Skrevet av Emne: Forsideartikkel om Marte Elverum  (Lest 4147 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Forsideartikkel om Marte Elverum
« : 03. november 2013, 13:03 »
Der står det "tar 230 kilo i knebøy" i overskriften. Og det er ei jente som veier under 72 kilo. For en som ikke løfter med eller har noe forhold til det utstyret som da brukes, så høres det latterlig mye ut. Den første tanken blir lett "okay, hun må være dopet".

Men litt lenger ned så står det at hun løfter 160 kilo i raw knebøy, dvs. uten utstyr. Det høres litt mer sannsynlig ut. Det er fortsatt over dobbel kroppsvekt.

Jeg tror ikke at akkurat Marte Elverum er dopet, hvis jeg skal skrive akkurat det jeg tenker. Men jeg har en følelse av at de enorme tallene kan føre til at sporten lettere får et dopingstempel. De aller fleste som leser "tar 230 kilo i knebøy" og ikke har noen særlig kjennskap til sporten vil forholde seg til det tallet uten å ta i betraktning at utstyret gjør det mulig å løfte 70 kilo mer enn det som ellers lar seg gjøre.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Forsideartikkel om Marte Elverum
« #1 : 03. november 2013, 13:45 »
De aller fleste som leser "tar 230 kilo i knebøy" og ikke har noen særlig kjennskap til sporten vil heller ikke ha noen kjennskap til vekten.


Jeg tror ikke sporten får noe dopingstempel av at man glemmer å presisere at løft er gjort med utstyr.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Küngen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • slå mæ på taska å kaillj mæ Aud!
Sv: Forsideartikkel om Marte Elverum
« #2 : 03. november 2013, 14:13 »
dopet eller ikke. smådeili e hu.
20år

103kg
190cm

benkpress: 165 raw
markløft: 280 raw
knebøy: 195 raw
Hang-ups: 26 strikte

svak, sur og ferbainnja!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Forsideartikkel om Marte Elverum
« #3 : 03. november 2013, 14:38 »
De aller fleste som leser "tar 230 kilo i knebøy" og ikke har noen særlig kjennskap til sporten vil heller ikke ha noen kjennskap til vekten.

Jeg tror ikke sporten får noe dopingstempel av at man glemmer å presisere at løft er gjort med utstyr.

Det er mange som løfter vekter eller kjenner folk som løfter vekter og som ikke har peiling på styrkeløft, utstyr og hvor mye de faktisk får på utstyret. Og så leser de i nettaviser om styrkeløftdamer som løfter flere hundre kilo. Folkeopinionen påvirkes av sånt.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Forsideartikkel om Marte Elverum
« #4 : 09. november 2013, 12:06 »
Ser at mange av styrkeløfterne i de øvre vektklassene i VM har månefjes. Dvs at de har mye mer fett i ansiktet (spesielt kinnene) enn det fettprosenten ellers skulle tilsi. Månefjes er en av bivirkningene av langvarig bruk av høye doser med steroider. Og så er det en del som anlegger skjegg for at det skal bli mindre tydelig. I bodybuilding blir ikke dette så tydelig fordi den generelle fettprosenten er for lav.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Forsideartikkel om Marte Elverum
« #5 : 09. november 2013, 13:10 »
Hvis damene anlegger skjegg for å skjule at de er oppblåste i ansiktet så vil jeg si at det er et sikkert tegn på doping, ja.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Forsideartikkel om Marte Elverum
« #6 : 09. november 2013, 13:31 »
Hvis damene anlegger skjegg for å skjule at de er oppblåste i ansiktet så vil jeg si at det er et sikkert tegn på doping, ja.

Det hadde ikke forundret meg i et par, tre tilfeller. Tror det finnes en hel tråd om en av de på antidoping-forumet.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!