Skrevet av Emne: Skade!!!  (Lest 3741 ganger)

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

Skade!!!
« : 23. juli 2004, 20:45 »

Idag har jeg opplevd den verste smerten i mitt liv...

moste tåa inn i et gelender og neggeln ble flerra av og et dypt kutt gikk helt fra bynnelsen av tåa og opp til leddet. har akkurat vært hos legen og fådd sydd det. måtta faen meg sy på det greiene neggeln skal ligge på!da bedøvelsen gikk ut fikk jeg så sinsyke smerter at jeg måtte ta en paralgin forte

men til det jeg lurte på. nå er jeg på paralgin forte og pencilinkur. Samtidig som jeg er midt i en kreatin periode.

kan jeg fortsette med å ta kreatin? jeg blir ikke å trene di nermeste dagene pga smerten men tenker jeg kan bynne igjenn snart..dropper seff ben øvelser.

men kan jeg ta 5g kreatin 2 ganger om dagen?
><><Under construction><><

nann-rosita

  • Gjest
SV: Skade!!!
« #1 : 23. juli 2004, 21:19 »

Idag har jeg opplevd den verste smerten i mitt liv...

moste tåa inn i et gelender og neggeln ble flerra av og et dypt kutt gikk helt fra bynnelsen av tåa og opp til leddet. har akkurat vært hos legen og fådd sydd det. måtta faen meg sy på det greiene neggeln skal ligge på!da bedøvelsen gikk ut fikk jeg så sinsyke smerter at jeg måtte ta en paralgin forte

men til det jeg lurte på. nå er jeg på paralgin forte og pencilinkur. Samtidig som jeg er midt i en kreatin periode.

kan jeg fortsette med å ta kreatin? jeg blir ikke å trene di nermeste dagene pga smerten men tenker jeg kan bynne igjenn snart..dropper seff ben øvelser.

men kan jeg ta 5g kreatin 2 ganger om dagen?
men jøsses, hvorfor spurte du ikke legen mens du var der da?? ... spis kreatinen din du, gjør garantert ikke noe galt i det. men jeg tror du burde roe treninga, for det der kan ikke være godt. og anbefaler IKKE en treningsøkt med paralgin forte innabords.. da blir det nok MERE skader , tenker jeg....

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skade!!!
« #2 : 23. juli 2004, 21:36 »
Et godt råd, er å stelle meget godt med den der!! Jeg har gjort det der selv, og vet hvordan det er. Og om du ikke steller bra med den, kan du risikere å måtte nappe av hele neglen. Om du tror det du var i gjennom i dag var vondt, kan jeg love deg at å nappe den er MYE verre !!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Skade!!!
« #3 : 23. juli 2004, 21:57 »
hehe, er ikke noe neggel å nappe av siden hele neggeln for av i uhellet..

har fådd beskjed av legen om å skifte bandasje hver dag og dra å sjekke det hos legen hver uke
><><Under construction><><

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skade!!!
« #4 : 23. juli 2004, 22:01 »
Jo, men du MÅ passe på at den gror riktig i etterkant !!! Det er veldig viktig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Skade!!!
« #5 : 23. juli 2004, 22:10 »
ok, sansett ja.

Ja legen sa at jeg kunne få problemer når neggelen vokste ut igjenn iåmed at jeg hadde fådd et dypt kutt i nervesengen neggeln skal ligge på...den kunne kansje gro seg neddi kuttet..eller den kunne flise seg opp og sant..

jeg skal jo på sjekk hver uke så der sørger di nok for at den gror skikkelig...

jaja, ikke mye stående laggpresspå ei stund nei Embarrassed
><><Under construction><><

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skade!!!
« #6 : 23. juli 2004, 22:13 »
Mitt råd er definitivt å besøke en fotpleier. Og en god en. Det er den beste invisteringen du kan gjøre nå. Det gjorde ikke jeg første gangen, og det angrer jeg meg på!!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Skade!!!
« #7 : 24. juli 2004, 01:39 »
takk for tipset, nevnte det for muttern og ho var enig. skal bestille time så snart som mulig

honnør! Cheesy
><><Under construction><><

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Skade!!!
« #8 : 24. juli 2004, 04:01 »
sier bare auuuuu...kjente det langt opp i stortåa da jeg leste dette.
 Kan dessverre ikke gi deg noe svar ang kreatinet. Men for all del RO ned treninga!
Og vær veldig nøye med å skifte bandasje på det der så det ikke går betennelse i det ( slik at du risikerer blodforgiftning for det er ILLE!)
helst bør du vel ikke gå med sko som trygger heller? ( eller gå så mye på den foten i det hele tatt med det første?)
ta det som sagt iallefall med ro.
*grøss* du må være forsiktig! fryktelig dumt å mose tåa inn i et gelender ! Wink

et lite tips - du kan jo kanskje prøve å kjøle tåa ned litt for å lindre smerten istedet for å pøse på med p.f ?

god bedring iallefall!

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

SV: Skade!!!
« #9 : 24. juli 2004, 20:02 »
Ja treninga får nok et opphold ivertfall til det bynner og gro og ikke gjør så vondt.

Skifter bandasje hver dag. Da jeg sku skifte idag var en kompress sutte seg fast i der neggeln skal være så måtte slite det av  Embarrassed var ganske smertefult ja..

slik så det ut etter jeg fikk det av.håper det ikke setter seg betennelse i det :/
><><Under construction><><

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skade!!!
« #10 : 24. juli 2004, 20:16 »
Du må kjøpte deg vasselinkompress tror jeg det heter. Det er en slag nettingkompress du har inntilsåret, slik at det får puste, og det setter seg ikke fast. Gå på et apotek, og de skjønner hva du skal ha. Veldig å anbefale !!!!

Du bruker det innerst, og vanlig bandasje utenpå. Og kan du gå med det i bar luft, er det det aller beste. Et slikt sår trenger luft for å tørke.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Skade!!!
« #11 : 24. juli 2004, 20:16 »
Å FY FAEN I HELVETE !!!!! DET så no JÆÆÆÆÆÆVLI ut!!"!!!! satan, glad det ikke er meg...

god bedring.  Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Skade!!!
« #12 : 24. juli 2004, 20:20 »
når såret har grodd og neglen er på vei ut igjen så bruk pustende medisinteip rundt tåa så gror neglen som den skal..kjipt å få rett opp negl nemlig  Grin


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Skade!!!
« #13 : 24. juli 2004, 20:22 »
når såret har grodd og neglen er på vei ut igjen så bruk pustende medisinteip rundt tåa så gror neglen som den skal..kjipt å få rett opp negl nemlig  Grin



De kjipe er at det er sjelden det som skjer. Det som er vanlig, om man ikke steller den, er at neglen gror NED i kjøttet. Og da må man dra ut hele neglen. Og det kan jeg skrive under på at er vondt. Har gjort den 3 (!!) ganger nemlig Undecided
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Skade!!!
« #14 : 24. juli 2004, 21:10 »
motsatt her i gården  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!