Skrevet av Emne: jeg klarer ikke å bestemme meg! - Hvilket treningsprogram!?  (Lest 6564 ganger)

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Jeg er umulig når det gjelder å holde meg til et treningsprogram..  Det er alltid ting jeg missliker med et program, men jeg må vel bare bite i meg èt program.

Da ønsker jeg litt hjelp av dere!

Kan dere, ut i fra de spesifikasjonene jeg gir, gi meg et passende treningsprogram?

okei, her er de:

Mål: Bli sterkere i knebøy, benkpress, militærpress, markløft og foråverbøyd roing. vil også kunne ta flere pull-ups.

Jeg setter styrke/funksjonell styrke fremfor utseende, men jeg vil også at det skal vises at jeg trener. Ønsker derfor også å trene isolasjonsøvelser som bicepscurl og franskpress.

jeg kan bare trene mandag til fredag.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Prøv noe ut, skaff deg erfaring med hvordan ting fungerer for deg. Fins ikke noe annen måte å finne ut av det på.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne...

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Hvis du sier du vil bli sterk i mark, bøy, benk, militærpress og roing så vil jo Starting strength være perfekt for deg.

http://fitnessbloggen.no/starting-strength/
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Hvis du har knebøy til parallell som basisøvelse og trener en del rygg så trenger du sannsynligvis ikke trene veldig mye markløft. Markløft er en øvelse det er lett å overbelaste seg på, sikkert fordi veldig mange ledd er involvert. Jeg har selv klart det før. Jeg trente like mye markløft som knebøy og etter å ha tatt en haug med repetisjoner på 130 kilo en gang så ble jeg rett og slett stokk stiv i hele posterior chain og det varte ganske lenge.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

kan dette være noe?

Mandag: Knebøy 5x3, Markløft 5x1, Nedtrekk 8x3, Roing 8x3, Bicepscurl 8x3
Tirsdag: Benkpress 5x3, Militærpress 5x3, Franskpress 8x3, (mage øvelse)
Onsdag: Cardio
Torsdag: samme som mandag
Fredag: samme som tirsdag

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Høres ut som stronglifts 5x5 bare med mindre knebøy og mer rygg. Der er det kun ett sett markløft og annenhver økt. Roinga gjør at det blir et innslag av statisk markløft.

Workout A: Squat, Bench Press, Barbell Row
Workout B: Squat, Overhead Press, Deadlift,

Read more: http://stronglifts.com/5x5/
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

men med det jeg posta trener jg 4 ganger i uka i stedet for 3.

så det ikke noe bra ut?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Hvor mange forskjellige programmer finnes det egentlig ? Og hvor ulike er de ? Finn (på) noe som ser ut som det passer deg og dine preferanser/mål og prøv, eventuelt juster etterhvert.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Hvor mange forskjellige programmer finnes det egentlig ? Og hvor ulike er de ? Finn (på) noe som ser ut som det passer deg og dine preferanser/mål og prøv, eventuelt juster etterhvert.



Det er ikke noe fasit på det. ALLE kan ha forskjellige program utifra hva man trenger å jobbe med, vil jobbe med og målene man har. Bare i dag blir det sikkert trent flere tusen forskjellige programmer rundt om i verden.

29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Ja det finnes nok tusenvis av treningsprogrammer..

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Du kan lese deg ihjel om HST, RYP og 5x5 her. Det er egentlig bare å velge ett, holde deg til det, og lære å trene. 5 x 5 høres greit ut for deg. Går utmerket å legge til litt curls og franskpress der, om du vil.

Resultatene er uansett de samme i begynnelsen. Hold deg unna HIT og Doggcrapp (særlig det siste) om du ikke har trent i en god del år.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Har lyst å prøve det jeg postet lengre opp her for å se hvordan det fungerer :-)

Takk for alle tilbakemeldinger!

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Trena dette i dag:

Knebøy 5x3
Markløft 5x1
Roing 8x3
Nedtrekk 8x3
Bicepscurl 8x3

Ble ferdig på rundt 40 min, med 1,5 min pause mellom settene.. Synes dette var litt kort så lurte på om noen har tips til øvelser jeg kan legge til? eventuelt legge til flere sett på hver øvelse

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
5x5 på knebøy, benkpress, militærpress ? 2 sett markløft evt progressiv (80-90-100 e.l.)
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!