Skrevet av Emne: Lastebiljente sliter med kosthold! HJELP!  (Lest 1320 ganger)

Utlogget Lastebiljente91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 14

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
Lastebiljente sliter med kosthold! HJELP!
« : 02. mars 2014, 17:10 »
Hei!

Jeg er ei jente på 23år, 175cm og ca 75kg som kjører lastebil og bor på brakke som har egen kantine.
Trener jevnlig og har bra treningsprogram, men sitter jo stille hele dagen. (Lange dager, ofte 7-19, hvis ikke lenger)
Siden jeg bor på brakke sliter jeg litt med å få til kostholdet mitt.
Har kjøpt meg et kjøleskap som jeg kan ha på rommet mitt for å gjøre det litt enklere, men har jo ikke komfyr o.l
Får servert god middag til hver dag (vanlig husmannskost med mye grønt) i kantinen. Er flink til å begrense porsjonene mine,
men det varierer jo veldig når jeg får spist middag pga varierende arbeidstider osv. (Middag mellom 15-19)

Nå har jeg med meg knekkebrød (mineral plus) og en tube med mager skinkeost. Prøver å spise 1-2 knekkebrød ca hver 2-3 time.
"Hovedlunsjen" består av gresk vaniljeyoghurt med lite fett og en del proteiner, blandet med proteinpulver, solsikkefrø, gresskarkjerner og pinjer.
Er flink til å drikke mye vann og har også med meg minigulerøtter, sukkererter og cherrytomater.

Men jeg sliter med at jeg ikke blir ordentlig mett. Føler at jeg hele tiden sitter sulten. (Etter "hovedlunsjen" er jeg mett i et par timer før jeg blir like sulten igjen)

Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan lage meg for å få bedre metthetsfølelse? Føler jeg har prøvd det meste som jeg har mulighet til, så all hjelp tas imot med et stort takk!  Grin  :Smiley

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Lastebiljente sliter med kosthold! HJELP!
« #1 : 03. mars 2014, 13:48 »
Når dagene er slik at det varier når du får spist er det lurt å føre en logg. Skriv ned hva og når du spiser. Et uforutsigbart spisemønster kan bidra til at vi både spiser for lite eller for mye. Begge deler slår galt ut etter en stund. La hovedlunsjen være et kompleks måltid bestående av grønnsaker, magert kjøtt, litt pasta eller guinoa, egg og la maten være smaksatt med krydder og en god olje(1-2 ss). Bland det sammen som en salat eller romtemperert rett. Kanskje sultfølelsen utover arbeidsdagen blir litt mindre? Ellers er kesam, litt nøtter, havre, knekkebrød, cottage cheese, magert pålegg, frukt og proteinpulver ok alternativer til mellommåltider.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!