Skrevet av Emne: Mister ikke fettprosent selv om jeg trener hver dag.  (Lest 4958 ganger)

Utlogget AnonymCrossfit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jeg er en 17 år gammel gutt og trener for tiden hver ukedag på treningsenter. Jeg har 1-2 timer styrkeøkt med forskjellig muskelgruppe hver dag og avslutter med 30 min cardio og abs. Dette har jeg gjort siden nytt år. I det siste har jeg følgt en diet på "my fitness pal" som limiterer kalori inntaket mitt til rundt 1900 kcal i forbindelse med "sommer shredding". Jeg får i meg nokk proteiner og følger kalorimålet hver ukedag. Jeg avslutter hver treningsøkt med en hard intervall trening på tredemølla og noen ganger et par 10 min på gå maskin. Til tross for dette har jeg ikke sett noen nedgang i verken vekt eller fettprosent. Jeg har merket progreson i muskler og styre men får ikke kvitt det siste kroppsfettet til tross for jeg springer hver dag og følger diett. Hvis noen vet noe om dette, om det kan ha noe med for lite mat eller for lite vann setter jeg pris på dette i kommentarfeltet.

Utlogget Proteinbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Hei!

Litt vanskelig for meg å si noe konkret om årsak uten mer informasjon om kostholdet og treningen din, men jeg kan gi deg noen generelle råd som i alle fall har hjulpet meg masse:

- Få oversikt over hvor mye man skal ha i kaloriinntak. Jeg har tidligere gjort dette med en enkel kalkulator på nett, den vil i alle fall gi en pekepinn.
- Få oversikt oversikt over hvilken mengde/forhold du skal ha av proteiner, fett og karbohydrater. Dette kan man finne på youtube eller på forum.
- Få oversikt over om du faktisk holder deg innenfor dette inntaket. Her er vil jeg påstå at det er lurt å veie maten, avhengig av hvor seriøst man tar det såklart. Jeg har opplevd god progresjon ved å ha en fastsatt spiseplan hvor det fremgår hva jeg skal spise og hvor mange gram.
- Ikke gå for mye i kaloriunderskudd. Denne blemmen har jeg gått på tidligere, og jeg hadde en mye bedre fremgang når jeg justerte opp kaloriinntaket (med riktig mat og fordeling av proteiner, fett og karbohydrater). Deretter kan man evt justere inntaket ned etterhvert som man får lavere fettprosent.
- La musklene restituere etter styrkeøkter i form av hviledager
- Ikke tren for tungt og la det gå ut over utførelsen. Jeg personlig har gått ned mye på vektmotstand og fokusert på å løfte vektene raskt for deretter å senke dem sakte, og har hatt bra fremgang med dette.
- Med ditt aktivitetsnivå fremstår kaloriinntaket som lavt, men jeg skal ikke trekke noen konklusjoner her.

Om du vil ha flere svar her kan det nok være lurt å si noe nøyaktig om høyde, vekt, fettprosent, dietten din og treningsprogrammet. Jeg ville nok sett nærmere på dietten din, det har i alle fall hjulpet meg utrolig mye. Har spist meg veldig deffet tidligere, og det uten noen som helst cardio. Cardio er helt sikkert veldig lurt, men for meg personlig har kostholdet vært alfa omega. Jeg vil påstå at treningen har telt 20 % og kostholdet har telt 80 % når det kommer til mine egne resultater fra tidligere deffer.

Det var det jeg kom på i farta og håper det hjalp litt i alle fall Smiley Lykke til videre med deffen!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!