Skrevet av Emne: Kyllingfilet vs Kyllingkjøttdeig  (Lest 7084 ganger)

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Kyllingfilet vs Kyllingkjøttdeig
« : 26. oktober 2014, 19:27 »
Hei!

Var litt nyskjerrig på hva deres mening er på kyllingkjøttdeig som en variasjon i kostholdet til kyllingfilet og annet rent kjøtt, en litt enklere og raskere versjon som inneholder salt.

Typiske retter hvor den er perfekt for min del er med renkokt grovpasta krydret med rosmarin til middag eller wrap med pesto, salat, kesam og kyllingkjøttdeigen til lunch.

Utlogget Gomaramp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Kyllingfilet vs Kyllingkjøttdeig
« #1 : 26. oktober 2014, 23:02 »
Skal da fungere godt det.De fleste sverger nok i all hovedsak til karbonadedeig til de middagene du nevner, men har du ikke noe imot å få i deg bittelitt ekstra fett er jo kyllingkjøttdeig et fint alternativ. Det er jo også ganske lett å lage selv om du har kvern.Da kan du blande inn dine favorittkrydder og liknende også.Personlig liker jeg å blande kvernet kjøtt med litt jalapenos,cumin og cayenne.

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Kyllingfilet vs Kyllingkjøttdeig
« #2 : 26. oktober 2014, 23:17 »
Var egentlig prisrelatert, kyllingkjøttdeigen er jo halvparten av prisen Smiley Kvern har jeg nok ikke så da tror jeg at jeg heller tyr til filet, dog filet er ganske kjedelig i perioder!

Hvor mye bedre er karbonadedeigen mot kyllingkjøttdeigen egentlig?

Utlogget Gomaramp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Kyllingfilet vs Kyllingkjøttdeig
« #3 : 26. oktober 2014, 23:24 »
Om du synes det er kjedelig kan du jo variere med andre meget gode kilder til protein(tunfisk, kalkun, laks, torsk og mye mer). Hva mener du med bedre?Både smaks- og næringsinnholdmessig er det jo personlige preferanser som gjelder.

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Kyllingfilet vs Kyllingkjøttdeig
« #4 : 26. oktober 2014, 23:32 »
Var vel næringsinnholdsmessig jeg tenkte på Smiley

Bruker mye laks, tunfisk og kylling for tiden. Må utforske mer middagsalternativer Smiley

Utlogget Gomaramp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Kyllingfilet vs Kyllingkjøttdeig
« #5 : 26. oktober 2014, 23:48 »
http://www.prior.no/middagsprodukter/kyllingkjoettdeig-article34758-16722.html
http://www.gilde.no/produktkatalog/andre-produkter/kvernet-karbonadedeig/

Varier med tilbehør(Potet, søtpotet, pasta, ris,gryn, wok,grønnsaker,buljong,krydder o.l)om du synes det begynner å bli kjedelig da vet du. Spiser du mye tunfisk,laks, kyllingfilet og kalkun spiser du allerede de billigste alternativene. Videre kan du da vurdere å gå opp litt i pris med f.eks. nevnte karbonadedeig, vilt, hval, filet av storfe og svin osv. Eller så kan du jo handle inn proteinpulver og lage deg proteinrike bakevarer og liknende. Pannekaker eller pizza med ulike topping funker jo godt. Andre alternativer: fylte horn, grøt(f.eks. havregryn blandet med sjokoladeprotein), ulike supper og mye mer. Kanskje vil du like å eksperimentere etter hvert.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!