Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp her... :)  (Lest 854 ganger)

Utlogget Spoff

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 112

Trenger litt hjelp her... :)
« : 15. januar 2005, 14:28 »
Jeg er fersk innen trening, og derfor lurer jeg på ett par ting... Noen som har noen gode tips til treningsprogram? Trener mandag, onsdag og fredag, og vil helst ha litt variasjon (styrke f.eks. to dager og utholdenhet en dag..) Har en kraftig kneskade, og kan defor ikke løpe og helst ikke gå, men sykle går bra. Tar gjerne imot tips her!!  Wink
Har nettopp begynt med detta her! Wink

Perser:
Knebøy: 75 kg.
Benkpress: 55 kg.
Markløft: 130 kg.

Utlogget Upbeat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

SV: Trenger litt hjelp her... :)
« #1 : 15. januar 2005, 14:38 »
Anbefaler et fullkroppsprog. til deg siden du er fersk i trening som du sier.

Kopierer bare over et tidligere inlegg av meg selv:

Et ok prog:
Beinpress, helst knebøy. Prøv å lær deg teknikken så fort som mulig.
3 serier*12-15 reps. Tar på rumpe, forside, bakside lår samt litt legger.

Liggende lårcurl e.l strake markløft. Bakside lår og rumpe( korsrygg )
2 serier, a 12-15 reps

Leggpress. 2-3 serier a 12-15 reps. Varier med 25-50 reps også for å trene andre typer musklefibrer ( gjelder forsåvidt de andre øvelsene også )

Rygghev : Samme som over: 2-3 serier 15 reps

Kabelroing: samme.....Tar på rygg

Benkpress, skrå eller vanlig. Stang eller hantler. Liten skrå på benken m/ hantler gir best strekk( ihvertfall i følge Tech Nutrition  )

Skulderpress med hantler/arnoldpress: samme. Skuldre

Bicepscurl, stående el. i skråbenk: Biceps

Pushdowns: triceps.

Smalt nedtrekk med V håndtak: Tar på rygg latisimus.

Forståelig?

Elelr kunne du jo tittet inn på sidene til tech nutrition

Sjekk her

Kunne kanskje sagt hva som er målet med treningen også? Smiley

Lykke til!

AMB

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Trenger litt hjelp her... :)
« #2 : 15. januar 2005, 14:40 »
ang kneskaden din - hvis den er alvorlig bør du få et tilpasset opplegg for trening av kneet av f.eks en fysioterapeut.

treningsprogra: Er du nybegynner  begynn med 10-15 reps per swett  og 3-4 sett per øvelse. Kjør basisøvelser som knebøy markløft og benk - på den måten får du varmet opp og trent store muskelgrupper samtidig som de små henger med på kjøpet. Nå det er unnagjort - kan du kjøe støtteøvelser ( trene mindre muskelgrupper).

utenom det så hadde det vært greit om du spesifiserte litt nærmere hva du ønsker å oppnå med treningen.

Utlogget Spoff

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 112

SV: Trenger litt hjelp her... :)
« #3 : 15. januar 2005, 17:18 »
Takk for tipsene! Jeg kan ikke bruke venstrefoten i det hele tatt, klarer knapt å bøye den. Jeg ønsker rett og slett å holde meg ved like under skaden min, siden treningen min fra før besto av ski, ridning, løping, fjellturer og ballspill, og dette kan jeg ikke drive med nå. Dessuten har jeg drevet litt med styrketrening nå, og jeg synes det var kjempegøy!  Cheesy
Har nettopp begynt med detta her! Wink

Perser:
Knebøy: 75 kg.
Benkpress: 55 kg.
Markløft: 130 kg.

Utlogget Spoff

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 112

SV: Trenger litt hjelp her... :)
« #4 : 15. januar 2005, 17:23 »
Kan jo bare slenge til at jeg har jobbet som gymlærer lenge, men akkurat styrketrening har jeg liten greie på, for det er utholdenhetssporter som f.eks. ballspill og ski jeg vet mest om..... Jeg ønsker som sagt å vedlikeholde meg under skaden og siden jeg knapt kan bevege foten, blir det vel mest styrke tenker jeg.
Har nettopp begynt med detta her! Wink

Perser:
Knebøy: 75 kg.
Benkpress: 55 kg.
Markløft: 130 kg.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 998
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 998

  • Lift like a lift
SV: Trenger litt hjelp her... :)
« #5 : 15. januar 2005, 20:52 »
Kan jo bare slenge til at jeg har jobbet som gymlærer lenge, men akkurat styrketrening har jeg liten greie på, for det er utholdenhetssporter som f.eks. ballspill og ski jeg vet mest om..... Jeg ønsker som sagt å vedlikeholde meg under skaden og siden jeg knapt kan bevege foten, blir det vel mest styrke tenker jeg.

Tren de tyngste øvelsene (baseøvelsene) du er i stand til å utføre, det er jo en del av dem du ikke får til pga. kneskaden din. Hold deg mest til frivekter - mer effektivt, trener opp koordinasjon i tillegg til styrke. Begynn lett med høye reps i starten til du får inn teknikken skikkelig, øk så vektene og reduser repsene etter hvert. Ha et system for progresjon. Få en instruktør til å vise deg øvelsene. Sett deg korttids- og langtidsmålsettinger, nå dem, og ha det moro på veien!! Les og lær på forumet, sett gjerne opp et treningsprogram og legg ut her til kommentering. Lykke til!

 Cheesy

Mvh H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Spoff

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 112

SV: Trenger litt hjelp her... :)
« #6 : 16. januar 2005, 13:58 »


Tren de tyngste øvelsene (baseøvelsene) du er i stand til å utføre, det er jo en del av dem du ikke får til pga. kneskaden din. Hold deg mest til frivekter - mer effektivt, trener opp koordinasjon i tillegg til styrke. Begynn lett med høye reps i starten til du får inn teknikken skikkelig, øk så vektene og reduser repsene etter hvert. Ha et system for progresjon. Få en instruktør til å vise deg øvelsene. Sett deg korttids- og langtidsmålsettinger, nå dem, og ha det moro på veien!! Les og lær på forumet, sett gjerne opp et treningsprogram og legg ut her til kommentering. Lykke til!

 Cheesy

Mvh H

Tusen takk HITman!  2thumbsup
Har nettopp begynt med detta her! Wink

Perser:
Knebøy: 75 kg.
Benkpress: 55 kg.
Markløft: 130 kg.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Trenger litt hjelp her... :)
« #7 : 19. januar 2005, 17:04 »
Kanskje du kunne ha brukt svømming som en del av gjennopptreningen din?

Gå til:  

Nøtter er en av de mest konsentrerte næringskilder vi har i kostholdet.
Hun gikk ned i vekt og så opp i vekt igjen - og ble strammere!
Abby Pollock (22) har gjort litt av en forvandling.
Vil en kaffekopp eller to føre til at du presterer bedre på trening?
Søtsug og andre cravings er din verste fiende når du er på diett.