Skrevet av Emne: Arnold sine tips om 200 situps om dagen?  (Lest 4439 ganger)

Utlogget Phillys36

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Arnold sine tips om 200 situps om dagen?
« : 16. november 2018, 21:51 »
Heisann!

Jeg så nylig videoen på youtube hvor Arnold forteller om magefett hos menn, og situps. Jeg vet jo at han regnes som en gud innenfor bodybuilding, og han hadde jo veldig mange viktige poeng ( naturligvis ), men samtidig strider mange av tingene han sier veldig mot "reglene vi har idag". La meg utdype:

1) Han forteller at etterhvert som menn blir eldre, så vil forbrenningen synke. Han forteller også om menn han kjenner som har veldig god muskulatur ellers, men en mage så tykk som en kvinne som er åtte måneder gravid. Smiley Slik jeg forstod det videre, er det nemlig slik at vi menn får fettet vårt på magen, og at dette kunne løses ved kalori-underskudd. Altså, at man spiser mindre kalorier enn man forbrenner i løpet av en dag. Her ble jeg litt forvirret, fordi jeg trodde at musklene måtte ha kalori-overskudd for å vokse. Så hvis jeg trener tungt, og forbrenner masse kalorier ( personlig forbrenner jeg ca 2800 kalorier for dagen, og vet ikke om dette er mye ), og spiser mindre enn 2800 kalorier daglig; Vil jeg ikke da rett og slett miste generell muskelmasse?

2) Videre sier han at man ikke må ta mindre enn 200 crunches HVER dag. At man helst ikke engang skal stå opp om morgenen før man gjør dette. Dette ble litt forvirrende fordi jeg tenker på restitusjonstid osv. Jeg har jo også forstått at man ikke kan "trene vekk magefett" med situps, uten at jeg er sikker på om det stemmer.

Jeg synes bare dette er litt interessant, og ikke minst forvirrende i forhold til hva de fleste andre sier. Men så er det Arnold da. Han har jo gjort en ting eller to riktig i sin karriere. Smiley

Er det noen som kan gjøre meg klokere? Jeg er ganske slank og veltrent, men det siste året har jeg faktisk begynt å få litt mage. Jeg er 37, og har aldri hatt noen tilsvarende "problemer" før. Før kunne jeg ha spist 20 måltider fra Burger King daglig, og fremdeles vært tynn.

Håper på noen kloke svar, for Arnold har forvirret meg litt. Smiley

frankie1985

  • Gjest
Sv: Arnold sine tips om 200 situps om dagen?
« #1 : 21. januar 2019, 16:20 »
Forbrenningen synker vel litt om man gjør mindre som eldre kanskje, har da itte merket noe ennå je da er 33 år gammel og sitter mye rolig, man kan vokse på kaloriunderskudd om treningen er hard og tung nok siden man tvinger kroppen til å tilpasse seg, men det går jo selvfølgelig mye raskere om man spiser nok, 200 situps hver dag er en god start vil je si, et sted må man jo starte så hehe :p

Utlogget andersk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Arnold sine tips om 200 situps om dagen?
« #2 : 10. februar 2019, 15:43 »
Hei er det verdt å prøve kosttilskudd?
Anders Kal

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!