Skrevet av Emne: Trenger noen tips ASAP, settes pris på som en million  (Lest 8164 ganger)

Utlogget Progresjonist

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hei!
Okey, la meg starte:
Mann 23 år, 184 cm, Oslo, 114 kilo, gikk opp som f... på en 1-2 måneder ca fra 95 kg.
Alltid hatt store armer, bred og muskuløs, ganske synlige vinger, men fytti katta nå begynner det å bli for mange kg her, derfor jeg trenger noen råd ASAP. Hadde synlig six pack på 90-95 kg, men seff fett over da, nå er det mer synlig 4 pack og sekser etter trening, men med den fatpacken over og da, begynner og gå i ølmage modus, om det ikke er det allerede. Til og med trynet begynner å bli bolle nå Smiley
Jeg kommer til å gi 100 % nå fram mot juni for å se hvor mye jeg klarer å oppnå, kommer til å kjøre på hardt, men trenger noen oppstartips osv. Målet er vel å gå ned til rundt 80-85 og bli så ripped som mulig, bryr meg ikke om jeg mister så mye muskler da jeg er bygd opp en del under fettet allerede, så blir vel ikke krise, tror ikke jeg vil ende opp pinnetynn uten muskler heller. Vil ikke satse på en kroppsdel, er ute etter og ha jevn muskelfordeling over hele kroppen.
Men hva er det dere kan gi meg som tips her, hvordan begynner jeg, hva gjør jeg fram mot juni/juli fra nå for å komme til det resultatet på en mest mulig effektiv måte? Bare å si fra om det er noe jeg skal beskrive mer utfyllende her;) Jeg kommer til å dele et før og etter bilde fra nå til juni, gir mer motivasjon seff. Som sagt, alle tips mottas med en stor highfive:)

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Kombiner styrketrening med cardio. Kutt ned på 10% av kaloriene, også må du spise mindre over tid.
Feks: Går du ned 10% i vekt, trenger du 20% mindre kalorier for å ha TDEE(altså spise det du forbrenner). Dvs at du må justere måltidene samtidig som du går ned i vekt for å ha kontinuerlig progresjon.

Utlogget Progresjonist

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Takk for svar! Smiley
Okey, skjønner
Har starta på diett nå pluss et 5x5 prog. der jeg trener hele kroppen på 1 dag, da det passer bedre med den tiden jeg har.
Dvs. styrke: Mandag, onsdag, fredag,  (søndag? ekke helt sikker på om det er lurt å trene den dagen her?) og gerilja kardio eller lignende rett etter styrketreningen, på sykkel.
Tenker å kjøre kardio på morgenen før frokost de dagene jeg ikke trener styrke.

Når det gjelder diett så fant jeg denne på forumet som jeg følger: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=134453.0

Er jeg helt på bærtur nå, eller kan det funke?
Er jo deff jeg prøver på.

Hva kan jeg forvente av resultater fram mot juni/juli ved å følge det her?




Utlogget Progresjonist

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Altså den dietten han quad har satt opp på den linken jeg la til, den jeg følger.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Joa den fungerer sikkert. Men JEG ville spist det JEG hadde hatt lyst på, og ikke kopiert et tullete kosthold. 25g pasta? wtf

Utlogget Progresjonist

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

jaja, spiser jo ikke akkuratt det samme som står der, men fyller opp kcal, protein, fett osv omtrent samme mengde som er satt opp på den dietten. 25g pasta er jo noe han karn over den dietten der har skrevet, ville aldri fulgt den planen han hadde satt opp  Grin

Utlogget Proteinbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Vet ikke om jeg kan bidra med noe her, men for lavere fettprosent har jeg fulgt disse prinsippene:

- Få oversikt over hvor mye man skal ha i kaloriinntak. Jeg har tidligere gjort dette med en enkel kalkulator på nett, den vil i alle fall gi en pekepinn.
- Få oversikt oversikt over hvilken mengde/forhold du skal ha av proteiner, fett og karbohydrater. Dette kan man finne på youtube eller på forum.
- Få oversikt over om du faktisk holder deg innenfor dette inntaket. Her er vil jeg påstå at det er lurt å veie maten, avhengig av hvor seriøst man tar det såklart. Jeg har opplevd god progresjon ved å ha en fastsatt spiseplan hvor det fremgår hva jeg skal spise og hvor mange gram.
- Ikke gå for mye i kaloriunderskudd. Denne blemmen har jeg gått på tidligere, og jeg hadde en mye bedre fremgang når jeg justerte opp kaloriinntaket (med riktig mat og fordeling av proteiner, fett og karbohydrater). Deretter kan man evt justere inntaket ned etterhvert som man får lavere fettprosent.
- La musklene restituere etter styrkeøkter i form av hviledager
- Ikke tren for tungt og la det gå ut over utførelsen. Jeg personlig har gått ned mye på vektmotstand og fokusert på å løfte vektene raskt for deretter å senke dem sakte, og har hatt bra fremgang med dette.

Jeg personlig har ikke vært nøye med treningsprogrammene. Jeg har nesten brukt mer tid på å sette opp diett enn treningsprogram. Til syvende og sist må du jo bare finne ut hva som fungerer for deg, men mitt sterkeste råd som har fungert bra for meg: Kosthold. Kosthold. Kosthold. Lag en spiseplan Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!