Skrevet av Emne: Strongman Stevne i Tvedestrand den 11 og 12 juni 2005 (NM i individuelle øvelser  (Lest 5963 ganger)

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Hei,

Det blir innveiging på både kvinner og menn - lettest person vinner hvis likt resultat.

Jeg vil gjerne vite hvor mange har lyst til å bli med på dette stevne men kan ikke helgen som er planlagt (11 og 12 juni).  Send meg en email kbjorvatn@yahoo.com eller post på treningsforum.  Hvis mange nok sier fra er det en mulighet at jeg bytter helg.

Jeg vil antageligvis arrangere et lignende stevne til høsten, så blir dere ikke med i juni får dere et nytt forsøk i oktober.
mvh,
Knut

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Blir gjerne med hvis stevnet blir flytta Smiley
det kangjerne komme før.. (forstår at kabalen er vrien Tongue)

honnør for godt tiltak 2thumbsup

Utlogget strong woman

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 480

Hi Knut,

We (us from England, 2 women and 3 guys) can do most dates. We cannot do these: 13-16 May, 19 June and 9 July. Please let us know when you have set the date for sure! We are looking forward to your competition and we are happy with the changes in the weights. It is much better then we can all have a go at every event.

Thanks
Hanne

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Hei,

Det er veldig vanskelig å finne en helg som passer for alle.  Jeg har nå snakket med flere og har bestemt at jeg ikke har mulighet til å forandre på datoene som er planlagt. 

NM i Strongman enkelt øvelser blir dermed arrangert helgen 11 og 12 juni. 

Det er jo veldig dumt at benk NM faller akkurat de dagene.
Jeg lover imidlertid tid at jeg kommer til å arrangere minst en lignende konkurranse på høsten som jeg håper vil passe bedre for dere benkpressere.

Knut Bjorvatn

Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

hei

begynner det å bli mange påmeldte??

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Ja det er jeg også spent på. Bøle Strongteam fra Serige kommer og en gjeng fra England.
Så det blir mektig tøff konkurranse. Det var siste jeg hørte i hvertfall.
Håper det blir fint vær så enkelte øvelser kan kjøres ute.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget strong woman

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 480

Yes, we are still coming from England. Gemma, Hanne and Colin are competing so far. I will let you know when and if I get others who will come.

Hanne
PS. I hope your back is much better Anne?

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
I havent been allowed to train for three weeks, and I have one left. Only walking on the treadmill and sissy stuff. And after one week I can start to do weight training again but just easy. So you know I dont feel like a Strongwoman,  but at the other hand it has been nice to lay on the sofa and watch telly every evening, havent done that fore some years.
Take care Hanne, say hello to the others.
Anne
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget kimjoa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

dette ser ALTFOR tongt ud.....i verdens sterkeste mann,så e max vektå på steinane 160 kg...eg trur verdens rekorden e på ca245kg......farmerane vege 160 kg per i vsm...å d andra ser og veldig tongt ud....har någen i d haila tatt klart å rikka 245kg steinen?Huh

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
dette ser ALTFOR tongt ud.....i verdens sterkeste mann,så e max vektå på steinane 160 kg...eg trur verdens rekorden e på ca245kg......farmerane vege 160 kg per i vsm...å d andra ser og veldig tongt ud....har någen i d haila tatt klart å rikka 245kg steinen?Huh

Geir Standal(Team Strongman Roy Holte)
Svend Karlsen
Odd Haugen
 
har iallefall rikka den, og regner med ar Reidar har rikka den også......vi får se hvem som tar den først!(tviler kanskje på Odd iog med at han rev biceps ifjor, men man kan aldri vite med den mannen!!)

Håper selvsagt Geir tar den først.........;-)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget powerslave

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 826
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 826

  • Team Strongman Roy Holte
Trur verdensrekorden innehas av Laszlo Fekete på 232,5kg(2003 på Vm i team).
Ikkje heilt sikker på kva høgde steinen vart løftet opp på what
La oss ikkje be om en lett byrde,men om en sterk rygg!

Konkurranse godkjente perser i Styrkeløft:
Knebøy:325kg
Benkpress:240kg
Markløft:300kg

Mål:En heil del meir!

Utlogget roibars

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

232.5 kg stein til 128 cm høyde er verdensrekorden satt i 2003.

Utlogget Knut Bjorvatn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

Hei,

Jeg har blitt spurt om jeg kan flytte på Strongman stevne som er planlagt i Tvedestrand for den 11 og 12 juni, siden det skal arrangeres en veldig bra konkurranse nær Stavanger den 12 juni. 
Ny dato for konkurransen i Tvedestrand er lørdag den 3 september.  Jeg har også gjort en del forandring på både øvelsene og antall klasser.  Dette fordi forholdsvis få hadde meldt seg på dette stevne.

Valhalla Gym og Viking Supplement inviterer til Valhalla Strongman konkurranse i individuelle øvelser.
Lørdag den 3 september, 2005 – Klokken 12.00 til 18.00 - Påmeldingfrist 1st august 2005.

Konkurransen regnes som NM i enkelt øvelser.
 
Det vil bli konkurrert i 6 øvelser, og det vil bli medaljer eller pokaler til de tre beste i hver øvelse og i hver klasse.

Mannen og kvinnen med det beste resultatet i hver øvelse uansett klasse vil vinne kosttilskudd fra Viking Supplement verdt 1200kr (14 400kr totalt), samtidig som de kan kalle seg Norges Sterkeste i den øvelsen.

Det vil koste 50kr per øvelse du er med på.
 
Innveiing mellom klokken 10.30 og 11.30 lørdag den 3 september
 
Det vil bli følgende klasser

Menn:
Under 90kg, 90kg til 105kg, over 105kg

Kvinner:
Åpen klasse

Øvelsene:
1. Viking Press maks løft (presse eller støte – 3 forsøk). Vekten starter på rundt 50kg og vil øke med rundt 20kg.  Rekorden her i Tvedestrand holdes av Tommi Thorvildsen og er på 224kg.
     
2.Farmers Walk, gå med tyngst mulig vekt. En må gå minst 3 meter for å få et forsøkt godkjent.  Tyngden på Farmers Walkene blir gradvis økt.  Alle får 4 forsøk.  Vekten blir økt til følgende tyngder per Farmers: 60kg, 83kg, 101kg, 124kg, 142kg, 165kg, 174kg, 183kg, 192kg, 201kg og så 228kg.  En kan stå over en vekt, men en kan ikke gå ned til en laver vekt hvis en ikke klarer den tyngre vekten. Handtakene til Farmers Walkene er 56cm over golvet og er ca 3cm tykke. Det betyr at disse Farmers Walkene er lette å få opp og lette å gå med.  Rekorden her i Tvedestrand holdes av Svend Karlsen som har gått 15meter med 204kg i hver neve.  Reimer eller harpiks er ikke tillatt, kun magnesium.  Vil noe greie 228kg i hver neve (over 1000 pund)?

3.Conan’s Wheel, gå med tyngst mulig vekt. En må gå minst 0,25 runde for å få et forsøkt godkjent.  Tyngden på Conan’s Wheel blir gradvis økt.  Alle får 4 forsøk.  Vekten blir økt til følgende tyngder: 130kg, 150kg, 171kg, 192kg, 212kg, 253kg, 294kg, 335kg, 376kg, 417kg, 457kg og så 502kg.  En kan stå over en vekt, men en kan ikke gå ned til en lavere vekt hvis en ikke klarer den tyngre vekten. Conan’s Wheel kan justeres for din høyde og røret du holder i er ca 11cm tykt. Rekorden på dette løftet i Tvedestrand er 0,75 runde med 457kg utført av Raymond Bechen.  Kan noen greie en runde med 502kg?

4.En hands ring maks løft (3 forsøk).  Toppen av ringen er 60cm over gulvet, selve ringen er 1,8cm tykk og ringen har en ytre diameter på 13cm.  Vekten starter på 50kg og vil bli økt med ca 10kg for hvert forsøk.  Rekorden på dette løftet her i Tvedestrand er på 210kg og er utført av Reidar Kvåle.

5.Rolling Thunder maks løft (3 forsøk).  Røret du holder i er 6cm tykt, roterende og er 63cm over bakken.  Rekorden med denne her i Tvedestrand er 122kg og er utført av Odd Haugen.

6.Stein Løfting 55kg, 95kg, 100kg, 105kg, 135kg 160kg, 170kg og 245kg opp til 120cm eller 30cm høy boks, flest ganger i løpet av 45sec. En har 4 forsøk og kan ikke gå ned i vekt.  En må selv velge hvilken høyde en vil forsøk på, eller hvor tung stein en vil forsøk å løfte.  En tyngre stein eller høyere plattform, vil alltid slå en lavere vekte eller lavere høyde selv om det ble fullført flere repper.  160kg, 170kg og 245kg steina har en diameter på ca 54cm.  Rekorden her i Tvedestrand holdes av Reidar Kvåle og han har løftet 170kg steinen opp på en 120cm høy boks 7 ganger i løpet av 45sec.  Svend Karlsen, Odd Haugen og Geir Standal har alle løftet 245kg steinen opp over 20 cm fra golvet.

Jeg vil også holde Valhalla Gym åpen fra 10.00 til 16.00 søndag den 4 september, for all som vil forsøke seg på andre Strongman øvelser.  Du kan da forsøke deg på bil velt. bil trillebår, Apollos Axel, Stokk Press plus en masse andre øvelser.

Vi sees i september,
Knut Bjorvatn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!