Skrevet av Emne: Starte for førstegang med trening  (Lest 4531 ganger)

Utlogget Vestby96

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Starte for førstegang med trening
« : 26. mars 2015, 17:45 »
Hei! Er en gutt på 18 år som har tenkt å begynne å trene, har medlemskap på et treningsenter her i bygda men har ikke peiling på hvordan jeg går ned i vekt og bygger muskler. Jeg har tenkt å bygge litt store muskler med hjelp av styrketrening men vet ikke helt hva som skal trenes til en hver tid, og hvordan trene den delen på den mest effektive måten. Og hvordan fungerer dette med protein? Jeg vet at man må ha protein for å bygge muskler men evt hvor mye protein trenger man? Og er det dyrt å kjøpe protein fra feks Proteinfabrikken?

Målet mitt er å få vekk litt fett og bygge større muskler for å få sommerkroppen, jeg veier rundt 78 kilo og er ikke i veldigt god form.


Takker for svar! Smiley

Utlogget hellstrøm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Starte for førstegang med trening
« #1 : 26. mars 2015, 18:01 »
En grei tommelfinger regel er 1,5-2.0 gram protein pr kg kroppsvekt. Anbefaler deg å google programmet starting strength. Er det øvelser man er usikker på er det bare å google. Spis MASSE mat, og hold deg til programmet så skal du se at ting skjer:-) ang proteinpulver finnes det i prisklassen 3-700 kr. Men sats heller på å få i deg mest mulig gjennom maten, så kan du heller spe på litt med pulver hvis du sliter med å spise hele dagsbehovet. Lykke til!

Edit: Ser du har lagt til at du også vil fjerne litt fett. Da gjelder det også å spise riktig, her har ikke jeg så mye å komme med men kansje andre kan gi deg et bedre svar på det. Også greit å legge inn litt cardio.

Utlogget sjyz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Starte for førstegang med trening
« #2 : 05. juli 2015, 17:35 »
Viss du vill få muskler og gå ned i fettprosent må du få i deg mye protein i kostholdet samt du går i kaloriunderskudd.

Gå til:  

Karbonadedeig og kjøttdeig er populære ingredienser i hverdagsmaten.
Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019375

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.