Skrevet av Emne: Hva pokker skjedde her?  (Lest 53985 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #15 : 26. november 2014, 22:49 »
Vi trenger også en tråd om speilbygging. Sporten består av øvelsene stående flyes med kabel, sidehev, kørl, krønsjes og utspark. Her er poenget å trene hele den delen av kroppen som synes i speilet, ferdig snakka. Før og etter bilder er ikke så farlig, men sammenligning av foran og bak hos viderekomne utøvere mottas til evaluering med takk.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #16 : 27. november 2014, 08:14 »
Ikke minst kunne vi sikkert spart hundrevis, kansje tusenvis av nybegynnere mye stress med å lese seg opp på styrketrening, hvis vi hadde en dyptgående tråd rundt bicepstrening, da det er allment kjent at dette er kroppens viktigste verktøy i en travel hverdag.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #17 : 28. november 2014, 00:10 »
Bildet ditt ser ut som det er fra 90-tallet. Hadde de engang 1.25 kilos plater på den tiden ? Jo, de hadde vel det.

Hva i all verden der det du prøver å oppnå ved dette innlegget?  Grunnen til at bildet ser ut som om det er fra 90 tallet er pga at det er fra 90 tallet.  Det burde være unødvendig å kommentere noe så opplagt.

Har du intensjon om å redde forumet så må du utvilsomt høyne nivået på innleggene dine.

Tja...  Kanskje kan det være en ide å lage en artikkel eller en diskusjonstråd om hvordan vi skal få Loppa opp på 100 kg i benken?  Jeg tror at fitness, kroppsbygging og strongman har fått for stor plass her på forumet.  Vi burde få mer stoff om den riktige treningen for løpere, fotballspillere, friidrettsutøvere, sjakkspillere (!), langrennsløpere, alpinister og syklister.  Stoff om sånn trening er kanskje ikke så flashy og bildespesial-vennlig, men kan øke bredden her på forumet på litt lengre sikt.

Men annonsører for kosttilskudd og bolebukser er kanskje ikke så glade for en sånn omlegging?

Mulig Fleksnes har ett program som kan få meg til endelig ta 100 i benk, mener selv at han har snakket om å ha gjort slik vekt selv en eller annen gang.

Du har gode ideer til variasjon av forum Rulatoren.  Men jeg er redd så mye kan bli litt vel generelt.  Mange av sportene du nevner har jo allerede diskusjonsforum på andre nettsider og jeg tviler på at den gjennomsnittlige TF bruker sitter på kunnskap som de som driver aktivt med alpint eller løping har noe bruk for.  Jeg tviler på at den gjennomsnittlige TF bruker sitter på noe informasjon som noen har bruk for i det heletatt, uansett tema.

Og de som liker bolebukser liker neppe alpint, samtidig så tror jeg man risikerer å bli bannet permanent fra forum om man skulle foreslå at bolebuksereklamene skulle fjernes, latterlig som de er har de for lengst fått kultstatus her inne og bør derfor beholdes(på tross av at kun tullinger jo går i bolebukser).

En tråd om ankelvekter og håndleddsvekter til jogging hadde vært et sårt tiltrengt innslag. Kosttilskuddsfabrikkene kan jo lage noen i plastikk, sette på sin egen logo og selge de med 10000 prosent avanse, det burde være god butikk. En versjon i rosa for hvermansen og en i svart for hardcore. Og noen små til bolerbikkjer, de trenger også å matche matfar.

Jeg velger å se på dette bidraget som ett humorinnslag.  Greit nok det, men det redder dog ikke forumet.



There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #18 : 28. november 2014, 00:22 »
Hva i all verden der det du prøver å oppnå ved dette innlegget?  Grunnen til at bildet ser ut som om det er fra 90 tallet er pga at det er fra 90 tallet.  Det burde være unødvendig å kommentere noe så opplagt.

It can happen only once!

Sitat
Jeg velger å se på dette bidraget som ett humorinnslag.  Greit nok det, men det redder dog ikke forumet.

Hadde vært helt greit om noen hadde satt i gang med alt det jeg har nevnt i denne tråden. Inkludert speilbygging med kun ankelvekter og håndleddsvekter. Med riktig øvelsesvalg og høyt nok volum så lar det seg nok gjøre å lykkes, selv for Power loppa !
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #19 : 28. november 2014, 14:19 »
Her følger forslag til treningsprogram. Kjøp Black Powa ankelvekter og håndleddsvekter fra Karbohydratfabrikken og kjør følgende :

Benkflyes med håndleddsvekter og knærne opp 20 sett 50 reps
supersett med krønsjes 20 sett 50 reps (en rep mellom hver rep med benkflyes)

Sidehev med håndleddsvekter 20 sett 50 reps
supersett med kørl med håndleddsvekter 20 sett 50 reps (en rep mellom hver rep med sidehev)

Utspark med ankelvekter 20 sett 50 reps

Gjennomføres 7 dager i uka til ønskelig forskjell mellom forside og bakside er oppnådd.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #20 : 01. desember 2014, 20:45 »
Her følger forslag til treningsprogram. Kjøp Black Powa ankelvekter og håndleddsvekter fra Karbohydratfabrikken og kjør følgende :

Benkflyes med håndleddsvekter og knærne opp 20 sett 50 reps
supersett med krønsjes 20 sett 50 reps (en rep mellom hver rep med benkflyes)

Sidehev med håndleddsvekter 20 sett 50 reps
supersett med kørl med håndleddsvekter 20 sett 50 reps (en rep mellom hver rep med sidehev)

Utspark med ankelvekter 20 sett 50 reps

Gjennomføres 7 dager i uka til ønskelig forskjell mellom forside og bakside er oppnådd.



Hva for slags tøv er dette?

Har du i det heletatt tatt 100 kg i benk selv?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #21 : 01. desember 2014, 21:24 »
Hva for slags tøv er dette?

Har du i det heletatt tatt 100 kg i benk selv?

Nope, trener aldri benkpress med såpass tunge vekter pga skulderproblematikk. Tunge dips går greit.

100x10 i dips til under parallell burde holde og litt til men man vet aldri.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #22 : 02. desember 2014, 21:09 »
Tåler du tunge dips når du ikke tåler benkpress?  Det er litt uvanlig.  Dips regnes ofte som litt av en skuldermoser.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #23 : 02. desember 2014, 21:46 »
Tåler du tunge dips når du ikke tåler benkpress?  Det er litt uvanlig.  Dips regnes ofte som litt av en skuldermoser.

Jeg vet. Jeg fikk en liten skade i ene skuldra for noen år siden da jeg prøvde meg på benkpress med bredere grep enn vanlig. Skuldra hadde en tendens til å dette litt framover etter det. Det har bedret seg, også etter at jeg begynte med tunge dips. Jeg bruker underlag slik at jeg havner like under parallell når knærne treffer og det funker. Dips kan være en skuldermoser men det avhenger av dybde og grepsbredde. De fleste studioer har alt for bredt grep. Var på ett i sommer der det smaleste grepet de hadde var 67 cm (topp til topp) og kjørte kun dips uten vekt der. Jeg bruker 60 cm på mitt eget stativ og jeg har brede skuldre. For de fleste vil 50-55 være nok, kanskje under 50 for en del kvinner. Det kan tenkes at jeg hadde tålt et rekordforsøk på benkpress men jeg holder meg unna ettersom jeg tydeligvis tåler dips og trives med det.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #24 : 03. desember 2014, 21:22 »
Jeg skjønner.  Jeg tipper at du hadde albuene pekende rett ut til sidene da du forsøkte et breiere grep i benkpress enn vanlig.  Den varianten (flies med stang) er ikke god for skuldrene.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #25 : 03. desember 2014, 21:51 »
Jeg skjønner.  Jeg tipper at du hadde albuene pekende rett ut til sidene da du forsøkte et breiere grep i benkpress enn vanlig.  Den varianten (flies med stang) er ikke god for skuldrene.

Jeg skal ikke påberope meg å ha briljant teknikk i benkpress. Men folk ødelegger da skuldrene sine på varianter av benkpress også og det er ikke nødvendigvis samme problemet som oppstår der som i dips. Siden jeg ikke har ambisjoner om å stille i styrkeløft noen gang så har jeg råd til å være litt forsiktig med akkurat benkpress. Dips er jo som kjent en utmerket øvelse for presstyrke.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #26 : 03. desember 2014, 22:35 »
Jaggu!

Noen som har litt mye overskudd før juletider? Fyr løs. Dere er hjertens velkomne til å prøve på noen kraftsalver.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #27 : 05. desember 2014, 15:26 »
Jaggu!

Noen som har litt mye overskudd før juletider? Fyr løs. Dere er hjertens velkomne til å prøve på noen kraftsalver.

Kraftsalver?  Jeg tror du må ta deg en tur å Utskjellingstråden for å blåse løs litt om det er det du ønsker.

Dette er en tråd som Fleksnes opprettet i ett særdeles halvhjertet forsøk på å spørre hva som skjedde med forumet. 
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #28 : 05. desember 2014, 21:09 »
Vil utnytte anledninga nå som det faktisk er noen vettuge folk samla på TF igjen, har trua på den tråden her. Samletråd? Perseskrytetråd?

Uansett, har mye hodebry med pressen min for tida. Back in the bulkedays var jeg ganske ok i press men nå har alt gått til helvete.

Var i tyskland ett år og trente utelukkende vektløfting. Gikk ned masse i vekt og blei forholdsvis pen å sjå på, kroppsvekt fra 115 ned til 93.

MEN....

pressen min har falt fra ti reps på søtti kilo til fem harde reps på seksti kilo etter noen ukers kjemping. Marken og benken og bøyen har holdt seg helt fint med minimal/ingen trening og øker atter en gang uten mye ettertanke.
Treningsfrekvens i press nå er på ei økt per fjerde/sjette dag, og øktene er som regel ett tungt sett på fem reps og så 2x5 på tyngste vekt minus fem kilo. klarer såvidt å legge på en kilo eller en halv her og der hver økt men skuer et plåta i nær framtid. Og det her var altså framgangsmåten jeg som barn brukte for å få en brukandes press.

SÅ.... Hva pokker skjedde her? Noen som har noen anekdoter som kan være hjelpsomme? lure triks for å biffe opp skuldrene fort og gæli? Er opplegget mitt helt på trynet?

nå er jeg så oppgitt atte HJÆLP

Kristian

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #29 : 05. desember 2014, 22:42 »
La oss favne litt vidt i denne tråden, og se hva det blir til etterhvert.  Det er i alle fall koselig å se igjen en del gamle utskjellingstråd-kolleger.

En ofte gjentatt påstand fra gamle veteraner i styrkeløft er at pressøvelser er de mest kroppsvektsrelaterte øvelsene.  Dersom den påstanden virkelig er sann, så er det ikke så rart at styrken i press ble skadelidende da du gikk ned i vekt.

Jeg lå sånn ca. der du ligger nå i press da jeg var på mitt sterkeste, så jeg har kanskje ikke så mye å bidra med.  Men en øvelse som jeg syntes hjalp på styrken i pressøvelser over hodet, skråbenk og smalbenk, var Arnoldpress.  Sjekk ut 'Arnold press' eller 'Arnoldpress' via Google, og du vil finne beskrivelser av øvelsen.  La gjerne hantelne komme i kontakt med hverandre i bunnen av øvelsen.  Da aktiveres massevis av muskler i skuldrene, rundt skuldrene og mellom skuldrene.  Det gjør det også vanskelig å støte hantlene forbi svake punkter i løftebanen.  Arnoldpress er verdt et forsøk.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!