Skrevet av Emne: Trenger hjelp med kosthold  (Lest 1939 ganger)

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Trenger hjelp med kosthold
« : 27. september 2004, 14:20 »
Trenger råd angående kostholdet mitt. Er cirka 162 cm høy og 58 kilo. Ønsker å gå ned tre kilo til (allerede gått ned to, så noe gjør jeg riktig). Er spesielt magen jeg er misfornøyd med, men er fullstendig klar over at punkslanking dessverre ikke eksisterer.

Slik ser en vanlig dag ut for meg:

07.00: Ca 1,5 dl havregryn med 1/2 banan og skummet melk

11.00: 1-2 skiver rugbrød med et magert kjøttpålegg, 1 frukt, vann

14.30: 1 skive rugbrød med magert kjøttpålegg og f.eks tomat, 1-2 frukt(er), vann

17.30: Middag - det som blir servert. Blir en del kylling, uten skinn så klart, koteletter, fisk (røkt fisk, fiskeboller osv), kjøttkaker o.l. med poterer/ris til. Alltid MASSE grønnsaker til.

21.00: Frukt(er)/grønnsak(er)

Alle tidspunktene er sånn cirka. På treningsdagene spiser jeg ikke middag før klokka 19.00. Sikkert lurt å nevne at jeg trener mellom tre og fire ganger i uka: to-tre ganger kardio og en gang styrke.

Som dere ser, blir det en del frukt gjennom dagen! Er det galt? Hva er best å spise: Havregryn med banan og skummet melk eller rugbrød med et magert kjøttpålegg?

En ting jeg ofte har lurt på, er om jeg trenger mer proteiner? Er altså ute etter å gå NED i vekt. Og spiser jeg for mye karbohydrater?

Håper på svar  Grin Sett gjennom mange av de andre innleggene, og som ny her, er jeg veldig imponert  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trenger hjelp med kosthold
« #1 : 27. september 2004, 14:40 »
Jeg syntes du skal få inn sundt fett i kostholdet ditt. Det er veldig viktig !! Dessuten får du i deg alt for lite proteiner.

Prøv å spis ofte, hver 3. time gjerne. Spis balansete måltider i form av at du har med fett/protein/karbs i alle måltider.

Vil tippe at du med din vekt skal ligge på ca. 15-1600 kcal/døgn, men dette varierer selvfølelige veldig.

Leser du litt rundt på forumet, spiselt under "Diett og deffing" vil du finne mange gode ideer og ferdiglage oppsett.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Trenger hjelp med kosthold
« #2 : 28. september 2004, 15:37 »
Jeg syntes du skal få inn sundt fett i kostholdet ditt. Det er veldig viktig !! Dessuten får du i deg alt for lite proteiner.

Prøv å spis ofte, hver 3. time gjerne. Spis balansete måltider i form av at du har med fett/protein/karbs i alle måltider.

Vil tippe at du med din vekt skal ligge på ca. 15-1600 kcal/døgn, men dette varierer selvfølelige veldig.

Leser du litt rundt på forumet, spiselt under "Diett og deffing" vil du finne mange gode ideer og ferdiglage oppsett.

Sunt fett? Er ikke ubehandlet nøtter et godt alternativ da? Ante meg at jeg får i meg for lite proteiner  Tongue Men hva med yoghurt naturell fra den nye serien Sans fra Tine? Den inneholder jo litt proteiner i tillegg til å smake brukbart bra?

Takk for hjelpen forresten  Grin

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Trenger hjelp med kosthold
« #3 : 28. september 2004, 16:35 »
spis yoplait yoghurten i stedenfor. Sans yoghurtene er egentlig ikke så sunne at det gjør noe, de er tilsatt sukker. Det er ikke yoplait, der er det tilsatt fruktose.

Du har, etter min mening gode karbs kilder.
Hva slags rugbrø spiser du? Sånn som ser ut som mørk loff, eller helt ned til fullkornsbrød? Du har kanskje litt mye karbs iforhold til resten av inntaket ditt, men det driver vi vel å justerer nå..

Men bruk feks. cottage cheese/mager kesam (fra sans) under det magre kjøttpålegget, og kanskje 1-2 brødskiver med vita hjertegod lett margarin, dette er det sunneste margarinet jeg har funnet hittil. Da får du litt oljer med deg. Du kan i tillegg ha lit avocado på kjøtt pålegget. da får du i deg litt sunt fett.

jeg ville heller spise litt grønsaker og en liten neve nøtter som siste måltid. ikke ha så mye karbs i det måltidet her, Det ødelegger energibalansen, fordøyelsen og forbrenningen gjennom natten.  og ja. ubehandlede nøtter er en godkjent kilde. Samtidig som at de inneholder mye proteiner og rikelig med fiber...

Jeg ville med ditt aktivitets nivå, lagt meg på 17-1800 kcal. minst. ingen vits i å gå for langt ned.

Hva slags kardio er det du trener?

Husk: hvis du trener hardt kardio, vil forbrenningen din øke med 50-100kcal i timen 6-8t etter økta. dette kommer i tillegg til de kcal. du forbrenner ved å sitte på ræva og se på tv (feks Wink) Og litt mindre etter det her. i tillegg vil kroppen bruke energi på å restituere musklene dine, så du trenger ikke å gå så alt for lavt på kcal. dine..

vet jeg er kjent for å rote skikkelig i innleggene mine. men jeg håper dette var til hjelp.

PS: less på paprika, tomat, agurk osv. på de brødskivene dine. masse vitaminer du trenger;)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Trenger hjelp med kosthold
« #4 : 29. september 2004, 14:59 »
spis yoplait yoghurten i stedenfor. Sans yoghurtene er egentlig ikke så sunne at det gjør noe, de er tilsatt sukker. Det er ikke yoplait, der er det tilsatt fruktose.

Du har, etter min mening gode karbs kilder.
Hva slags rugbrø spiser du? Sånn som ser ut som mørk loff, eller helt ned til fullkornsbrød? Du har kanskje litt mye karbs iforhold til resten av inntaket ditt, men det driver vi vel å justerer nå..

Men bruk feks. cottage cheese/mager kesam (fra sans) under det magre kjøttpålegget, og kanskje 1-2 brødskiver med vita hjertegod lett margarin, dette er det sunneste margarinet jeg har funnet hittil. Da får du litt oljer med deg. Du kan i tillegg ha lit avocado på kjøtt pålegget. da får du i deg litt sunt fett.

jeg ville heller spise litt grønsaker og en liten neve nøtter som siste måltid. ikke ha så mye karbs i det måltidet her, Det ødelegger energibalansen, fordøyelsen og forbrenningen gjennom natten.  og ja. ubehandlede nøtter er en godkjent kilde. Samtidig som at de inneholder mye proteiner og rikelig med fiber...

Jeg ville med ditt aktivitets nivå, lagt meg på 17-1800 kcal. minst. ingen vits i å gå for langt ned.

Hva slags kardio er det du trener?

Husk: hvis du trener hardt kardio, vil forbrenningen din øke med 50-100kcal i timen 6-8t etter økta. dette kommer i tillegg til de kcal. du forbrenner ved å sitte på ræva og se på tv (feks Wink) Og litt mindre etter det her. i tillegg vil kroppen bruke energi på å restituere musklene dine, så du trenger ikke å gå så alt for lavt på kcal. dine..

vet jeg er kjent for å rote skikkelig i innleggene mine. men jeg håper dette var til hjelp.

PS: less på paprika, tomat, agurk osv. på de brødskivene dine. masse vitaminer du trenger;)


Takk for mange gode svar  Grin

Ja, det er fullkornsbrød jeg spiser  Cheesy For det meste i hvert fall.. Hvis jeg skal bruke mager kesam under pålegget, er det greit å bruke den med 8 % fett også da? Eller er det lurest å bruke den med 1 %? Har forresten alltid agurk,paprika eller tomat på skivene! Glemte bare å skrive det  Wink Er en gulrot eller to en god kveldsmat?

Når jeg trener kardio, er det tredemølle jeg snakker om. Har nettopp begynt med intervalltrening. Leste en plass at etter intervallen, kan man gå raskt i ca 20 min for å få full effekt av treningen? Stemmer dette? I tillegg sykler jeg en del.

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Trenger hjelp med kosthold
« #5 : 29. september 2004, 21:48 »
Kesamene smaker nøyaktig det samme (men for all del, ikke bruk vaniljen, jeg har aldri vært så kvalm i hele mitt liv!) men de har ikke samme næringsverdi i det hele tatt. Det er like mye karbs, men som du selv sier, 8gr fett/1gr fett, men i den md 8gr fett er det kun 4,7gr proteiner, i den med 1gr fett er det 12,3.. dette er en ganske stor forskjell, og jeg tenkte på dette produktet, nettopp for å få litt mer proteiner i kosten din.

Fullkornsbrød er ypperlig og fullt av viktige stoffer og en haug av fiber. Det liker vi, det er i tillegg en god GI verdi på det.

Ja, etter min mening er et par gulrøtter et godt siste måltid, men jeg ville ha lagt til litt sunt fett og proteiner, noe du får gjennom nøttene.

Det er hovedsakelig fett og proteiner man skal ha på kvelden, helst ikke spis karbs etter et visst klokkeslett, eller 2-3t før du legger deg. gulrøtter har lite karbs i seg, og lettvint og slenge i seg, da det er mye lettere å finne noe med karbs, istedenfor kun fett og proteiner, som man har lyst på på kvelden.

Jeg har aldri prøvd ut de 20min etter en intervalltrening, men jeg vil tro (kun logisk tenkning her nå) at så lenge du kjører det på 70% altså en puls på rundt 140 så vil det gjøre nytta si ja. Du tømmer glykogen lagrene ganske bra under en intervall økt, det kommer så klart ann på lengde og intensitet, men generelt, så skal de være ganske tomme, og så lenge du holder deg på et "rolig" nivå, vil dette da forbrennes rett fra fettlagrene som jeg forklarte i forrige innlegg.

Jeg antar at du er god og svett etter øktene dine?

I tilfelle, spis heller litt over 1700kcal enn litt under 1700kcal (hvis det er det du er rådet til å spise, jeg valgte det kun som et eksempel) ved et høyt aktivitets nivå, er det farligere å ligge under enn litt over det du "bør" spise.

Søk på "kalkulator" på www.iform.no og finn frem en kalkulator som hjelper deg å regne ut hvor mye du forbruker i løpet av en dag, via forskjellige aktiviteter. ikke se på dette som helt trofast, men det er en god pekepinn=)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Trenger hjelp med kosthold
« #6 : 02. oktober 2004, 02:19 »
Kesamene smaker nøyaktig det samme (men for all del, ikke bruk vaniljen, jeg har aldri vært så kvalm i hele mitt liv!) men de har ikke samme næringsverdi i det hele tatt. Det er like mye karbs, men som du selv sier, 8gr fett/1gr fett, men i den md 8gr fett er det kun 4,7gr proteiner, i den med 1gr fett er det 12,3.. dette er en ganske stor forskjell, og jeg tenkte på dette produktet, nettopp for å få litt mer proteiner i kosten din.

Fullkornsbrød er ypperlig og fullt av viktige stoffer og en haug av fiber. Det liker vi, det er i tillegg en god GI verdi på det.

Ja, etter min mening er et par gulrøtter et godt siste måltid, men jeg ville ha lagt til litt sunt fett og proteiner, noe du får gjennom nøttene.

Det er hovedsakelig fett og proteiner man skal ha på kvelden, helst ikke spis karbs etter et visst klokkeslett, eller 2-3t før du legger deg. gulrøtter har lite karbs i seg, og lettvint og slenge i seg, da det er mye lettere å finne noe med karbs, istedenfor kun fett og proteiner, som man har lyst på på kvelden.

Jeg har aldri prøvd ut de 20min etter en intervalltrening, men jeg vil tro (kun logisk tenkning her nå) at så lenge du kjører det på 70% altså en puls på rundt 140 så vil det gjøre nytta si ja. Du tømmer glykogen lagrene ganske bra under en intervall økt, det kommer så klart ann på lengde og intensitet, men generelt, så skal de være ganske tomme, og så lenge du holder deg på et "rolig" nivå, vil dette da forbrennes rett fra fettlagrene som jeg forklarte i forrige innlegg.

Jeg antar at du er god og svett etter øktene dine?

I tilfelle, spis heller litt over 1700kcal enn litt under 1700kcal (hvis det er det du er rådet til å spise, jeg valgte det kun som et eksempel) ved et høyt aktivitets nivå, er det farligere å ligge under enn litt over det du "bør" spise.

Søk på "kalkulator" på www.iform.no og finn frem en kalkulator som hjelper deg å regne ut hvor mye du forbruker i løpet av en dag, via forskjellige aktiviteter. ikke se på dette som helt trofast, men det er en god pekepinn=)

Jepp  Grin Har prøvd den kalkulatoren på iform.no, men jeg finner den ganske unøyaktig. Aktivitetsnivået min varierer helt sinnsykt! Har allerede kjøpt inn nøtter fra Nøttefabrikken  Cheesy Sitter og knasker på noen gulrøtter nå  Cheesy

Hvor mange nøtter skal jeg spise om gangen? Da tenker jeg på en gang til dagen, som oftest om kvelden. Inneholder jo rikelig med kalorier  Shocked Vet ikke om jeg ligger under eller over 1700 kalorier, sannsynligvis over. Småspiser alltid etter skolen, da som oftest på druer. Må hele tiden ha noe å knaske på. Det er vel ikke galt å spise sukkerfri tyggigummi? Går nemlig et par pakker til dagen  Tongue

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Trenger hjelp med kosthold
« #7 : 02. oktober 2004, 09:19 »


Jepp  Grin Har prøvd den kalkulatoren på iform.no, men jeg finner den ganske unøyaktig. Aktivitetsnivået min varierer helt sinnsykt! Har allerede kjøpt inn nøtter fra Nøttefabrikken  Cheesy Sitter og knasker på noen gulrøtter nå  Cheesy

Hvor mange nøtter skal jeg spise om gangen? Da tenker jeg på en gang til dagen, som oftest om kvelden. Inneholder jo rikelig med kalorier  Shocked Vet ikke om jeg ligger under eller over 1700 kalorier, sannsynligvis over. Småspiser alltid etter skolen, da som oftest på druer. Må hele tiden ha noe å knaske på. Det er vel ikke galt å spise sukkerfri tyggigummi? Går nemlig et par pakker til dagen  Tongue
Skal du innkludere nøtter i deffen, - holder det med 50g pr. dag, ville ikke gått mye over dette.

Sukkerfri tyggegummi - helt ufarlig Smiley

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Trenger hjelp med kosthold
« #8 : 05. oktober 2004, 11:57 »
Jeg synes du for mye bra i deg løpet av dagen.. legge til sunt fett som det sies så bør det dere bli bra
..
Også ville jeg sett litt over hvilke mengder du for i deg med vært måltid
spesielt  middagen ? Personlig ville jeg har fin regnet på alt.. så du viste hva kcal inntak du ligger på ... da vill du også kunne senke dette lett etterhvert som vektredusksjonen din stopper opp... jeg liker å sette alt dette opp i regneark..

Så kan du finregne deg frem til forskjellige middager med samme kcal.. så kan du veksle mellom disse.. akuratt slik du vill...

Drikk mye vann gjennom hele dagen også!

Spiser ikke så mye poteter/ris til middag, bare sinnsykt mye grønnsaker. Mulig jeg har litt store måltider.. Men uansett; har begynt å spise mer sunt fett nå! Hadde f.eks 1 fullkornskive med eggerøre, kyllingpålegg og tomat til frokost i dag - både for å få i meg mer proteiner og fett  Cheesy Kostholdet er litt annerledes fordelt nå ettersom jeg har høstferie nå, men jeg får i meg den samme maten. Har også kjøpt en del nøtter som jeg knasker på  Grin

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Trenger hjelp med kosthold
« #9 : 06. oktober 2004, 00:37 »
I tillegg til vektnedgang, merker jeg først og fremst at motivasjonen min med tanke på trening generelt er mye bedre. Har ikke nådd målet mitt, men jeg vil ikke påstå at jeg er langt unna. Som du sier - jeg er ikke ute etter en forandring over natten fordi jeg vet at dette tar tid  Smiley Jeg skal ikke bare spise sunt til jeg har oppnådd målet mitt, men forhåpentligvis alltid  Wink Jeg har ikke tatt noen tester, så jeg vet ikke om jeg har hatt framgang med tanke på kondisjonen, men det tror jeg. Trening er og forblir både gøy og sosialt spør du meg!  Grin Har ikke sett så mye til muskler ennå, men jeg trener jo bare styrke en gang i uka. Er heller ikke så opptatt av å få musker  Cheesy

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Trenger hjelp med kosthold
« #10 : 06. oktober 2004, 00:39 »
Det siste ordet skal selvfølgelig være "muskler", ikke "musker". Gikk litt fort her  Tongue

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Trenger hjelp med kosthold
« #11 : 11. oktober 2004, 13:17 »
eg hr satt opp en kostholds plan til deg her. Jeg vet jo ikke hva du liker, men jeg prøver allikevel. Jeg går utifra en plan på 1700kcal.

Frokost:
Havregryn: 60g (1,5dl)
Linfrø: 30g         (0,5dl)
Skummet melk: 2dl
eple:105g

Lunsj:
Fullkornsbrød: 60g (2skiver)
cottage cheese: 40g (2pors=
skinke:45g                (4skiver)
tomat: 65g             (1stk)
agurk:40g              (8 skiver)
Eggehvitte 37g)

Mellom måltid:
rugkli knekkebrød: 24g (2 stk)
makrell i tomat: 25g

skinke: 20g
tomat:30g (en halv stk)
paprika: 14g (2 ringer)
1 eple

mellom m. 2:

fullkornsbrød: 30g (1skive)
cottage cheese: 20g
skinke: 20g            (2 skiver)
helt egg: 55g
tomat 30g
Eple    105g

middag:
Ris: 40g
kylling 175g (ca 1,5 filet)
brokkoli: 150g

kvelds:
gulrot  130g (2 stk)
peanøtter: 15g


Når du spiser fisk, spis 175-200g av det, og bytt ut nøttene med 55g (en halv dl) kesam, med krydder i og spis det som gulrot og dip

dette med eggehvitte og helt egg. fordel dette jevnt. men bruk ett helt egg og kun eggehvitten på det andre egget, og fordel det sånn ca på de to måltidene.

jeg har droppet ut et par gr. på skinken noen steder.
1 skvive skinke er regnet som 10g isteden for 11,2. her mister du noe proteiner, i tillegg kommer dette tilbake på fordelingen, da det er opp til deg hva slags middag du har, og om du spiser med saus til.

Dette programmet skal inneholde dette:

kcal: 1663
karbs:183,5g 44%
prot:   125g    30%
fett:    45,5g  24,6% 
fiber: 45,6g
(det er nok noe desimal svinn bak her.

dette er litt i underskudd av hva vi snakket om, men hvis du skal ha saus til, blir det litt mer karbs og fett her, også har du noe prot i de gr. med skinke bl.a jeg snakket om. så jeg regner med at du da vil komme opp i 1700-1730.
Da vil riktignok fordeligen bli litt skjevere. Det vil bli noe nærmere 50%karbs, og det vil gå litt ut over protein inntaket. du kan vurdere om du da heller spiser litt mer kesam til siste måltidet ditt. Kesam er så og si 2/3 protein.


Håper dette er noe du kan leve med, for jeg orker ikke å lage et program til. Hvis noen har noe innspill på at jeg har gjort noe galt, kan de vær så god å slenge det inn.

PS: husk å drikke mye vann. Det er en del fiber i det kostholdet her. Fiberet holder mage funksjonene i gang, men fiberet får ikke gjort nytta si uten væske!!    
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Trenger hjelp med kosthold
« #12 : 11. oktober 2004, 13:19 »
Jeg lagde dette programmet til Tanja, men det passer helt utmerket til deg også, da vi snakket om at du kunne ligge på 1700kcal.
Er det noe du lurer på, så bare si ifra.

Jeg var helt sikker på at jeg lagde dette programmet til deg, men jeg gjorde visst ikke det da. Men nå har du det iallefall=) så får du selv bestemme om du vil bruke deteller ikke;)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Trenger hjelp med kosthold
« #13 : 11. oktober 2004, 14:56 »
Takker høflig  Grin

Hadde faktisk allerede sett igjennom det programmet for et par dager siden, da jeg så at jeg og Tanja har mye til felles! Programmet mitt ser ganske likt ut faktisk  Cheesy Nå bruker jeg Mager Kesam 1 % på skiva, spiser litt nøtter om kvelden, lager eggerøre av ett helt egg + eggehvite fra ett egg en gang i blant og så videre  Grin

Hvordan er det med Svine-kjøttdeigen? Er også den et godt alternativ til kjøttdeig? Inneholder jo "bare" 9 % fett.. Og hva med taco og tortillas o.l.? Er dette kun tillatt på spisedager? Og ikke minst alkohol; to glass rødvin skader vel ikke en-to ganger i måneden?

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Trenger hjelp med kosthold
« #14 : 11. oktober 2004, 17:42 »
Det er nok derfor jeg hadde deg i hodet når jeg lagde programmet også. Det er ikke store forskjellen på dere nei;)

Neida. Som sagt. man skal kose seg en gang i blandt, og for all del. ha spisedag 1 gang i uken! Dette med alkohol er oppskrytt, men det hadde vært veldig fint om du kunne prøve å ha spisedagen din og dagen du tar rødvin i samme slengen.
Selv gidder jeg ikke å holde meg unna festligheter selv om jeg "er på deff" en gang i blandt skader ingen, og hvis du ser hvordan det går med SaktemenSikkert her, så har aldri en helg med øl skadet han!

9% fett =9g fett/100g det er en del, men ikke faretruende mye. Det er ikke verre enn at du renner av litt fett, eller velger kyllingkjøttdeigen. Det er mye man kan gjøre, så lenge man er kreativ;)

Det eneste som er usunt ved tortillas og taco er egentlig lefsene og skjellene. Lag deg masse salat og grønt til, bruk kylling i stedenfor kjøttdeig/eller renn av fettet på kjøttdeigen, bruk mager kesam istedenfor rømme, bruk lettere ost og fyll evnt. lompene til det maksimale. Ang. skjellene, kan du knuse skjellene på talerkenen og samle alt der, da tar du automatisk mer råvarer enn skjell. eller du kan lage pizabrød selv. da kan du ha litt grovt mel i her også.

Lager du pizza gjør du det samme, bruk lettere ost, bland det fine melet med litt grovere mel 8du smaker liten forskjell, men blir mye mettere!) bruk magert kjøtt, masse fyll av grønt, evnt. tynn deig. osv.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!