Skrevet av Emne: Fordeler med supetset / giant set  (Lest 5510 ganger)

Utlogget hiiines

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Fordeler med supetset / giant set
« : 22. oktober 2018, 16:20 »
Hei, jeg har et spørsmål angående første ryggtrening på 1/2 år. Trente en del og regelmessig før det.

Det jeg lurer på er om det er ulemper med å trene med giant set (3 ryggøvelser rett etter hverandre) eller superset (2 øvelser) mot slutten av økten?
Før disse settene skal jeg da ta 15-20 min oppvarming, samt en god markløft-øvelse på 4-5 set og lat pulldown/up. Er dette den beste måten å trene rygg på også? Hørt at mindre pauser er veldig effektivt for styrke hvertfall.

Takker på forhånd for svar

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Fordeler med supetset / giant set
« #1 : 18. november 2019, 17:49 »
Supersett på motsvarende/annen muskelgrupper er en ypperlig måte å få unna treninga. feks på har du et 10 setts pyramide i benk og fire sett med nedtrekk. Da trener du supersett bank og nedtrekk.

I noen øvelser vil dette være med på "oppvarmingen" til øvelsen.

Super/Trisett/gigant sett på samme muskelgruppe. For styrkeløft er dette nesten bortkastet men for bygging av type en fibre funker dette bra. Et system som var populært på 90 tallet var Cybergenics der gjorde man flyes før benkpress. Omvendt flyes/cobra flyes før nedtrekk leg extention før knebøy, lår curl før stiff legg osv. Hvis du skal bruke dette i styrkeløft gjøres dette med mest hell i en mellom og volum/kroppsbyggerperiode. Da tenker man at man deler sesongen i fire og periode en er mellom periode to er volum og bygging.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Fordeler med supetset / giant set
« #2 : 18. november 2019, 17:50 »
Og forresten brukte Beate Amdal og Roy Bratdzæg gigang sett/sirkeltrening for å få inn mye trening på kort tid.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!