Skrevet av Emne: Legger på meg muskler veldig lett, men vil heller miste litt muskelmasse. Tips?  (Lest 12254 ganger)

Utlogget rudsmoen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Jeg har et «luksusproblem» med at jeg legger på meg muskelmasse veldig lett, til tross for at jeg knapt trener styrke. Hadde under en styrkeøkt i snitt per uka i 2023, og i perioder gikk det noen uker mellom hver styrkeøkt. Trener kun for maksstyrke når jeg trener styrke. Jeg trener langt mer utholdenhetstrening, alt ifra 14-30 timer per uke, og da går det i ski, løping og sykling. Men til tross for at nesten all trening er utholdenhet, så vokser musklene mine og vekta går opp og det er noe jeg ikke ønsker. Bare siden i høst har vekta gått opp 3-4 kilo… Måler fettprosenten med jevne mellomrom også, med klype, og den har ligget på mellom 8-9% i hele 2023, og på en måling for en drøy uke siden. Jeg konkurrerer litt både på ski og løping, og der er ikke unødvendig mye muskelmasse det som er mest prestasjonsfremmende. Jeg er en høy mann på 193cm, så litt vekt må jeg regne med, men når vekta nå har bikket 95/96kg og nærmer seg 0.1 tonn, så begynner det å bli litt vel mye… Er 30år.

Tenker å hvert fall droppe styrketrening en god stund fremover. Men er det noen som har noen gode råd eller (vidunder)tiltak jeg kan gjøre for å få minsket musklene?
Tror jeg skal ha rimelig grei kontroll på dietten, og er ganske sikker på at jeg ikke har ligget i stort nok overskudd til at det skal være grunn nok til at jeg har lagt på meg 3-4 kg muskler siden i høst. Selv om dietten sikkert kan ha rom for justeringer. Noen supre råd utenom det å slutte å spise og være immobil?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!