 år 45 kg
« #2 : 13. august 2013, 00:06 »
Jeg sier som mange før meg har sagt: drikk helmelk, eller prøv å få i deg andre feite drikker hvis du ikke liker / kan drikke melk. Det er mye lettere å få i seg flytende næring! Bland gjerne med gainer / proteinpulver.

Hvis du veier 45KG og er 178 CM høy, så vil jeg ikke si du spiser usunt i det hele tatt, du spiser FOR LITE. Har du et spiseproblem? Alt du spiser vil vel være sunt for deg med den BMIen.

Når det gjelder røykinga vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Slutt å røyk, begynn å snus? Det funker for veldig mange, og appetitten blir vel ikke like fucka. Og snus er forresten MYE mindre ille enn røyk. Hvis du ikke selv har lyst til å slutte å røyke, så vil det bli vanskelig. Du må komme til et punkt der du kan si at du inderlig ønsker å slutte. Og så må du bare bestemme deg for det. Jeg sluttet å snuse etter 7-8 år, jeg ble så lei snus en periode at jeg fant ut en dag at jeg ikke gadd faenskapet mer. Slutta på dagen, etter et par uker var alt av snussug borte.

Siden du er på et treningsforum må jeg vel anbefale at du trener helkropp 3-4 ganger i uken hvis du er helt nybegynner.

Et motiverende punkt kan kanskje være at du har et bra utgangspunkt for å bygge muskler siden du er såpass tynn. Vil tro at du kan legge på deg ganske heftig i starten siden du veier så veldig lite også. Good shit!

Loggen min

Mine raw perser:
Benkpress: 2x100kg
Markløft: 180kg
Knebøy: 167,5kg
Støt: 90kg
Rykk: 70kg

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: 19 år 45 kg
« #3 : 13. august 2013, 08:31 »
Har du sett Supersize vs Superskinny?

Jeg tenker at du sliter med noe av det samme. Du tror du har dårlig appetitt fordi du erstatter mat med røyk. Du må rett og slett bare tvinge deg til å spise mer i en liten periode. Da vil appetitten øke igjen.

Skal love deg at du vil kjenne sultfølelse etter noen dager med oppkarbing. Pass også på å ikke røyke før du har spist.

Få inn faste måltider som du skal hai deg hver dag og spis til faste tider.

Frokost
Lunsj
Mllom
Middag
Kvelds

Ikke noe røyk for noen av disse måltidene.

Når du har kommet inn i en god rutine og matlysten er tilbake så vil resten gå av seg selv. 

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.