Skrevet av Emne: Binais - Ingen skam å snu s177  (Lest 459005 ganger)

Kim Dalen

  • Gjest
Sv: Binais 2007
« #2160 : 06. februar 2007, 08:17 »
Trener han med samme vektene som for 2-3 år siden?
Hvorvidt han trener med samme vektene skal ikke jeg påstå eller nekte for, men det kan også være at han forandrer på intensitet, reps, sett, antall økter etc. Folk er forskjellige, og noen responderer bra på 'lav' vekt, høy intensitet og høyt reps antall, mens andre er stikk motsatt.

Det virker for meg som at du henger deg litt for mye opp i DC 'prinsippene'

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: Binais 2007
« #2161 : 06. februar 2007, 10:10 »
Hvorvidt han trener med samme vektene skal ikke jeg påstå eller nekte for, men det kan også være at han forandrer på intensitet, reps, sett, antall økter etc. Folk er forskjellige, og noen responderer bra på 'lav' vekt, høy intensitet og høyt reps antall, mens andre er stikk motsatt.

Det virker for meg som at du henger deg litt for mye opp i DC 'prinsippene'

Jeg henger meg ikke opp i for mye DC prinsipp, jeg henger meg opp i det som er et must for at kroppen skal reagere..

Om han forandrer på intensitet, reps osv, er det fordi han har som mål å ØKE.
Tror du han har stagnert på en vekt på en øvelse, for så å fortsette å jukke på den og fortsatt vokse? Gir du kroppen en grunn til å tilpasse seg en ny vekt belastning da? NEI Smiley
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Kim Dalen

  • Gjest
Sv: Binais 2007
« #2162 : 06. februar 2007, 13:44 »
Jeg henger meg ikke opp i for mye DC prinsipp, jeg henger meg opp i det som er et must for at kroppen skal reagere..

Om han forandrer på intensitet, reps osv, er det fordi han har som mål å ØKE.
Tror du han har stagnert på en vekt på en øvelse, for så å fortsette å jukke på den og fortsatt vokse? Gir du kroppen en grunn til å tilpasse seg en ny vekt belastning da? NEI Smiley
Så hvis jeg trener meg opp til 15 reps på 100kg i benk fra 5, så vil jeg altså ikke legge på meg muskler før jeg har 101kg på stanga..

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: Binais 2007
« #2163 : 06. februar 2007, 15:53 »
Så hvis jeg trener meg opp til 15 reps på 100kg i benk fra 5, så vil jeg altså ikke legge på meg muskler før jeg har 101kg på stanga..

Klarer du mer reps enn sist eller bruker en tyngre vekt og like mange reps, har du blitt sterkere.. Har du blitt sterkere, har du gitt muskelen en grunn til å vokse (tilpasse seg)..
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Binais 2007
« #2164 : 06. februar 2007, 16:15 »
Så hvis jeg trener meg opp til 15 reps på 100kg i benk fra 5, så vil jeg altså ikke legge på meg muskler før jeg har 101kg på stanga..
Muskelveksten vil bli minimal etterhvert pga.alt bindevevet som du har opparbeidet.
Du har riktignok blitt mere utholdende,men vil tro styken og muskelveksten ikke er maximal.

Utfyllende forklaring finner du i noe av det Børge Fagerli behørig har utdypet her på forumet et sted. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Binais 2007
« #2165 : 06. februar 2007, 16:18 »
Muskelveksten vil bli minimal etterhvert pga.alt bindevevet som du har opparbeidet.
Du har riktignok blitt mere utholdende,men vil tro styken og muskelveksten ikke er maximal.

Utfyllende forklaring finner du i noe av det Børge Fagerli behørig har utdypet her på forumet et sted. Wink

Kan støtte denne. Jeg ville heller gått for 3 reps på 120kg enn 10 reps på 100kg for å si det sånn. Smiley Jeg vil si progresjon i reps antall ikke er like viktig som progresjon i kg antall.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: Binais 2007
« #2166 : 06. februar 2007, 16:53 »
Kan støtte denne. Jeg ville heller gått for 3 reps på 120kg enn 10 reps på 100kg for å si det sånn. Smiley Jeg vil si progresjon i reps antall ikke er like viktig som progresjon i kg antall.

Støtter den jeg og.. Holder meg for det meste forholdsvist lavt i reps, spesielt i baseøvelser...

Men nå skal vi ikke forsøple tråden til Carl noe mer Smiley
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Binais 2007
« #2167 : 10. februar 2007, 11:44 »
Veldig bra  Wink Kickass Er dette gjort på bare litt over 2 år  Shocked
Gratulere med forsida btw Wink
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Binais 2007
« #2168 : 11. februar 2007, 13:12 »
Bra diskusjon folkens, fornuftig konklusjon av FF til slutt! Smiley
Ganske enig i dere, går heller for 3 på 120 kontra 12 på 100 som True sier..

Ligger oftest på 3-6 reps, prøver å ha maks fem reps på arbeidssettene.

Veldig bra  Wink Kickass Er dette gjort på bare litt over 2 år  Shocked
Gratulere med forsida btw Wink

Takk! Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget treningspluggen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Binais 2007
« #2169 : 14. februar 2007, 16:50 »
Hvordan ser trenignsprogrammet ditt ut? Btw, svær rygg ! Bra!
Når en mann inviterer en pike på middag, forventer han som regel at hun er desserten.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Binais 2007
« #2170 : 19. februar 2007, 21:22 »
Samme som Jon Morten Thommasen,

dag 1 - bryst biceps
dag 2 - lår legger
dag 3 - fri
dag 4 - skuldre triceps
dag 5 - rygg nakke
dag 6 - fri
repeat.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Binais 2007
« #2171 : 19. februar 2007, 21:25 »
Så bildene på side 141 først nå, du er digg! I Love You
Trynet ditt på tricepspose er ikke så mye bedre enn mitt, så du skal ikke klage. Haha.
Brystet og skuldrene dine har vokst bra!

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Binais 2007
« #2172 : 20. februar 2007, 20:17 »
Takk! Smiley Beina kommer også sakte men sikkert.. Vart å trente ista nå, tok 160kg 1x5 med slakke bind, begynner å elske beintrening!
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Binais 2007
« #2173 : 20. februar 2007, 20:59 »
Bra diskusjon folkens, fornuftig konklusjon av FF til slutt! Smiley
Ganske enig i dere, går heller for 3 på 120 kontra 12 på 100 som True sier..

Ligger oftest på 3-6 reps, prøver å ha maks fem reps på arbeidssettene.

Takk! Smiley
Muskelveksten vil bli minimal etterhvert pga.alt bindevevet som du har opparbeidet.
Du har riktignok blitt mere utholdende,men vil tro styken og muskelveksten ikke er maximal.

Utfyllende forklaring finner du i noe av det Børge Fagerli behørig har utdypet her på forumet et sted. Wink

Hvor godt dokumentert er det der med bindevevet foresten? Ser jo at mange nevner det, men det blir lissom ikke mer riktig av den grunn. For min del er det noe som skurrer med den tesen i hvertfall. En skulle jo tro at det bindevevet var ganske fleksibelt lissom, og da skulle en jo tro at det i seg selv ikke skulle være så avgjørende for muskelveksten - det er jo ikke brusk heller..... Men men, for alt jeg veit kan det jo være avgjørende Smiley

Uansett - som salige Øverland sa: "Mer enn alle de millioner som tror  trenger jeg èn som vet!" Smiley

Selv sier jeg ja takk begge deler mht progresjonen - higer mot både en treer på 120+ og en 12'er på 100+. Progresjonen behøver ikke komme fra økt til økt, ikke fra uke til uke eller måned til måned heller, men over lengre tid kommer den om en trener bra og samvittighetsfullt, og det er det som teller.
Jeg for min del har ikke tenkt systematisk progresjon annet enn når det ble så hippt for et par-tre år siden, men jeg har nå økt javnt og trutt lell lissom. Ikke trur jeg at jeg hadde økt noe fortere om jeg hadde kjørt HST el.l. til krampa tok meg fra dag èn heller....
Mitt motto er: Tren og ha det moro, og legg på ei skive eller to når det føles riktig Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Binais 2007
« #2174 : 20. februar 2007, 21:20 »
Mitt motto er: Tren og ha det moro, og legg på ei skive eller to når det føles riktig Smiley

 Bow WORD!
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!