Skrevet av Emne: Hvor mye protein skal jeg ta? (Og det klumper seg)  (Lest 2435 ganger)

Utlogget dura

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Hvor mye protein skal jeg ta? (Og det klumper seg)
« : 15. oktober 2004, 15:51 »
Har kjøpt danlab ultra whey2 (takk for alle tips ang det på forumet her:D )

Har hørt/lest at man kun bør få 20% av sitt daglige proteininntak fra proteinpulver og at folk som trener ca 3 ganger i uka (meg) bør ha 2.5 gram per kroppsvekt daglig.
Jeg veier 75, altså bør jeg få 187 gram protein hver dag. Si 190 for å runde av.

20% av det er 38 gram fra proteinpulver hver dag, men jeg syns det høres lite ut når folk sier de tar 40 gram protein per shake? Er godt mulig jeg roter nå.

Skal jeg ta 19 gram x 2 ganer daglig eller bør jeg prøve litt mer? Vet ikke konsekvensene av å ta for mye pulver.

Regner med å ta 2 shake daglig alle dager ca, de dagene jeg trener tar jeg før og etter trening og de dagene jeg ikke trener blir det morgen/kveld. Rett meg om dette er helt på jordet.


Ps. Bør jeg fortsette å ta protein de ukene jeg ikke får tid til å trene så mye?


Edit: Har hørt at kaseinprotein bør man ta før man legger seg, holder det da å drikke skummet melk?

Se siste post om klumping

Utlogget dura

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

SV: Hvor mye protein skal jeg ta?
« #1 : 17. oktober 2004, 01:15 »
Noen?

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Hvor mye protein skal jeg ta?
« #2 : 17. oktober 2004, 07:35 »
Kan få så mye av proteininntaket man vil fra proteinpulver, tar ikke skade av de inneholder bra aminosyreprofil.

Ta protein 30g protein før trening og 50g etter. De dagene du ikke trener tar du i de måltidene du ikke klarer få nok protein gjennom vanlig kost.

Drikker du mye vann er det absolutt ikke farlig med høyt proteininntak og ditt er ikke høyt..Kjører selv dobbelt så mye omtrent.

Joa, du kan jo drikke en liter med skummetmelk, men du er vel sikra et par doturer da tenker jeg. Har du ikke lyst å kjøpe inn 2 pulver enda passer cottage cheese perfekt til før sengetid.

Eat Lift Sleep

Utlogget dura

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

SV: Hvor mye protein skal jeg ta?
« #3 : 18. oktober 2004, 00:58 »
Tusen takk for svar! Det oppklarte endel ting! headbang

Har noen her opplevd vansker med å blande danlabs ultra whey2 proteinpulver i skummetmelk? Jeg er sikker på at jeg gjør noe feil for det bli småklumpete om jeg rører i et glass. Tar f.eks 3 fulle måleskjeer (måleskje som følger med, 3 stk gir 27 gr) og blander i skummetmelk og rører rundt med en skje men det funker ikke. Jeg må vel ikke ty til miksmasteren hver gang jeg vil ta proteintilskudd?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hvor mye protein skal jeg ta? (Og det klumper seg)
« #4 : 18. oktober 2004, 06:01 »
Bruk en shaker, så er nok alt av klumper borte. Evnt. en stavmisker, men det burde ikke være nødvendig egentlig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget dura

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

SV: Hvor mye protein skal jeg ta? (Og det klumper seg)
« #5 : 20. oktober 2004, 22:41 »
Usj må kjøpe en shaker nå:( Burde ha bestilt med proteinpulver for å spare penger pga de tar ekstra mye om du bestiller noe under 200 kr. Antar at dem selger shakere på noen trenignsbutikker så får stikke innom en og sjekke. Takk.

Utlogget AdiZ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • strap up or get wrapped up
SV: Hvor mye protein skal jeg ta? (Og det klumper seg)
« #6 : 31. oktober 2004, 19:52 »
Kjøp deg en stavmikser, det er enkelt å greit, faktisk enklere enn å riste selv. Tror ikke du klarer å få en helt klumpfri shake ved bare å rist, det har ikke jeg fåt ttil iallefall
"You should calm your man down if you got love for him, before you see his ass flyin off the roof like nutso in above the rim!"

Profil

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Hvor mye protein skal jeg ta?
« #7 : 01. november 2004, 13:32 »
Noen?
noen er enig med kim.
skje funker stort sett dårlig, se om du finner noe med lokk på kjøkkenet og bland i det.
bivirkningene av for mye pulver er for min egen del urolig mage\luft i magen, ubehagelig, men ikke akkurat dødelig.
før\etter trening på treningsdager og morgen\kveld på "fri"dager høres fornuftig ut.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!