Skrevet av Emne: Alvorlig skade?  (Lest 6831 ganger)

Utlogget bugdrops

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Alvorlig skade?
« : 11. juli 2016, 19:39 »
OK. fikk det jeg ivertfall trodde var en strekk for en 3 uker siden. Nå så løfta jeg tungt med den arma som er på den sia jeg fikk det i foten, og fikk litt vondt i foten. Og plutselig så kjenner jeg på en slags svak kiling på hele dene ene sia på kroppen. Det går ut i arma og helt opp til hode og nedover hele foten. Har egentlig hadt det i det siste... sånn svak kiling på den sia jeg strakk muskelen som går hele foten og opp til hodet men kun på den ene sia. Hvis jeg f.eks går i en oppoverbakke en 30 min og setter meg ned så kjennes det i hele foten liksom. Vanskelig og forklare helt egentlig. Men virker som det gå på ei nerve en plass. Sjelden jeg blir bekymra over ting av skader osv. men får inntrykk av at det er litt verre en det legen min mente.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Alvorlig skade?
« #1 : 11. juli 2016, 21:55 »
Alt for dårlig forklart dette her. Umulig å svare deg.

Utlogget bugdrops

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Alvorlig skade?
« #2 : 12. juli 2016, 19:42 »
OK. kan prøve og forklare. Først så fikk jeg en strekk, ivertfall det jeg trodde var en strekk. I venstre quad. Flere plasser på selve yttersiden av muskelen kjentes du ut som. Fikk det under en treningstur på sykkel under veldig lange intervaller. Først så var det ikke vondt. Og forsatte og trene litt. Men med mye mer hvile mellom øktene. Så ble jeg egentlig en del verre. Prøvde og gå over til gåturer etterhvert. Men det skal ikke mye gåing til før det gjør vondt i hele foten bokstavelig talt. Fra bak på rumpeballen og nedover quad og leggen. Den følelsen man får hvis man sovner av med hode på arma eller lignende. Og den samme følelsen har nå gått ut i arma på samme side og bokstavelig talt hele venstre side av kroppen fra leggen og opp til hodet, merkelig nokk. Bare at det er kanskje en svak versjon av og føle at arma sovner av f.eks. Føler at det er noe som ikke stemmer. En strekk i låret har egentlig ikke så mye med resten av foten og gjøre og ivertfall ikke ut i arma og nedover hele foten der jeg egentlig ikke fikk en skade. Har egentlig aldri hadt noe alvorlige skader før så vanskelig og beskrive. Det er vanskelig for meg og prøve og forklare for smertene har vært så difuse og forskjellige at jeg egentlig ikke helt vet hva jeg skal tenke. Det føles bare så jævla rart ut.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Alvorlig skade?
« #3 : 12. juli 2016, 23:36 »
Høres ut som at både isjas og femoral-nervene er affisert. Kan være snakk om et skiveproblem i de høyere lumbal-segmentene. Best at du kontakter fastlege m forespørsel om MR.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!