Skrevet av Emne: Går opp i fett, men ikke muskler  (Lest 6880 ganger)

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Går opp i fett, men ikke muskler
« : 23. november 2014, 05:45 »
Vi vet alle at kosthold er veldig viktig med tanke på trening. Om man skal opp i muskelmasse så må man ligge i kalorioverskudd. Skal man ned i fett så må man ligge i kaloriunderskudd.

Problemet mitt er at jeg går opp i fett, men ikke muskelmasse. Det betyr vell at jeg får i meg nok mat, ergo ligger i kalorioverskudd?
Ligger også veldig høyt på inntak av proteiner.

Så hvorfor går jeg da opp i fett og ikke muskelmasse?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #1 : 23. november 2014, 11:25 »
Alkohol brytes ned og lagres gjerne som fett, kanskje det har noe med saken å gjøre ?  Grin Andre faktorer som mangel på søvn, for lite hvile og mangel på forskjellige næringsstoffer pga for ensidig kosthold kan forårsake en hormonell reaksjon som promoterer fettlagring. Eller du går generelt raskere opp i vekt enn det kroppen klarer å bygge muskler.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #2 : 23. november 2014, 11:37 »
Hehe! Ser hvor du skal, men har enda ikke drukket så mye at det skal ha noe betydning. En liten fuktig kveld på 1 år.

Søvn får jeg nok av. Sover som regel mellom 7-9 timer. Næringstoffer skal jeg også få i meg nok av.

Ensidig kosthold kan jeg muligens ha, men det kommer til havregryn, kjøtt og egg. Det blir det en del av.


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #3 : 23. november 2014, 12:08 »
Hvordan vet du at du legger på deg bare fett og ingen muskler ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #4 : 23. november 2014, 15:38 »
Hvordan vet du at du legger på deg bare fett og ingen muskler ?



Ser jo det på kroppen at det er blitt en del mer fett der. Men ja, kan vell ikke være 100% sikker?

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #5 : 23. november 2014, 16:10 »
Tviler på at du ikke har bygget muskler! Når man er i kalorioverskudd og spiser mye mat for å bli stor og sterk så legger man på seg en god blanding av muskler VANN og fett. Musklene kan bli mindre markerte, og mer skjult når man har mye vann og litt ekstra fett så det ser ut som man kanskje bare legger på seg fett.

Det er en grunn til at en med veldig lav fettprosent SER mye større ut , enn f.eks en som egentlig er mye større men har litt høyere fettprosent og mer vann. Men når du en gang mister fettet og lar musklene komme til syne vil du nok helt sikkert se at de vokser  Wink!

MEN, blir du sterkere? Har du progresjon på vektene ? Klarer du å løfte flere repetisjoner og tyngre vekter? Det er i mine øyne den beste indikatoren på om du bygger muskler eller ikke. Progresjon på styrketreningen---> muskelvekst.

29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #6 : 23. november 2014, 16:47 »
Nettopp !
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #7 : 23. november 2014, 18:49 »
Tviler på at du ikke har bygget muskler! Når man er i kalorioverskudd og spiser mye mat for å bli stor og sterk så legger man på seg en god blanding av muskler VANN og fett. Musklene kan bli mindre markerte, og mer skjult når man har mye vann og litt ekstra fett så det ser ut som man kanskje bare legger på seg fett.

Det er en grunn til at en med veldig lav fettprosent SER mye større ut , enn f.eks en som egentlig er mye større men har litt høyere fettprosent og mer vann. Men når du en gang mister fettet og lar musklene komme til syne vil du nok helt sikkert se at de vokser  Wink!

MEN, blir du sterkere? Har du progresjon på vektene ? Klarer du å løfte flere repetisjoner og tyngre vekter? Det er i mine øyne den beste indikatoren på om du bygger muskler eller ikke. Progresjon på styrketreningen---> muskelvekst.



Løfter tyngre enn det jeg har gjort ja. Har vell ekstremt mye fett på kroppen da. Hehe. 23,5 i fettprosent er ikke akkurat noe å skryte av.

Når jeg tenker meg om så er vell det ekstremt mye?

Utlogget pablopablo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #8 : 04. desember 2014, 19:23 »
Hei, Du bør først øke forbrenning, redusere fettprosent og deretter kan du begynne å bygge opp muskler.
Det er kjempe viktig å følge diett og trening som er tilpasset deg!!!

jeg har 12 års erfaring med styrketrening som kroppsbygger, instruktør og PT og kan hjelpe deg med riktig diettplan og treningsprogram.
Dersom du lurer på noe send epost: pawelstempel82@gmail.com

Utlogget h2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #9 : 23. januar 2015, 13:05 »
Hei, Du bør først øke forbrenning, redusere fettprosent og deretter kan du begynne å bygge opp muskler.
Det er kjempe viktig å følge diett og trening som er tilpasset deg!!!

jeg har 12 års erfaring med styrketrening som kroppsbygger, instruktør og PT og kan hjelpe deg med riktig diettplan og treningsprogram.
Dersom du lurer på noe send epost: pawelstempel82@gmail.com
Altså mener du at han skal forbrenne fett først, så bygge muskler og så forbrenne fett igjen isteden for å kun bygge muskler og så forbrenne fett?
Altså 3 sykluser, 2 paradigmeskifter isteden for ett? mener du virkelig det?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #10 : 23. januar 2015, 17:57 »
Altså mener du at han skal forbrenne fett først, så bygge muskler og så forbrenne fett igjen isteden for å kun bygge muskler og så forbrenne fett?
Altså 3 sykluser, 2 paradigmeskifter isteden for ett? mener du virkelig det?

Jeg har en følelse av at pawelstempel82@gmail.com ikke er helt til å stole på Cheesy
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget h2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #11 : 18. februar 2015, 12:09 »
Det er en grunn til at en med veldig lav fettprosent SER mye større ut , enn f.eks en som egentlig er mye større men har litt høyere fettprosent og mer vann. Men når du en gang mister fettet og lar musklene komme til syne vil du nok helt sikkert se at de vokser  Wink!
"STOR" er ikke et ord jeg ville brukt om noen med veldig lav fettprosent. Dem ser mer "Definert" ut høres mere riktig ut.....

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Går opp i fett, men ikke muskler
« #12 : 18. februar 2015, 14:07 »
"STOR" er ikke et ord jeg ville brukt om noen med veldig lav fettprosent. Dem ser mer "Definert" ut høres mere riktig ut.....

Mer defnert =større illusjon = ser større ut.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!