Skrevet av Emne: Smerte midt på venstre triceps ved benk/dips  (Lest 2968 ganger)

Utlogget josb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Smerte midt på venstre triceps ved benk/dips
« : 15. januar 2015, 15:22 »
Hei!

Kort sagt har jeg vondt i venstre triceps.

Har trent av og på i lengre tid. Etter ca to måneders pause begynte jeg igjen i starten av november. Har trent manual benk, chinups, leg extensions, dips og skulderpress annenhver dag. Har økt ganske fort i alle øvelser. Kanskje for fort, særlig i dips og benk. Har gått fra 4x5 dips til 10x4/9kg5x5, og 24kg5x5/20kg10x4 manual benk til 32kg5x5/28kg10x4.

Midt i et sett med benk fikk jeg i midten av desember vondt i triceps. Jeg trodde jeg bare var støl, så jeg fortsatte. Trente med smerte fra 19 desember til 5 januar. Tok da en ukes pause, og trente med lav belastning neste økt. Ingen tegn til bedring. Forsøkte en ny økt med lav belastning i dag, og det gjør stadig vondt helt ned i 12kg.

Smertene er ca på midten av triceps/midten av overarmen. Kjenner ingenting i øvre triceps. Albuen gjør ikke vondt, smertene er omtrent syv cm over. Tror derfor ikke det er tricep tendonitus. Kjenner smerten når jeg er på bunnen i benk og dip. Jeg mister ikke styrke, og jeg kan presse meg gjennom det, men det gjør vondt. Når jeg ikke trener føles det som om tricepsen bobler fra tid til annen, men gjør ikke vondt. Har kun vondt i venstre triceps, høyre er helt fin.

Her er et bilde hvor jeg har markert området hvor det gjør vondt med grønt. Den røde streken markerer hvor albuen er: http://imgur.com/Yh7l05D

Har forsøkt å søke opp hva problemet er, men får nesten utelukkende opp folk med vondt i albue og like over albuen.

1. Har noen opplevd lignende?
2. Bør jeg med muskelsmerte gå til fysioterapeut eller naprapat?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Smerte midt på venstre triceps ved benk/dips
« #1 : 15. januar 2015, 21:55 »
Tipper det er sammenklem av radialis (nerven til triceps). Sett jævlig mye av det i det siste!!
Den kan klemmes mellom teres major, teres minor, triceps lateralis og tricep longus. Det må da sjekkes hvem av dem som presser og hvorfor. Ville gått til en sportsmassør om jeg var deg, og bedt dem gå over skulderbladet og armen, samt nakkeregionen.

Det kan også være at skulderbladet presser fremover og ned på nervene via kragebeinet. Siden bunnen på benk og dip begge kan gi anterior rotasjon av skulderbladet, ville jeg startet med å sjekke teknikken. Bunnen av benk og dips er derimot enten max medial eller lateral-rotert i armen, noe som kan peke på skulderbladet som synderen.

Om du bor i nærheten av oslo så bør du ta en tur innom sjefen min, Finn-Tore Bjørnsand. Hvis ikke... Finn en sportsmassør først og prøv det. Om det ikke fungerer godt nok, finn en terapaut som kan active release techniques.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!