Skrevet av Emne: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!  (Lest 5548 ganger)

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« : 23. august 2004, 22:20 »
Jeg bestemte meg for 12 uker siden for å prøve et av disse fantastiske programmene til Dietmar.
Jeg skrev inn mine maksløft + 5 kg i hver øvelse og gjennomførte programmet til punkt og prikke. Gjorde noen få endringer: Stiffleggmarkløft fra bakken (la på 5 kg ekstra) fordi jeg ikke er myk nok til å få god stil i bunn, nakkepress med hantler i steden for stang for ikke å få vondt i en sene på utsiden av armen som kranglet også tok jeg rygghev og mage på slutten av dagen i stedenfor på starten.
Bortsett fra det mistet jeg ikke så mye som et sett (bortsett fra én økt i starten pga. en ferietur).

Jeg spiste i underkant av 300 gram proteiner i dagen, fikk i meg 300-400 gram karboydrater og ca. 50 gram fett om dagen, og syklet på ergometersykkel 30 min om gangen etter hver trening og før frokost et par dager i uka.
Passet også på å få minst 8 timer søvn hver natt, helst 9.

Jeg konsentrerte meg om riktig teknikk, og fikk masse feed-back på at teknikken min har blitt merkbart bedre i både bøy og mark.

Var skikkelig sliten når jeg avsluttet programmet, men så skulle jeg ha en ukes hvile før maksløftene i følge programmet, så da burde jo alt være i boks.

Greide nesten 230kg med den utslitte treningsdrakta mi og noen slitte Red Devil bind.
Skulle nå løfte med en splitter ny Titan-drakt som jeg hade fått sydd inn og tilpasset så alt skulle være perfekt.
Tok 220 kg rimelig lett, og det skulle bare mangle. Regnet med å få rundt 240 kg.
Når jeg da ikke greier 230 kg engang virker det ikke som om jeg bare har fått null og niks ut av dette jævla programmet, men sannelig har jeg ikke gått ned også!!!

At rep-styrken min er vesentlig bedre nå enn da jeg trente westside er et faktum, men hva skal jeg med det, da!!??

230 kg i knebøy er ydmykende ræva og komplett ubegripelig! Jeg hadde da satt meg fore å ta 250 kg i bøy i løpet av året og dette er i seg selv bevis nok for at statskirken er bare tull da det åpenbart ikke finnes noen form for Gud! Kan ikke se at jeg har gjort noe som helst feil, og selv om jeg ikke føler meg så uthvilt som jeg burde etter en ukes hvile så var jeg ikke uthvilt i det hele tatt når jeg såvidt bommet på 230 kg for fire måneder siden.

Kommer aldri til å greie 350-400 kg i bøy så lenge den verdiløse søplekroppen min ikke greier å øke med 15-20 kg i bøy i året en gang. Dette er faen så frustrerende!

Er nok en fare for at det blir westside for alle penga og null konkurranser for meg til neste år. Gidder ikke å betale 700 kr i året for å kaste bort tida mi med å ta under 650 kg sammenlagt i hvert fall!




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #1 : 23. august 2004, 22:21 »
Velkomen til styrkeløft - ikkje gje deg  Kickass
listefyll returns

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #2 : 23. august 2004, 22:26 »
Var du sliten under heile programmet? Sjølv om du var moderat i dine mål så kan treningene likevel ha vore for harde. I dietmar programmet som ligger på nettet så kan du justere ned intensiteten på treningene.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #3 : 23. august 2004, 22:43 »
Bamse Bjørn

Var veldig sliten i starten av programmet. Det var uvant med så lange økter og supersettene i mark tok skikkelig på. Fra uke 4 og utover ble det i grunn bare lettere og lettere frem til uke 9 eller så. Da ble jeg sliten. Den siste uka var det jævlig digg å være ferdig. Merket enkelte overtreningssymptomer som konstant slapphet og at det var fryktelig lett å sovne foran TVen midt på dagen, men en real utfordring å få sove om natten.
Det var bare den siste uka, da.

Intensiteten rørte jeg ikke, bortsett fra at jeg oppjusterte den litt i frontpress der vekta som var oppgitt var latterlig lav. Tror intensiteten i utgangspunktet er satt til det laveste intervallet programmet åpner for.

Nå har jeg trent westside i år og dag, og der er det én times økter og 1rm\3rm to ganger i uka, så dette var stikk motsatt fremgangsmåte. Skulle likevel tro at dersom man gjennomfører driten så skulle kroppen tilpasse seg......VED Å BLI STERKERE!!!!! Det er da for )`#=/(?=%?)"?&%)#&?)¤P&(#/=?=&//&/)=&/&)=T)=/&n noe av poenget, eller!!!!!?Huh

(Er i ferd med å bli en bitter og hatefull gammel mann som skriker til TV-skjermen i ren frustrasjon m.m......og det i en alder av 22 !!!!)




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget RaKiiS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 207

  • Fræna Atletklubb :)
SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #4 : 23. august 2004, 23:33 »
Etter det jeg har hørt irundt dietmar programmene er at alle ikke får den økningen i starten... . Hørt om folk som har strevet lenge før de fikk fremgang. Noen trenger en tid til å venne seg til programmene. Når man har vent seg til opplegget, og økningen kommer så var det eksplosiv økning. Viktig å ikke gi opp allerede, bare å kjempe på og du kommer nok til å få den fremgangen du ønsker.

Lykke til

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #5 : 23. august 2004, 23:35 »
Veit at enkelte av utøverne som er blitt tatt opp på landslaget i litt høgere alder har også slitt med dietmar sine program. Det kan ta veldig lang tid å venne seg til mengdene. Som nevnt over kommer det gjerne en eksplosiv utvikling seinere. Det er nok lurt å justere intensiteten ytterligere ned om det tungt og ikkje minst ta hensyn til forma di når du starter programmet. Et annet tips er å rett og slett å ta bort nokre sett eller reps kvar økt dersom det føles for tungt. 

Det kan og tenkes at dietmar sine program rett og slett ikkje passer for deg.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #6 : 23. august 2004, 23:45 »
HAr du kommet fra westside har du aldri virkelig trent, dermed vil nok et slikt program være ett sjokk for kroppen din. Kjør gjennom samme programet ein gang til eller ett liknande program fra dietmar, så vil du nok får ut fremgangen både fra denne perioden og neste på ein gang frem mot jr-nm.  Det tok meg ett år å virkelig bli vandt med treningsmengdene, sidan det, har det ikkje vært anna enn framgang, med unntak av benken fra juli 2002 til seint september 2003, pga. skulderskade(som ikkje hadde noko med trening å gjere)
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Bold

  • Gjest
SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #7 : 24. august 2004, 00:02 »
HAr du kommet fra westside har du aldri virkelig trent, dermed vil nok et slikt program være ett sjokk for kroppen din. Kjør gjennom samme programet ein gang til eller ett liknande program fra dietmar, så vil du nok får ut fremgangen både fra denne perioden og neste på ein gang frem mot jr-nm.  Det tok meg ett år å virkelig bli vandt med treningsmengdene, sidan det, har det ikkje vært anna enn framgang, med unntak av benken fra juli 2002 til seint september 2003, pga. skulderskade(som ikkje hadde noko med trening å gjere)

Enig med Mr 800. De jeg satte opp treningsprogrammer for tidligere oppnådde til sammen 40-50 NM, noen verdensmestere i junior og en del medaljevinnere i senior EM og VM senior og junior, men svært få hadde vesentlig økning før etter 1. år. Da tålte de treningsmengdene. Prinsippene var de samme som Dietmar følger, men han har utvilet dem videre. Tror dette er vanlig i de fleste individuelle idretter. Bli først vannt til treningsmengdene, så kommer intensiteten og framgangen. Mange opplever å få liten framgang først året etter at de øker mengdene vesentlig. Har du trent WS så har du ikke trent, bare "kost deg".
Så på de unge løfterne jeg hjelper litt med trening i dag blir teknikk og treningsmengde prioritert. Når du har dette inne, kan du begynne å løfte tungt.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #8 : 24. august 2004, 00:44 »
HAr du kommet fra westside har du aldri virkelig trent, dermed vil nok et slikt program være ett sjokk for kroppen din.

De westside-øktene jeg kjørte med Odd Haugen føltes da som noe ala trening, men mulig jeg tok feil  Tongue
Følte meg ikke så veldig mye mer sliten nå enn med westside, men så er ikke intensiteten like hard heller.
Det rare er at akkurat lårmusklene mine ser jævlig mye større ut nå, og jeg synes at jeg endelig begynner å få litt muskelmasse på ryggen (ikke resten av kroppen).
Vi får se når jeg skal dra mark på onsdag. Får vel prøve en runde til og se.
Prøvde noe tilsvarende en gang tidligere (et Sheiko-program). Det ga også nøyaktig null kilo på totalen.

En kamerat av meg tilbød seg å lage en 12 ukers femdagers splitt til meg, men jeg har nå ventet lenge uten å se noe til den. Får vel prøve programmet en gang til; da kan jeg i hvert fall beskylde styrkeløfteliten her i landet for sabotasje grunnet frykt for mitt iboende (dyriske) talent dersom det ikke går bedre  I Love You




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Bold

  • Gjest
SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #9 : 24. august 2004, 00:53 »
Det rare er at akkurat lårmusklene mine ser jævlig mye større ut nå, og jeg synes at jeg endelig begynner å få litt muskelmasse på ryggen (ikke resten av kroppen).

Får vel prøve programmet en gang til; da kan jeg i hvert fall beskylde styrkeløfteliten her i landet for sabotasje grunnet frykt for mitt iboende (dyriske) talent dersom det ikke går bedre  I Love You

Redigerte sitatet, men du må aldri finne på å trene samme programmet igjen. Du har nå kommet et skritt videre (med større lårmuskulatur og større ryggmuskler). Da må du ikke trene det samme som når du manglet denne muskulaturen. Neste program må ta hensyn til dette og hva du hitil har trent.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #10 : 24. august 2004, 02:27 »


Redigerte sitatet, men du må aldri finne på å trene samme programmet igjen. Du har nå kommet et skritt videre (med større lårmuskulatur og større ryggmuskler). Da må du ikke trene det samme som når du manglet denne muskulaturen. Neste program må ta hensyn til dette og hva du hitil har trent.

Ikke samme programmet med tyngre vekter?
Hva skal jeg trene da? Hva er neste steg for Dietmars disipler?




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #11 : 24. august 2004, 06:51 »
For det første så må du stresse ned litt!  Har du blitt større så har du blitt sterkere så lenge du har trent ett styrkeløft-program.  Tror også som Alex sier at kroppen din har fått ett lite sjokk etter Dietmarprogrammet.  Mitt forslag er at du trener litt lettere nå ett par uker for så å prøve tungt igjen.  Kroppen din er stinn av trening, og så lenge styrkeløft er en overskuddsidrett så tror jeg du mangler mye av nettopp det overskuddet nå.

Lykke til!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #12 : 24. august 2004, 11:19 »
Eg begynte med styrkeløft i slutten av Januar. Hadde ein dårleg teknikk i alle øvelsane og dersom eg skal vurdere kva eg hadde i godkjente løft vil eg tru(uten utstyr) 160-150-230
Deltok i mitt første stevne I Mai. Tok der 220-182,5-255. Styrken min uten utstyr då var vel ca 175-160-245. Etter det har eg trent eit mengdetreningsprogram og til tross for hard fysisk jobbing ved sidan av har eg nok økt på det og til tross for at eg har gått ned 2-3 kg i vekt. Dersom det tar 1 år for å bli vant med mengdene må dette jo berre bli bra! Smiley Mine erfaringar med Dietmar sine program er derfor positiv sjølv om eg berre har prøvd to.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #13 : 24. august 2004, 11:40 »
Er  nok høgst individuelt dette her. Eg hadde framgang fra dag 1 med Dietmar programmene. Andre hører eg sliter veldig lenge. Er enig med aktiviten. Ta et par lette uker og start på et nytt program.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: 12 uker med Dietmar = 12 uker RETT I DASS!
« #14 : 24. august 2004, 11:51 »
Bare litt nysgjerrig: Hvordan har framgangen vært med Westside-treningen? Hvorfor velger du å bytte til ny treningsstil?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!