Skrevet av Emne: spiser jeg for mye???  (Lest 4176 ganger)

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: spiser jeg for mye???
« #30 : 08. februar 2005, 20:20 »
Det er ingen her som har sagt at glykogenlagrene tømmes helt over natten. men ved å være aktiv, og slutte å spise karbs tidlig, vil det tømmes bedre enn hvis du fortsetter å spise litt karbs til hvert måltid utover kvelden.
Derfor vil du komme i en mer katabol fase eller ketose eller hva det nå enn heter om mrogenen. hvis helt katabol(ketose) fase skal oppnåes må du spise karbs senest et visst tidspkt den ene dagen, og gå uten karbs nærmest halve den andre dagen. Dette er ganske godt beskrevet i Satyricon dietten.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: spiser jeg for mye???
« #31 : 08. februar 2005, 21:45 »
Det er ingen her som har sagt at glykogenlagrene tømmes helt over natten. men ved å være aktiv, og slutte å spise karbs tidlig, vil det tømmes bedre enn hvis du fortsetter å spise litt karbs til hvert måltid utover kvelden.
Derfor vil du komme i en mer katabol fase eller ketose eller hva det nå enn heter om mrogenen. hvis helt katabol(ketose) fase skal oppnåes må du spise karbs senest et visst tidspkt den ene dagen, og gå uten karbs nærmest halve den andre dagen. Dette er ganske godt beskrevet i Satyricon dietten.

Ketose kan man glemme om morgenen, da kroppen såvidt har begynt å forsyne seg av leveren, ikke musklene.

Faktisk er det studier som indikerer at det kan være lurt å legge mesteparten av energiinntaket mot slutten av dagen, på grunn av fastetiden under søvnen. Jeg har ikke de her jeg sitter nå, men kan muligens finne det om det er interesse for det.

Utlogget xander

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 260
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 260

SV: spiser jeg for mye???
« #32 : 08. februar 2005, 23:34 »
De skulle vært interesant å lese baahh, hvis du greier å finne dem frem. forbrenninga går jo kraftig ned når man sover så da vill jeg tror man lett blir skikkelig feit!! det er min mening i så fall!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: spiser jeg for mye???
« #33 : 08. februar 2005, 23:45 »
De skulle vært interesant å lese baahh, hvis du greier å finne dem frem. forbrenninga går jo kraftig ned når man sover så da vill jeg tror man lett blir skikkelig feit!! det er min mening i så fall!

Nei, hvor mye man legger på seg kommer uansett an på den totale energibalansen, ikke når på døgnet du spiser maten. Skal se om jeg får rotet meg til å finne dem etterhvert, men ikke idag i hvertfall.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!