Skrevet av Emne: Supermennesker  (Lest 11055 ganger)

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Supermennesker
« : 27. januar 2016, 00:29 »
Avogtil møter man folk som forbauser deg og som virker helt urealistisk. Her er et eksempel, jeg har vært kompis med en fyr nå i ca 10 år som har en høyde på ca 2 meter og vekt ca 130 med mageruter. Dette er en kar som trente seriøst en liten periode som 17-18 åring men som de siste ti år ikke har fått trent tradidjonelt annet enn de få gangene han blir utfordra til.noe eller tilfeldigvis føler seg i form til å løfte litt... Han liker dog å løfte steiner (på parkeringsplasser, natursteiner o.l) Men det jeg synes virker helt enestående er HVOR sterk han er til tross for at han aldri omtrent direkte TRENER, men bare tester ut vektene de få gangene han er borti de (5-10 ganger i året ca) Han har dratt 300 i mark og kjørt 5-6 rep på 185kg i Benkpress og 6-10 rep for 2-4 sett på 130kg. Det jeg lurer på er om dette er helt uhørt eller om noen har værr borti lignende supertalenter ? Og hvor langt unna er kompisen min sine treningsløft er gutta som driver med strongman her i skandinavia og ellers ?  (ta til betrakning alt er 100% raw og han har ikke innøvd noe bra teknikk eller bra innøvde nervebaner) Jeg tenker på Hafthor f.eks
. Hørte rykter om at han var litt samme typen og ikke trente spesielt mye før han var i verdenstoppen. Skulle ønske jeg klarte motivere kompisen min til å satse litt på dette, men for han virker det ikke som han har noe behov eller driv for å prøbe konkurrere eller i drt hele tatt trene som man gjerne må for å kunne stille. Det er sprøtt hvor gode gener enkelte har. Btw selv referer han til svakheten sin knebøy hvor han har kjørt opp til 220kg godkjent dybde helt raw med beiner på 1,5 meter haha Smiley

Kanskje det kan motivere han hvis noen av de sterkeste her inne forteller litt om hvordan de selv lå an styrkemessig før de begynte trene seriøst (med det mener jeg at du iaf trener to-tre økter i uka) Kompisen min har i perioder gått mye med supertung sekk flere mil om dagen, løfta sånne steiner fra parkeringsplasser på en arm, løfta opp bakenden på biler osv pluss at han avogtil kjører et sett eller to hvis han er til noen som har utstyr men han har ikke fått trent så ofte som en økt i uka på 10 år.. Sikkert mange som ikke tror på dette så jeg skal prøve få han til å bli med og filme noen sett. Prøver å fortelle han hvor høyt talent han har, men det virker som løftene jeg nevner her er en selvfølge at man burde gjøre med hans størrelse osv og jeg hadde vært enig HVIS han hadde trent seriøst i 10-15 år men den treninga han gjør er jo ekstremt alternativ (gåing med sekk, løfte rare gjenstander, bryte håndbak osv)

Har noen et forslag til hvordan vi kan få han fra 300 til 350 i markløft ? Tror dessverre det max kan bli en økt i uka, siden han er en veldig opptatt mann men jeg kan få dratt han med på en økt i uka. Har troen på at en som har så sinnstke gener kan øke selv om det bare blir en økt i uka hvis mengde  er riktig ? Burde han starte med å kjøre masse sett for å gjøre nervebanene bedre eller ville dere gått for tunge single, eller max rep på tunge vekter? Tenkte prøve få han til å kjøre de "fire store" benk, mark, bøy/frontbøy og militær/pushpress den økta og så få han med på en strongmankonkurranse om det viser seg å funke.

Takker !
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Supermennesker
« #1 : 27. januar 2016, 00:32 »
130kg for 2-4 sett skulle det stå militærpress men fikk det ikke med ser jeg. Altså er det ikke pushpress
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Sv: Supermennesker
« #2 : 27. januar 2016, 03:25 »
Bare se for deg hva denne karen kunne utretta med bol og seriøs og systematisk trening.
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Supermennesker
« #3 : 27. januar 2016, 09:05 »
Få han på trening! Er jo 3-4 ganger sterkere enn de fleste som ikke trener. Og knuser de fleste særiøse løfterne også. WSM 2018 bodybuilder

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Supermennesker
« #4 : 03. februar 2016, 07:29 »
Bare se for deg hva denne karen kunne utretta med bol og seriøs og systematisk trening.
Det er det jeg tenker på også uten at jeg ville oppfordra han til steroidebruk. Men såklart må det med på et eller annet tidspunkt om han skulle satset atrongman. Men er vel heller veksten som koster penger og som de fleste ikke får tak i uten at man virkelig må gå 100% inn for dette. Bruker man vekst for f.eks 200kr om dagen vil det jo føles som man ofrer mere av livet sitt. Er ikke bare bare å gå fra å være et supertalebt til å begynne å skulle skå de beste. Men vi får se hva han sier  om planen min om.å få starta han opp på en økt om dagen. Kostholdet hans er bra fra før, spiser veldig strongmmanish iogmed han går veldig lange turer med tung sekk og ikke vil ned i vekt. Er ikke uvanlig for han å spise og drikke nesten 10.000 kalorier men må få han til å kjøre LITT mindre av den kardsioen om vi skal få han skikkelig sterk, sldri hørt om andre steongmen eller styrkeløftere som går 6 timer med sekk på sånn 70kg. Så han er jo vant til å gå rundt med vekta til en WSM utøver. Hehe Smiley oppdateres
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Supermennesker
« #5 : 03. februar 2016, 07:35 »
En gang i uka skulle det stå. Som sagt en travel mann
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!