Skrevet av Emne: Gymlærere i VGS: "Man bruker biceps under armhevinger/benkpress etc"!!!  (Lest 10555 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Gymlæreren min ber meg løpe, for å få "laaaaaaaange sssssssssssssslanke mussssskleerrRrRrRrrR".

 Grin


He he..... lurer på hvem det kan være.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Sturla.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 185

Biceps jobber dynamiskt når du tener benkpress! Selv om det er andre muskler som jobber mer, så kommer du ikke unna att biceps faktisk er med på å löfte vektene! Og når den er med på å löfte vektene opp, så er det også med på å bremse bevegelsen ned.

Ett annet exempel er garstocnemius (den ytterste leggmuskelen) som hjelper hamstrings til å böye kneleddet. Begge hodene på gastrocnemius går over kneleddet og utspringer nede på lårbenet.

Om jeg sier att gluteus maximus også böyer kneleddet så tror dere meg sikkert ikke, men det er faktisk også den harde sannheten Wink

Kiropraktor
Sturla M. Abrahamsen
//Sturla  Knebøy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

*bøyer seg for overmakten*

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Alt som sies her om lærere er sant. Min lærer er akkurat slik!
Han har sagt at bryst og biceps trenes ved armhevinger.
Han ber alle om å trene kondisjon så vi får lange slanke muskler.
Snakk om idioti! Har alle idiotene gått på samme kurs eller?
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

hvor i all verden blir gymlærere utdannet?
Smiley

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

hvis man trener armhevninger gå såpeglatt gulv, så kan det skje at man må bruke bicpes for at armene ikke skal gli fra hverandre, noe som resulterer i at man smeller i bakken, men hvis det er på et underlag med bra grep i så ser jeg ingen som helst grunn til at bicpes skal involveres, heller ikke under benkpress hvis det er riller på stanga, det eneste tilfeller er som nevnt ovenfor hvis man gjør det på et glatt underlag av en el annen grunn Smiley

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

hvor i all verden blir gymlærere utdannet?

Norske lærere generelt, egentlig...

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Jeg går nå grunnfag i idrett og har noen av de samme fagene som de kommende gymlærerne har. Eller det vil si de som tar tre-årig utdannig for å bli gymlærer. Her hvor jeg går (elverum) så er det nok ikke undervisningen det er noe galt med, når det kommer til anatomi. Men heller studentenes feil. Her oppe har vi meget bra undervisning, men mange lever på mytene alikevell.

Det er mange flinke folk som underviser rundt om på videregående, men de holder seg stort sett til idrettsfaglig utdanning. Jeg har selv opplevd mye piss-prat fra gymlærere. Det eneste som funker er å fortelle dem hvor feil dem har og gjerne vise det foran hele klassen.

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Må si meg enig med Udrugn. Går selv 3 året på NIH og lærer litt nytt hele tiden. Imidlertid har jeg intrykk av at når mange av mine kjære medstudenter f.eks skal trene styrke, da skjer det mye rart. Mange myter som er sinnsykt seiglivet! Tidvis er det helt skandale. Tror neppe alle vet hvordan man skal kjøre knebøy f.eks.

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Biceps jobber dynamiskt når du tener benkpress! Selv om det er andre muskler som jobber mer, så kommer du ikke unna att biceps faktisk er med på å löfte vektene! Og når den er med på å löfte vektene opp, så er det også med på å bremse bevegelsen ned.

Ett annet exempel er garstocnemius (den ytterste leggmuskelen) som hjelper hamstrings til å böye kneleddet. Begge hodene på gastrocnemius går over kneleddet og utspringer nede på lårbenet.

Om jeg sier att gluteus maximus også böyer kneleddet så tror dere meg sikkert ikke, men det er faktisk også den harde sannheten Wink

Kiropraktor
Sturla M. Abrahamsen

Sjølve muskelen Gluteus Maximus bøyer sjølvsagt ikkje i kneleddet,men via det såkalla tractusbandet(tractus iliotibialis) så kan eg vere einig i det du seier.... det er den harde sannhet faktisk...
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

For sikkerhet skyld, du er helt sikker på at læreren ikke mener pull-ups (eller hva det nå heter), hvor du trekker deg opp i bom med biceps?
Grunnen til at jeg spør, er at jeg i militæret var borti en fysisk evnetest hvor slike pull-ups faktisk ble kalt armhevninger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!