Skrevet av Emne: stronglifts 5x5  (Lest 11012 ganger)

Utlogget stian2b

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

stronglifts 5x5
« : 11. april 2014, 07:50 »
Hei noen som har prøvd stronglifts 5x5 programmet/bruker det?
Stronglifts.com

Jeg bruker det nå går på full kropps øvelser 3 ganger i uka og 5x5 sett
Økning på 2, 5kilo per trening på øvelsene utenom markløft der det går på økning på 5kg per trening

Synes dette funker bra starta opp treninga igjen nå etter lang pause har fulgt dette nå i 5 uker men skulle starte veldig lavt her i starten.
Så ligger på dette i vekt på øvelsene nå
80kg i markløft
45kg i benk
45kg i overhead lift
60kg i squats
45kg i barbell row


Noen som har noe erfaringer fra dette eller lingnende?


Mvh Stian


176cm 83kg

Utlogget Tinhen123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: stronglifts 5x5
« #1 : 25. mars 2015, 14:33 »
Lurer litt på det samme.
Er nybegynner, men ønsker å droppe de fleste isolerte øvelsene og heller kjøre på med dette programmet. Har hørt mye bra om det.
Men hvor finner jeg program?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: stronglifts 5x5
« #2 : 25. mars 2015, 20:02 »
Det er et solid program, og du vil kunne ha fremgang i lang tid hvis du spiser og hviler nok.

Min personlige erfaring er at 5x5 blir litt mye når vektene virkelig begynner å ligne noe, men da kan noe så enkelt som å gå ned til 3x5 fungere videre.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: stronglifts 5x5
« #3 : 26. mars 2015, 10:59 »
Jeg har kjørt dette programmet siden nyttår og er veldig fornøyd med fremgangen (på tross av to uker med influensa i februar hvor jeg ikke fikk trent). Trente med 112.5 kg i knebøy på onsdag og det meste jeg noen gang hadde hatt på stangen før jeg startet dette programmet var 90 kg (dog for repetisjoner da også). Og vesentlig sterkere har jeg tenkt å bli! Smiley

Angående vekt så sier jo programmet at dersom en øvelse er veldig lett, kan man øke med mer en periode. Er litt vanskelig å si noe om dette generelt ettersom du ikke har oppgitt hva du faktisk er i stand til å løfte, 5RM eller lignende. Men personlig ville jeg latt mark og bøy gått sin gang ettersom du legger på 30 kg i måneder og dermed skal bøye 120 kg i knebøy om to måneder om du ikke må deloade før. Om du kunne løftet mye mer enn du gjør i noen av øvelsene kan du jo øke med 5 kg en periode. Jeg ville dog satt i gang med vanlig økning igjen når du er 15 kg under det du kunne gjennomført nå slik at du rolig bygger deg opp dit. Ganske viktig at du klarer å restituere mellom treningene så lenge som mulig. I tillegg er disse ukene med lettere vekter en ypperlig anledning til å trene teknikk og øke i muskelvolum før det blir for tungt. Jeg gikk i hvertfall fra å trene med 80 kg i knebøy 3x8 tre ganger i uken, til å følge stronglift med start på 50 kg i bøy og opplevde økt muskelvolum selv om jeg følte at treningene var veldig lette!

Ellers vil jeg anbefale alle som bruker programmet til å sjekke ut appen deres (søk etter stronglift i Google Play eller App Store). Den er den letteste og beste treningsappen jeg har brukt. Det er morsomt å følge progresjonskurvene og det tar minimalt med tid å føre treninger der når man trener (det tar kortere tid enn å føre i bok). I tillegg forteller den deg hva du skal trene med, når du skal deloade (når du ikke har klart å fullføre settene dine noen treninger på rad) og når du skal minke volumet per øvelse slik anorakk nevner (dette skjer når du har deloadet noen ganger).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!