Skrevet av Emne: "Menn" fra Oslos vestkant.....  (Lest 89446 ganger)

Utlogget maddox

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #210 : 10. februar 2005, 22:10 »
ojojoj.. siden dette sporet så sinnsykt av, så har jeg gleden av å presentere ett oppleg vestkantguttene ordna på Island..   Afro

http://www.hugi.is/hahradi/bigboxes.php?box_id=51208&f_id=1250



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #211 : 10. februar 2005, 22:10 »

 Dette er holdninger som utgjør grunnlaget for sosialdarwinismen (en ideologi som igjen var grunnlaget for facismen (og i enda større grad nazismen)).


Jeg skulle egnetlig holde meg unna denne tråden, men nå klarte jeg ikke lenger. Du må OVERHODET ikke sette noe likhetstegn mellom sosialdarwinisme og nazisme (eller fassisme for den sakens skyld)! Er det noe sosialdarwinismen advarer mot så er det nettopp slike holdninger. Påstanden du kommer med er noe nazistene selv ville adoptere, men dette er ingen direkte sammenheng her.

Sånn..... bare et lite innskudd, holder fingeren mine unna diskusjonen forøvrig. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #212 : 10. februar 2005, 22:11 »

Å betegne homofili som feil ble gjort også under andre verdenskrig f.eks. En sånn type holdninger er lett overførbare til andre "forskjellige" menneskegrupper. Dette er holdninger som utgjør grunnlaget for sosialdarwinismen (en ideologi som igjen var grunnlaget for facismen (og i enda større grad nazismen)). Bare mine tanker når jeg leser enkelte av innleggene dine. Undecided


Det var vel å trekke det litt langt, og det var "postmodernismen" jeg beskrev, ikke den homofile legning. Jeg vil ikke bruke ordet "feil" om homofile, men med ett perspektiv fra naturens orden, så vil jeg helt klart påstå at noe er gått fullstendig galt...(hvor vet jeg ikke for sikkert)

Det var helt klart å sette det på spissen ja. Smiley

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #213 : 10. februar 2005, 22:13 »


Jeg skulle egnetlig holde meg unna denne tråden, men nå klarte jeg ikke lenger. Du må OVERHODET ikke sette noe likhetstegn mellom sosialdarwinisme og nazisme (eller fassisme for den sakens skyld)! Er det noe sosialdarwinismen advarer mot så er det nettopp slike holdninger. Påstanden du kommer med er noe nazistene selv ville adoptere, men dette er ingen direkte sammenheng her.

Sånn..... bare et lite innskudd, holder fingeren mine unna diskusjonen forøvrig. Smiley

Setter ikke noe likhetstegn mellom dem, men påpeker at nazismen hentet "inspirasjon" herfra.
Edit: Ser at formuleringen kanskje ikke var den beste.

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #214 : 10. februar 2005, 22:13 »
Til Caepp, du har kanskje rett i at det å skille spesielle grupper lett går over i fascisme og eventuelt nazisme, men er ikke denne ene gruppen unik i så måte? Med tanke på at hvertfall to av verdensreligionene åpent stiller seg (hvertfall teoretisk) negative til nettopp denne gruppen, men ingen andre grupper. (Jeg har ingenting imot homofile i det hele tatt og har null problemer med homofili)

Og FAT, det var en fet video!  Grin
Mvh Big T

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #215 : 10. februar 2005, 22:14 »


Jeg vet det ikke selv, i den grad jeg selv er homofil, men jeg kjenner endel mennesker som er det! Selvom homofili er mer akseptert i dagens samfunn enn det var før, så er man fortsatt annerledes hvis man står frem som homo!
Jeg har sett mange tårer p.g.a. at de er redde for hva foreldre, venner og alle rundt dem vil si når legningen skal frem! Hadde de kunnet velge da, hadda nok de fleste valgt å være "normal"!


naiv?? nope, tror ikke det.. Synes det handler om respekt ovenfor andre mennesker!

Respekt skal vi ha for alle, uansett hva de er for noe, men å si at homofili er like "naturlig", som at noen blir født svart og noen hvit, det er komplett naivitet. (bare for opplysningens skyld er det vel ikke helt villkårlig, at mennesker blir født svart eller hvit Smiley )
Finn fem feil.

Utlogget maddox

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #216 : 10. februar 2005, 22:15 »
Ops, det fikk eg ikkje heilt til, prøvde å legge ved sitat(men det blei misslykka)  Embarrassed
Skulle si til "FAT" eg eg såg videoklippet, anbefale alle å gå inn å se på det....Det var dødsbra, holdt på å le meg ihjel   rofl

Kjekt når folk legger ut bra linker  Afro

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #217 : 10. februar 2005, 22:16 »


Setter ikke noe likhetstegn mellom dem, men påpeker at nazismen hentet "inspirasjon" herfra.

Jo da, men det var altså på feil grunnlag. Ideen om overmennesket var jo det nazistene ville ha, men da er sosialdarwinismen ganske misforstått for å si det slik. Nietche ville nok snudd seg i graven for å si det slik....

Men det er viktig å påpeke som du sier at de hentet inspirasjon, men denne var som sagt egentlig misforstått.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #218 : 10. februar 2005, 22:18 »


Respekt skal vi ha for alle, uansett hva de er for noe, men å si at homofili er like "naturlig", som at noen blir født svart og noen hvit, det er komplett naivitet. (bare for opplysningens skyld er det vel ikke helt villkårlig, at mennesker blir født svart eller hvit Smiley )


Ingen Homser får min respekt før han Innrømmer at han eller hun er en avviker.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #219 : 10. februar 2005, 22:18 »


Jo da, men det var altså på feil grunnlag. Ideen om overmennesket var jo det nazistene ville ha, men da er sosialdarwinismen ganske misforstått for å si det slik. Nietche ville nok snudd seg i graven for å si det slik....

Men det er viktig å påpeke som du sier at de hentet inspirasjon, men denne var som sagt egentlig misforstått.

Nietche ville nok hatt noen interesante innspill og komme med i denne diskusjon....han og Freud med psykoanalysen
Finn fem feil.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #220 : 10. februar 2005, 22:19 »

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #221 : 10. februar 2005, 22:21 »


Jo da, men det var altså på feil grunnlag. Ideen om overmennesket var jo det nazistene ville ha, men da er sosialdarwinismen ganske misforstått for å si det slik. Nietche ville nok snudd seg i graven for å si det slik....

Men det er viktig å påpeke som du sier at de hentet inspirasjon, men denne var som sagt egentlig misforstått.

Tenker ikke først og fremst på ideen om overmennesket, da jeg er med på at denne først og fremst er "grunnlagt" av nazistene. Men dette bygger på en måte på tanken om at enkelte grupper/raser er bedre enn andre. Og dette kan slik jeg ser det helt klart sees i sammenheng med sosialdarwinismens fundament; "Survival of the fittest". Tar du da eksemplet homofili, så kan denne gruppen lett sees som én av dem som ikke er "fittest". Noe som igjen kan brukes som inspirasjon for en ideologi som nazismen. Men jeg er som sagt med på at noe likhetstegn mellom disse to blir feil.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #222 : 10. februar 2005, 22:22 »


Nietche ville nok hatt noen interesante innspill og komme med i denne diskusjon....han og Freud med psykoanalysen

Sant nok.... kvinnesynet til Nietche var jo ikke akkurat av det beste nei.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #223 : 10. februar 2005, 22:22 »



Ingen Homser får min respekt før han Innrømmer at han eller hun er en avviker.

"Tough Love"  Grin
Finn fem feil.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #224 : 10. februar 2005, 22:24 »


Tenker ikke først og fremst på ideen om overmennesket, da jeg er med på at denne først og fremst er "grunnlagt" av nazistene. Men dette bygger på en måte på tanken om at enkelte grupper/raser er bedre enn andre. Og dette kan slik jeg ser det helt klart sees i sammenheng med sosialdarwinismens fundament; "Survival of the fittest".


Jo da, du er inne på det her, men forskjellen her ligger i hvordan overmennsket faktisk oppstår. Selve ideen var sikkert fin nok for nazistene, men det er en forskjell på den og å velge seg selv om overmennesket. Da har man misforstått hva ideen om overmennesket faktisk er for noe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!