Skrevet av Emne: Realistisk håp?  (Lest 2898 ganger)

Utlogget b-nilsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 298

SV: Realistisk håp?
« #15 : 10. februar 2005, 21:23 »
Har ikkje noko ynskje om å verta ein Coleman. Målet er vel heller å verta "veltrent".
To spring fortare enn ein!

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Realistisk håp?
« #16 : 10. februar 2005, 21:24 »
Og det blir du ved å trene som du gjør, hvis du spiser nogenlunde riktig vel å merke.
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Realistisk håp?
« #17 : 10. februar 2005, 21:26 »
For det første så vil jeg tro at de fleste svømmere også trener styrke fra tid til annen. I tillegg er det vel å ta litt hardt i å si at de fleste svømmere er svære. Tenker da selvsagt ikke i forhold til Ola Nordmann. Om du har usedvanlig bra maksimal styrke, betyr ikke det at du kan svømme til Danmark uten å svømme "litt" først.

Om det er realistisk å sammenlikne push ups, sit ups, roing og svømming med en gåtur kan vel diskuteres. På samme måte er det en vesentlig forskjell på f.eks push ups uten belastning og benkpress med tipp topp utstyr til disposisjon. Hvor mye muskelmasse du kan bygge med øvelser som er nevnt her er selvsagt vanskelig å si, men det sier seg selv at det blir begrenset. Selv om du selvsagt som utrent både vil bli større og sterkere.

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Realistisk håp?
« #18 : 11. februar 2005, 04:10 »
Har dere sett ryggen til svømmere?

Sammenlign ryggen til svoemmerne i dag kontra svoemmerne paa 70 tallet.

Svoemmerne paa 70 tallet svoemte like mye som svoemmerne idag, men ryggene paa de som svoemmer idag er MYE bredere.

Grunnen til det er at svoemmerne idag spanderer MYE tid paa gym'et for aa trene blant annet rygg, mens svoemmerne paa 70 tallet gikk turer i skog og mark samt hogde litt ved for aa trene rygg...


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Realistisk håp?
« #19 : 11. februar 2005, 20:14 »
"Tok ikke helt den jeg heller, det er jo sant som de sier."

Heeh, og det er sant som jeg siterer meg selv - at jeg sa DETTE FORUMET =) Ser i det minste at det er noen her som tar poenget.

Sitat
Er det realistisk å håpa på auka styrka og muskelmasse med eit opplegg som kun innheld mykje svømming, mykje roing og trening med eigavekt (armheving, sit-up o.l.), dersom matinntaket er tilstrekkeleg?

Dette var det opprinnelige spørsmålet. Synes det er oppsiktsvekkende å se på at folk omformulerer spørsmålet i topic og vrir og vender på min innvending. Men fra spøk til alvor, tror dere virkelig at en som - la meg få benytte deres eget språk - lever i kcal pluss og trener masse (men ikke med få veldig få RM som 5-12) - vil bli feit og ikke legge på seg muskelmasse?

*flirer godt*
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Realistisk håp?
« #20 : 11. februar 2005, 22:22 »
Men fra spøk til alvor, tror dere virkelig at en som - la meg få benytte deres eget språk - lever i kcal pluss og trener masse (men ikke med få veldig få RM som 5-12) - vil bli feit og ikke legge på seg muskelmasse?

Det er det vel ingen her som har sagt. Huh

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Realistisk håp?
« #21 : 12. februar 2005, 00:29 »
"Tok ikke helt den jeg heller, det er jo sant som de sier."

Heeh, og det er sant som jeg siterer meg selv - at jeg sa DETTE FORUMET =) Ser i det minste at det er noen her som tar poenget.



Dette var det opprinnelige spørsmålet. """""Synes det er oppsiktsvekkende å se på at folk omformulerer spørsmålet i topic og vrir og vender på min innvending""""". Men fra spøk til alvor, tror dere virkelig at en som - la meg få benytte deres eget språk - lever i kcal pluss og trener masse (men ikke med få veldig få RM som 5-12) - """"vil bli feit"""""" og ikke legge på seg muskelmasse?

*flirer godt*

 Gull
Eat Lift Sleep

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Realistisk håp?
« #22 : 12. februar 2005, 09:58 »
"Tok ikke helt den jeg heller, det er jo sant som de sier."

Heeh, og det er sant som jeg siterer meg selv - at jeg sa DETTE FORUMET =) Ser i det minste at det er noen her som tar poenget.



Dette var det opprinnelige spørsmålet. Synes det er oppsiktsvekkende å se på at folk omformulerer spørsmålet i topic og vrir og vender på min innvending. Men fra spøk til alvor, tror dere virkelig at en som - la meg få benytte deres eget språk - lever i kcal pluss og trener masse (men ikke med få veldig få RM som 5-12) - vil bli feit og ikke legge på seg muskelmasse?

*flirer godt*

Har du drekki maling?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Realistisk håp?
« #23 : 12. februar 2005, 10:04 »
"Tok ikke helt den jeg heller, det er jo sant som de sier."

Heeh, og det er sant som jeg siterer meg selv - at jeg sa DETTE FORUMET =) Ser i det minste at det er noen her som tar poenget.



Dette var det opprinnelige spørsmålet. Synes det er oppsiktsvekkende å se på at folk omformulerer spørsmålet i topic og vrir og vender på min innvending. Men fra spøk til alvor, tror dere virkelig at en som - la meg få benytte deres eget språk - lever i kcal pluss og trener masse (men ikke med få veldig få RM som 5-12) - vil bli feit og ikke legge på seg muskelmasse?

*flirer godt*
Det er ikke det som ble sagt. Det ble svart her at ja, han vil kunne gaine litt muskelmasse. MEN!!, det blir veldig begrenset og muskelveksten vil fort stoppe opp.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget jossiii

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

SV: Realistisk håp?
« #24 : 12. februar 2005, 13:07 »
Jeg har aldri sammenlignet armhevinger og svømming med gåing, jeg har bare poengtert at all form for fysisk aktivitet vil føre til muskelvekst, eller iallfall opprettholdelse av muskler som allerede er. Personer som har brekt foten har f.eks merkbart dårliger fysikk i foten de ikke har gått på.
;-_-;

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Realistisk håp?
« #25 : 22. februar 2005, 17:05 »
"Det er ikke det som ble sagt. Det ble svart her at ja, han vil kunne gaine litt muskelmasse. MEN!!, det blir veldig begrenset og muskelveksten vil fort stoppe opp."

Det du sier her er jo at responsen på treningen muskelmessig opphever etter ganske kort tid. Ettersom personen i mitt eksempel befinner seg i KCAL-pluss, vil han fra nå av bli feitere og feitere og ikke legge på seg muskler, selvom han stadig trener mer og hardere. (Men aldri ned på få repetisjoner)

Kall meg gjerne en kverrulant, men dette er bare en logisk følge av det dere sier, og ja, det ER jævelig morsomt at majoriteten på dette forumet lever i denne ville illusjonen =) (Den strider som jeg tidligere har poengtert med allmenkunnskapen til 99% av Norges befolkning, men for all del, hobbypumpere med 5000 artikler, 2000 flisespikkende studier og 800 beinharde diskusjoner om "Hvordan bli ronnie coleman raskest mulig"  innabords, vet naturligvis best Wink )
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Realistisk håp?
« #26 : 22. februar 2005, 17:10 »
Hvis du lever i kcal-pluss blir du feit.

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Realistisk håp?
« #27 : 22. februar 2005, 17:12 »
Jepp, men du får også større muskler =] (med mindre du ligger i senga og ikke rører på deg utover de daglige toalettbesøkene, da)
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

SV: Realistisk håp?
« #28 : 22. februar 2005, 17:13 »
Kall meg gjerne en kverrulant, men dette er bare en logisk følge av det dere sier, og ja, det ER jævelig morsomt at majoriteten på dette forumet lever i denne ville illusjonen =) (Den strider som jeg tidligere har poengtert med allmenkunnskapen til 99% av Norges befolkning, men for all del, hobbypumpere med 5000 artikler, 2000 flisespikkende studier og 800 beinharde diskusjoner om "Hvordan bli ronnie coleman raskest mulig" innabords, vet naturligvis best Wink )

Du er inne på noe viten Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!