Skrevet av Emne: Mariusz Pudzianowski doping tatt - avla positiv doping prøve i WSM 2004.  (Lest 15445 ganger)

Utlogget powerslave

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 826
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 826

  • Team Strongman Roy Holte
Rett etter WSM så vart det bekrefta(fra IFSA) at Pudz`s prøve var negativ.
Synest derfor det er merkelig at Pudzianowski no blir banna fra IFSA(i 1 år)

Kunna ha vedda 1000000000000 på at visst Pudzianowski hadde vunnet WSM,ikkje hadde blitt utestengt 1år.
La oss ikkje be om en lett byrde,men om en sterk rygg!

Konkurranse godkjente perser i Styrkeløft:
Knebøy:325kg
Benkpress:240kg
Markløft:300kg

Mål:En heil del meir!

Utlogget Magne Sium

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

Dette føyer seg vel bare pent inn i rekken av merkverdigheter IFSA driver med. Mener å huske at Kaz en gang ikke ble invitert til WSM pga. at han var for overlegen (arrester meg om jeg tar feil her). De passet på å sette opp øvelser som gjorde at Gary Taylor ikke hadde en sjanse (han var vel 10-20 cm lavere enn alle konkurrentene og rakk rett og slett ikke opp i enkelte øvelser), osv.
Du er ikke sterkere enn ditt sterkeste ledd.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

nå kan det også ha seg slik, at siden Mariusz visstnok har gått inn ien annen strongman-organisasjon enn IFSA, så "straffes" han extra pga dette.. Han har vært frontnavnet for denne nye saken som flere utøvere har meldt seg inn i pga at de nå har en slags utøverorganisasjon...
Jeg erindrer å ha lest om dette, men kan ikke gå god for sannhet eller kilde.

Tvilsomt at han skulle være så slurvete at han ikke avslutta i tide... ikke særlig mange uanmeldte kontroller blandt de største gutta er det vel??
hele saken lukter litt, spør dere meg... (men det er det jo ingen som gjør.. Smiley )

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

sitat fra "bad" boy:

"Gratulerer med dusteprisen 2004! Der er det ingen dopingtest heller so ingen kjem og tar frå deg den tittelen!   Svend gnir seg vel godt i fingrane no kan eg tenke meg.
Jævla fesjå, blir faen so forbanna på slike holdningar! "

Sitat Nick Steeler:
"jeg personlig blir forbanna på sånne duster som deg, hadde det ikke vært for at du faktisk kan skrive hadde jeg gått ut ifra at du var hjernedød!"

Respons Metal Man:
Honnør til Nick Steeler

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så aggresivt pågående om dopingtester i strongman. Hva med kroppsbygging?
Går du bananas over at folk boler seg der,  Bad boy?

La nå folk gjøre som de vil så lenge de driver med den type idretter.
Alle vet at kroppsbygging og strongman er idretter der det er "fritt frem" i motsetning til f.eks. styrkeløft og strongman (selv om en del prøver seg der også, desverre). Det fine med "ordningen" er at folk som har lyst til å øke hormonnivåene sine kan drive med strongman og kose seg uten at det er juks, mens de som er rene kan drive med styrkeløft.
Fin ordning; og man trenger ikke dele ut "dustepriser" til andre enn totalitære meningsdiktatorer *hint*.
Er du en av disse som blir irritert og småsint når du tenker på folk på helsestudioer som boler seg selv om disse ikke driver med organisert idrett?







Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Nå er jeg sjokkert! Har han dopa seg?!? :Smiley

Jeg føler meg lurt! Jeg trodde han var sterk, og så viser det seg at han bare har jukset. Dette beviser at han egentlig bare er en middelmådig utøver, akkurat slik Ben Johnson var!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

mmm .. enig... Ben løp egentlig sakte...

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
alle vet at det var dopet som løp fort. ben bare hang på.

og jeg mener at det enten burde være testing ofte og for alt, eller ingenting.
for å sette litt på spissen:det går ikke ann å arragere en dopingtest-dag i året for så å kalle det en "ren" sport for å gjøre sporten mer spiselig for allmenheten.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431



Jeg føler meg lurt! Jeg trodde han var sterk, og så viser det seg at han bare har jukset. Dette beviser at han egentlig bare er en middelmådig utøver, akkurat slik Ben Johnson var!


 Grin Grin - jepp sånne middelmådigheter vokser på trær  2thumbsup


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Eg drite i om dei brukar steroider. Det eg blei forbanna på var holdninga so ga eit klart ja til doping uttrykk. Ikkje akkurat holdningsskapande arbeid. Dette var retta direkte mot ein person ikkje sporten.
Har du problemer med andre sine meiningar Nick Steeler? At eg var provoserande i uttalen tar eg kritikk for. Ingenting anna.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg tror de ting som sålangt er blitt sagt, godt kan sies, og alle tåler det...
Har vært mye hårsårhet og pingling blandt enkelte på forumet, men kan ikke se at noen av de navna er i diskusjonen her... Å ha EN test-dag i året, er nesten en vits. Enig med de som sier; Enten eller!
Vi trenger ikke koste ting under teppet... hvor naive er folk egentlig?!
Når fitnessutøvere tar stikk for å øke i volum og styrke, HALLOOOO!!
Men hvorvidt noen doper seg eller ikke, er ikke diskusjonen her nå.... Det som reageres på, er vel at EN plutselig ble "tatt"...
Nå forklarte SvendK det greit, med at det kun ble utført 2 tester, og at Svend Karlsen leverte ren prøve.
Konklusjon: 50% av testede strongmen viser seg å ha spor av "ulovlige" substanser i kroppen...
Jeg syns det er teit å utestenge Mariusz for liksom å gjøre sporten seriøs/troverdig...
Når noen greier farmers med 180 kilo, og dekkvelt med 450 kilosdekk syns jeg det er RÅTT, KONGE og helt SINNSYKT BRA... Troverdig kan du spare til turn og sprangridning!

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Jeg er helt enig med deg i at testing i strongman sporten kunne de like godt ha droppet , noe jeg personlig mener om all idrett.!!!

Nå var kanskje ikke måten å si det på den beste, men jeg skjønner veldig, veldig godt at Bad Boy reagerer på holdninger som dette.

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
alle burde konkurrere med samme utgangspunkt. altså doping eller ikke. ingen mellomting.
det inkluderer etter min mening magiske drakter i svømming, bob til 7 millioner kr, stavsprang staver laget av nasa uten budsjettrammer og skøytedrakter til 800000kr stykket.
hva folk som ikke konkurrerer gjør bør være opp til hver enkelt, pga at man etter min mening burde ha råderett over egen kropp.
men at mariusz ble utestengt er ikke kjempe-pr for sporten, og kanskje det fører til en endring på både rutiner,kontroller og holdninger.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget RaKiiS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 207

  • Fræna Atletklubb :)

Sitat
Jeg er helt enig med deg i at testing i strongman sporten kunne de like godt ha droppet , noe jeg personlig mener om all idrett.!!!.

Såklart dette skaper reaksjoner..... Er enig med BadBoy

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Eg drite i om dei brukar steroider. Det eg blei forbanna på var holdninga so ga eit klart ja til doping uttrykk. Ikkje akkurat holdningsskapande arbeid. Dette var retta direkte mot ein person ikkje sporten.
Har du problemer med andre sine meiningar Nick Steeler? At eg var provoserande i uttalen tar eg kritikk for. Ingenting anna.

Enig med BadBoy! Ikke bra å gi uttrykk for at doping er OK...  *Honnør*

Utlogget Sixton

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Jeg er også helt enig med BadBoy. Dop fører INGENTING godt med seg...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!