Skrevet av Emne: Hei til forumet  (Lest 2610 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Hei til forumet
« : 14. mars 2003, 09:41 »
Sender bare en liten hilsen til forumet, dette virker som et sted der det er god "kustus" og høflig omgang når det gjelder diskusjoner... Har cirka 5 års bakgrunn fra vekttrening, men har vært borte fra løfting noen år. Startet opp igjen før jul, og har fått igjen gnisten for å løfte nå.

Ellers må jeg få lov til å kommentere hvor "naive" noen synes å være når det gjelder doping og strongmen/styrkeløft/kroppsbyggere. Jeg snakker av erfaring (har vel sett det meste) både her i landet og i utlandet. Hvis noen ønsker å leve i troen om "rene" utøvere får de forsåvidt få lov til det, (smiler....)

mvh Iceberg

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:Hei til forumet
« #1 : 14. mars 2003, 11:42 »
Vil si med 24 år med vektrening bak meg,og de siste 8 innen styrkeløft og Strongman så er dop bruken i disse sportene mye bedre enn hva ryktene vil ha det til Wink

Utlogget Halvorsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Tren smart, og husk - trening skal være gøy!
Re:Hei til forumet
« #2 : 14. mars 2003, 13:07 »
Nå er det vel en kjennsgjerning at en hver form for toppidrett preges av doping, men tørr påstå at svært få her tror at styrkeløft/strongman/kroppsbyggere er de snilleste gutta i gata. Der i mot håper nok heller folk her, i alle fall gjør jeg det, at doping snart hører fortiden til. Utopisk tanke, men det må være lov å drømme Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:Hei til forumet
« #3 : 14. mars 2003, 14:19 »
Synes vi skal trekke et TYDELIG skille mellom styrkeløftere og kroppsbyggere/strongmen pr. i dag, når det gjelder omfang av dopingbruk. Dette gjelder spesielt i Norge.

Hei forøvrig  Angry
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:Hei til forumet
« #4 : 14. mars 2003, 16:21 »

Helt enig med Trener!!!!

Vis meg den styrkeløfter som er seriøs idag som doper seg,  det finner du ikke!!!  Blir noen tatt er de nybegynnere.  Dop i styrkeløftmiljøet i Norge er ett absolutt tabu, hva det gjelder strongman vet jeg ikke.   Angry

Byggere er noe for seg selv, det er ikke tabu, men tror de fleste hobbybyggere uansett kjører dopfritt.  
De som konkurerer er det vel anderledes med? Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Halvorsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Tren smart, og husk - trening skal være gøy!
Re:Hei til forumet
« #5 : 14. mars 2003, 17:09 »
Den som mener det ikke finnes doping i toppidrett er naiv. En hver form for toppidrett innebærer store økonomiske fordeler, og for penger gjør folk som kjent det meste.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:Hei til forumet
« #6 : 14. mars 2003, 17:28 »

Kjenner ikke styrkeløft miljøet du da.... Cheesy

Veeeeldig store penger involvert der!
Ingen som får ei krone gutten min...  Noen fikk støtte fra olympiatoppen før, tror også det er borte....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Halvorsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Tren smart, og husk - trening skal være gøy!
Re:Hei til forumet
« #7 : 14. mars 2003, 19:24 »
Klar over at det ikke er så mye penger å hente der, men penger er som sagt ikke alt Smiley Poenger er at det alltid er noen som gjør hva som helst for å bli best - uansett gren!

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Re:Hei til forumet
« #8 : 14. mars 2003, 20:08 »
Visste vel at en slik liten kommentar ville få noen svar  Wink.
Vel vel, det folk flest ikke skjønner er at de som  vinner per i dag også ville vunnet uten dop, vel og merke dersom alle var rene! Genetikk er vanskelige greier å slå vettu....

En annen sak er jo at folk ikke bare konkurrerer for å tjene penger, for mange er nettopp anerkjennelse og bekreftelse fra eget miljø vel så viktig. Da tenker jeg på både styrkeløft og ikke minst kroppsbygging.
Det finnes ikke mange kroppsbyggere i verden som tjener penger på det de driver med. Selv i USA tør jeg påstå at kanskje top 10 tjener penger. Resten er desverre tvunget til mer eller mindre seriøse bigesjeftigelser for å klare "dop"regningene sine.
Så mye rart der i løpet av 6 mndr, bla kvinnelige byggere som hadde private bryte-sessions med tynne men som likte dominante kvinner,  Huh

Uff nå rotet jeg meg inn i en lang kommentar, ikke lett å stoppe.....

Ellers kan jeg med glede melde at mitt lokale SATS senter (ikke le) nå har fått en skikkelig løftestang, det gikk 20 kg mer i mark med en gang gitt....

Stay strong and have fun!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!