Skrevet av Emne: 10dagers hard diett!  (Lest 22010 ganger)

Utlogget Jan Bavian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 28

10dagers hard diett!
« : 09. februar 2005, 14:44 »
Ned i vekt fort!
Er ein diett som går over 10 dagers innterval.
Det er ein velidg har og disiplinert diett,der du er nøtt til å vere  100%sjølv disiplinert.
Den går ut på å ete 4-6 gråve knekke brød, 5-6 ganger daglig til alle måltida i 10 dager og ikkje noke anna mat(untaken og drikke masse vann).I tilegg til dietten skall du gå minst 6 km pr dag med 15kg sekk i raskt tempo. Det du vill merke er ein drastisk vekttap.
det vill merkest.
Men det som er viktig er å ikkje ete noko i anne ein knekkebrød på dei 10dagane,og etter diette må man ikkje begynne å ete feit mat med ein gang men holde eit skikelig kosthold.
Uten om den dagen du er ferdig med diett ,då kan du ete så masse chips og brus du berre orker.

Har egen erfaring av dietten,der eg gjekk ned 5 kg på ein slik diett.Veit og andre som har god erfaring av den!
9125       Dager gammel
70 000 Gram tung
1690    Millimeter høg
"I dream my Paintings, then I Paint my dreams" -  Van Gogh

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: 10dagers hard diett!
« #1 : 09. februar 2005, 14:48 »
Off!!  Help Hørt om livsstilsendring?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: 10dagers hard diett!
« #2 : 09. februar 2005, 14:51 »
De 5 kiloene tok det vel ikke langt tid før var på plass igjen tenker jeg. Tipper også at mesteparten av det var vann !!!

En ekstremt dårlig måte å gå ned i vekt på spør du meg !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget seini

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 736
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 736

SV: 10dagers hard diett!
« #3 : 09. februar 2005, 16:00 »
Jaja, ivertfall ett bra eksempel på hvordan ting ikke må gjøres!  Ops

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: 10dagers hard diett!
« #4 : 09. februar 2005, 17:04 »
Jaja, ivertfall ett bra eksempel på hvordan ting ikke må gjøres! Ops

Akkurat!

Postet han den for å få synspunkter eller for å konstatere at den "virker"?  :Smiley
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: 10dagers hard diett!
« #5 : 09. februar 2005, 19:28 »

... ,og etter diette må man ikkje begynne å ete feit mat med ein gang men holde eit skikelig kosthold.
Uten om den dagen du er ferdig med diett ,då kan du ete så masse chips og brus du berre orker.

Etter dietten skal du ikke spise feit mat? Utenom den dagen du er ferdig med dietten?  Huh

Utlogget A.A

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

SV: 10dagers hard diett!
« #6 : 09. februar 2005, 20:50 »
Sitat
Ned i vekt fort!
Er ein diett som går over 10 dagers innterval.
Det er ein velidg har og disiplinert diett,der du er nøtt til å vere  100%sjølv disiplinert.
Den går ut på å ete 4-6 gråve knekke brød, 5-6 ganger daglig til alle måltida i 10 dager og ikkje noke anna mat(untaken og drikke masse vann).I tilegg til dietten skall du gå minst 6 km pr dag med 15kg sekk i raskt tempo. Det du vill merke er ein drastisk vekttap.
det vill merkest.
Men det som er viktig er å ikkje ete noko i anne ein knekkebrød på dei 10dagane,og etter diette må man ikkje begynne å ete feit mat med ein gang men holde eit skikelig kosthold.
Uten om den dagen du er ferdig med diett ,då kan du ete så masse chips og brus du berre orker.

Har egen erfaring av dietten,der eg gjekk ned 5 kg på ein slik diett.Veit og andre som har god erfaring av den!

Hva om jeg ikke liker knekkebrød? Kan jeg spise riskaker isteden? Grin
Swedish quality moving up in the ranks!

Utlogget seini

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 736
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 736

SV: 10dagers hard diett!
« #7 : 09. februar 2005, 21:14 »
Du A.A kjører vel denne dietten hver gang foran konkurranse? Grin

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: 10dagers hard diett!
« #8 : 09. februar 2005, 21:48 »
Trenger ikke å gjøre så mye narr av World.wt4 - det er tydelig at han er en nybegynner og det har vi alle vært  Cheesy Det er utrolig mye jeg ikke kan innenfor trening og kosthold, og jeg er fullstendig klar over at mine spørsmål kan bli ekstremt merkelige  Grin Husk at den som spør, kan virke dum i fem minutter (eller i dette tilfellet et par timer), men den som lar være, forblir dum! Tviler sterkt på at vedkommende vil benytte denne dietten i framtiden, så da har han i hvert fall lært noe! Smiley Og det er vel det de fleste av oss er her for, eller hva?  Kickass
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: 10dagers hard diett!
« #9 : 09. februar 2005, 22:52 »
Ned i vekt fort!
Er ein diett som går over 10 dagers innterval.
Det er ein velidg har og disiplinert diett,der du er nøtt til å vere 100%sjølv disiplinert.
Den går ut på å ete 4-6 gråve knekke brød, 5-6 ganger daglig til alle måltida i 10 dager og ikkje noke anna mat(untaken og drikke masse vann).I tilegg til dietten skall du gå minst 6 km pr dag med 15kg sekk i raskt tempo. Det du vill merke er ein drastisk vekttap.
det vill merkest.
Men det som er viktig er å ikkje ete noko i anne ein knekkebrød på dei 10dagane,og etter diette må man ikkje begynne å ete feit mat med ein gang men holde eit skikelig kosthold.
Uten om den dagen du er ferdig med diett ,då kan du ete så masse chips og brus du berre orker.

Har egen erfaring av dietten,der eg gjekk ned 5 kg på ein slik diett.Veit og andre som har god erfaring av den!


Å begynne rett på slike ekstrem-dietter som dette, fører aldri noe godt med seg. For det første, vil kroppen brenne en masse muskler i tillegg til fett (derav den ekstreme vektnedgangen  Wink ), og dermed redusere basalforbrenningen, hvilket gir deg et problem: Du legger på deg alle kiloene du gikk ned, og evt. noen til, når du går over til "vanlig" kosthold igjen etter dietten. For det andre er slike dietter noe man "gruer" seg til, lite lystbetont, og dermed får begrepet diett og kostholdsendringer negativt innhold, med andre ord: Vil ikke friste til gjentagelse.

Anbefaler ingen å begynne på ekstreme mirakeldietter, mirakelpiller, mirakelpulvere eller mirakel-noe-som-helst for effektiv vektnedgang. Det som nesten alltid skjer, er:
1) Du går raskt ned i vekt, eks. 15kg på 8 uker. Jippi!!  Cheesy
2) Mesteparten av dette er muskler og vann.
3) Fordi mesteparten er muskler/vann, reduseres forbrenningen.
4) Fordi forbrenningen er redusert, får du "jojo-effekten" og legger på deg alt igjen etter endt diett.
5) Du blir trist og lei deg, og tenker "alt dette strevet for ingenting", og gir f*.
6) Du kommer etter en stund over et nytt eksemplar av Norsk Ukeblad og reklame for en ny "mirakelkur".
7) Se 1).  Wink

Nei, det beste er å gradvis innføre varige endringer i livsstilen, med gradvis innføring av nye mat- og mosjonsvanerm, og bestemme seg først som sist at disse skal vare livet ut! Det er ikke mer hokus pokus enn at om du inntar færre kalorier enn du forbruker, så går du ned i vekt! Gjør f. eks. slik:

1) Begynn å bevege deg! Gå til jobben og butikken istedenfor å kjøre bil, gå søndagsturer etc.
2) Skriv ned alt du spiser i løpet av en uke, og drøft med en venn som har litt peiling på ernæring. Bytt ut de "verste" alternativene med sunnere alternativer. Skjær ned på brus og potetgull, smør, kaker osv.
3) Begynn å lese litt grunnleggende ernæringslære, og skaff deg en forståelse av begreper som energi, kalori, protein, karbohydrat, fett osv. Du trenger ikke kunne så veldig mye egentlig.
4) Skaff deg så et visst begrep om kaloriinnholdet i ulike matvarer og næringsprofilen, f. eks. at 100g smør består av 80g fett, som =80x9kalorier = 720 kalorier (fordi 1g fett = 9 kalorier)
5) Nå er det på tide å begynne å trene. Begynn på et treningsprogram tilpasset tid og motivasjon, men gjerne med minst 1 styrkeøkt og 1 utholdenhetsøkt i uka. Styrketreningen vil bevare musklene og holde forbrenningen oppe! Begynn rolig og øk etter hvert!
6) Nå kan du begynne å bli enda nøyere med kostholdet (høyt proteininntak, GI, timing av måltider osv.), men det er ikke nødvendig å starte på punkt 6 med en gang, og noen kommer aldri helt dit. Det viktigste er uansett at du får til varige endringer tilpasset din egen motivasjon og forutsetninger! Og da vil resultatene komme og forbli, men gi det tid!


H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Dog

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

  • Vi darò un'offerta che non potete rifiutare
SV: 10dagers hard diett!
« #10 : 10. februar 2005, 15:08 »
Hitman!
Må bare få lov til å si at det er en fornøyelse å lese innleggene dine. De er alltid informative, saklige og veldig lærerike. Dette gjelder forøvrig flere her inne.  Kickass
Hadde jeg hatt nok innlegg, skulle du selvfølgelig fått honnør  2thumbsup
dog
Ja, det er en amstaff...og ja den er forbudt Angry

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: 10dagers hard diett!
« #11 : 10. februar 2005, 19:35 »
Hitman!
Må bare få lov til å si at det er en fornøyelse å lese innleggene dine. De er alltid informative, saklige og veldig lærerike. Dette gjelder forøvrig flere her inne. Kickass
Hadde jeg hatt nok innlegg, skulle du selvfølgelig fått honnør 2thumbsup
dog

Tusen takk for det!  Smile

Mvh H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: 10dagers hard diett!
« #12 : 10. februar 2005, 21:31 »
Var dette sånn ekstrem Britney diett?
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: 10dagers hard diett!
« #13 : 10. februar 2005, 21:36 »
Har ikke tro på noen sånne ektrem dietter  Undecided
Det eneste etter min mening som funker er et korekt og bra kosthold over tid kombinert med trening!


Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: 10dagers hard diett!
« #14 : 10. februar 2005, 21:38 »
Har ikke tro på noen sånne ektrem dietter Undecided
Det eneste etter min mening som funker er et korekt og bra kosthold over tid kombinert med trening!



Stemmer - altså en livsstilsendring  Grin
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!