Skrevet av Emne: Legge på meg vekt  (Lest 4008 ganger)

Utlogget skinnytobig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Legge på meg vekt
« : 18. januar 2016, 18:40 »
Hei!
Jeg er 18 år gammal, gutt og 183cm høy. Trener styrke 3 dager i uka, ca en times lange kter selvom legen egentlig frarådet det grunnet lav vekt. Veier 52kg... Har sliti litt med å spise, selvom dette gjerne er et jenteproblem.. Spisinga blir mye lettere når jeg trener, derfor jeg gjør det. Men nå er det nok! Jeg skal spise meg opp og bli frisk. Jeg har lest og hørt av legen at jeg burde få i meg rundt 3500kcal om dagen, men dette virker da utrolig mye i forhold til hva jeg leser på forum osv at er bra for en sunn vektoppgang hvor man ikke bare legger på seg fett. Men er det sånn at ettersom jeg har spist altfor lite over en lengre periode at kroppen trenger masse ekstra energi til å reparere skader som har skjedd? Så det jeg egentlig lurer på er om noen eventuelt har et bedre forslag til hvor mye jeg burde spise? Og eventuelt hvor mye energi som skal komme fra fett, karbo og proteiner? Setter utrolig stor pris på hjelp! Smiley

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?