Skrevet av Emne: KRAV MAGA ER NYTTIG........  (Lest 11208 ganger)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #45 : 10. mars 2005, 18:23 »
du er et troll, du er en newbie, du har heller ikke vist i noen av trådene eller postene dine at du har noen som helst slags kunnskap om kampsport/selvforsvar, det eneste du viser til er en nærmest religiøs tilbeding av bruce lee.

Jeg har ingen som helst plan om å snu meningene til en person som mener at å stå på stedet og slå ut i luften øker slagstyrke og kraft i teknikker, dette må du nesten finne ut på den vonde måten. Jeg har trent relativt lenge i et par av de stilartene du reklamerer for, og jeg vet av erfaring hva som fungerer og ikke fungerer.. gjør du?

Poenget martialartist, er at du fortsatt ikke evner å argumentere for synene dine i noen av trådene du prøver å diskutere i. Du kommer med påstander igjen og igjen, påstander som rett og slett ikke holder vann, når du i tillegg ikke vil/prøver å svare på enkle spørsmål og heller ikke underbygger det du sier på noen som helst slags måte. Spesiellt er det interessant at synes at alle moderne stilarter er dårlige, kan du forklare hva du mener med dette? du mener at stilarter som har dratt nytte av det som har skjedd av utvikling i nærkamp siden tidenes morgen ikke er noe å satse på? synes du da sverd, pil og bue og skjold er måten å føre krig på også..?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #46 : 10. mars 2005, 18:38 »
hehehehe....
greit, hvis du liker å kalle motstandere nedverdigende ord, gjør det.. og da vil jeg gjerne si at her hat DU ting å finne ut på den vonde måten Smiley
dette er forresten siste innlegg jeg legger i denne diskusjonen, da jeg ikke orker denne aggressive måten å prate på..
du sammenlikner sverd, pil, bue med karate, kung-fu, tkd...
da må jeg bare si: hehe
hvis du ser på at sverdet har blitt gjort om til taktiske kniver, pilen har blitt AP-bullets, og bua har blitt en M-4, så har kampsporten utviklet seg akkurat på samme måten... gammel karate har blitt ny karate, gammel kung-fu har blitt dagens kung-fu, og gammel tkd, har blitt dagens tkd..
uansett hva du må foreta deg, får jeg håpe du har en fighter-sjel, du kommer ingen vei med teknikker eller styrke så lenge du ikke har baller nok..
har vært en til tider fin diskusjon, men jeg må be Cain om å ta det litt mer med ro.. Smiley
be safe

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #47 : 10. mars 2005, 18:52 »
... trenger jeg egentlig kommentere det der? nok et innlegg uten noe som helst slags innhold, svada fra ende til annen.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #48 : 10. mars 2005, 18:55 »
hvis du ser på at sverdet har blitt gjort om til taktiske kniver, pilen har blitt AP-bullets, og bua har blitt en M-4, så har kampsporten utviklet seg akkurat på samme måten... gammel karate har blitt ny karate, gammel kung-fu har blitt dagens kung-fu, og gammel tkd, har blitt dagens tkd..

Det var vel dette med ikke å se skogen for alle trærne, da...

Akkurat det argumentet du bruker kan brukes om Krav Maga. Ta det et skritt lengre: Hva kom av ny karate/TKD/JJ/kickboksing? Jo, moderne konsepter, f. eks. Krav Maga. Du spiller på utvikling i argumentet ditt, men det er nettopp det Krav Maga er - utviklet.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #49 : 10. mars 2005, 19:28 »
Hva trener du egentlig MartialArtist? Kanskje du har sagt det, men jeg har ikke oppfatta det. Uansett så er du et klassisk eksempel på en mcdojo/bullshido tilhenger. Åpne øynene dine. Kast Bruce Lee filmene dine og ta deg en tur på feks mixed style academy (hvis du bor nær oslo) og finn ut hvor lite du egentlig vet.
sjokk og vantro

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #50 : 10. mars 2005, 19:44 »


Det var vel dette med ikke å se skogen for alle trærne, da...

Akkurat det argumentet du bruker kan brukes om Krav Maga. Ta det et skritt lengre: Hva kom av ny karate/TKD/JJ/kickboksing? Jo, moderne konsepter, f. eks. Krav Maga. Du spiller på utvikling i argumentet ditt, men det er nettopp det Krav Maga er - utviklet.
Du kan ikke si at KM kommer fra noe pga han som lagde KM lagde helt fra bunnen av!

Og hvor gammeler du og hva trener du MartialArtist?

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #51 : 10. mars 2005, 20:16 »

Du kan ikke si at KM kommer fra noe pga han som lagde KM lagde helt fra bunnen av!

Lichtenfeld hadde så vidt jeg vet selv bakgrunn i bryting, turn (?) og diverse kampsporter, og har etter hva jeg har forstått innrømmet at han ut ifra sin erfaring innen disse (samt mye erfaring fra gata, da Bratislava-ghettoen ikke var verdens koseligste sted) konstruerte et system basert på de mest praktiske og effektive elementene.

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #52 : 10. mars 2005, 21:48 »


Lichtenfeld hadde så vidt jeg vet selv bakgrunn i bryting, turn (?) og diverse kampsporter, og har etter hva jeg har forstått innrømmet at han ut ifra sin erfaring innen disse (samt mye erfaring fra gata, da Bratislava-ghettoen ikke var verdens koseligste sted) konstruerte et system basert på de mest praktiske og effektive elementene.
Ja det var vell egentli sant:) men det jeg har lest er at han "oppfant" mange av teknikkene selv.

Var vell egentli noe jeg skrev uten å tenke meg så mye om. Så du får unnskylde meg Smiley

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #53 : 10. mars 2005, 22:01 »
Jeg trener JKD, og jeg synes Krav Maga også har mye bra å komme med Wink
Trener du JKD forresten?
Det man kan gjøre er å bruke prinsipper fra JKD og filosofien til Bruce Lee når man trener Krav Maga også, eller mange andre stiler for den del. Hele poenget hans var å ikke låse seg, finne sin egen vei. Man må analysere og forkaste. Hvis jeg forkastet Krav Maga ville jeg ikke gjort det riktig, jeg må først finne ut hva dette går ut på, kanskje har det bra treningsmetoder? for det er treningsmetodene som virkelig betyr noe. Noe jeg kanskje kunne savnet på JKD trening er med scenario trening, men igjen er jeg glad for andre treningsmetoder vi bruker der, som har hjulpet meg å utvikle meg mer det siste året enn de forrige fem. Skal jeg følge filosofien til Bruce Lee, så bør jeg oppsøke en Krav Maga instruktør og trene med ham, lære hva som er the key concepts i krav maga, se hvilke treningsmetoder de bruker, kanskje forkaste noen av de jeg har brukt fra før, for andre jeg finner hos disse. Det er dette som er JKD. JKD er ikke å forkaste noe før du engang har sjekket det ut, og det er heller ikke å bare trene det du har lært på JKD og låse deg der, det er en stadig søken etter bedre måter å trene på for å nå sitt mål.

Måten du forkaster Krav Maga på tyder på at du har misforstått JKD prinsippene totalt, Bruce snur seg sikkert i grava as we speak Wink

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #54 : 10. mars 2005, 22:04 »
Hvor et system kommer fra, og hvordan det er utviklet er uvesentlig, spørsmålet er hvor bra det fungerer slik det er nå Wink om en stil ble laget for 6000 år siden eller i går, så betyr det nada Smiley

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #55 : 10. mars 2005, 22:25 »
bra innlegg LeonHVM.
sjokk og vantro

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #56 : 10. mars 2005, 22:27 »
vel, jeg er litt uenig i delen om at det er uvesentlig når en stil er laget jeg da.. såklart, så lenge den har utviklet seg i takt med tiden er det uvesentlig, men ikke alle har gjort det...


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #57 : 10. mars 2005, 22:34 »
Cain, det er jeg fullstendig enig i. Poenget mitt var det at det er hva stilen er i dag som teller, ikke når den ble laget. En stil som kanskje var "killer" for 300 år siden, kan suge i dag, eller fortsatt være bra, ettersom hvor flinke utøverne har vært til å tilpasse seg og stilen.

Takker Jubalong Smiley

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #58 : 11. mars 2005, 01:21 »
Cain trener du selv KM??Virker som du blir ganske forbannet over at andre ikke deler dine meninger rundt selvforsvar og KM..

Jeg kan se at krav maga kan være bra,men bruke nøkkler osv i en vanlig slåss kamp 1 vs 1 vil bli sett på som FEIGT!!

Blir du overfalt og bruker nøkkler osv for og redde deg selv,BRA..

Så jeg skjønner hva du mener cain rundt det og bruke KM som rent selvforsvar vil være bra,men i vanlig slåskamper der du kansje har vært med og styre opp under ilden vil det være feigt og stikke folk i øyner osv..

Men selvsagt som rent selvforsvar er det vel ok..

Men landet den her KM kommer fra er ikke akuratt kjent for fair play Erter

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: KRAV MAGA ER NYTTIG........
« #59 : 11. mars 2005, 06:54 »
nei, vi jøder er jo kjent for å være superfeige.. Wink eller hva maui.. ?


og nei, jeg blir ikke forbannet, som sagt tidligere, jeg blir oppgitt når folk som åpenbart ikke vet noe om det de uttaler seg om likevel kommer med bastante påstander underbygget av luft.

og hva i * mener du med en vanlig slåsskamp maui..? går du rundt på byen og bare finner noen du kan sloss med..?

og  hva du ser på som "feigt" er det jeg ser på som smart. Kan du unngå å bli skadet for livet ved å bruke forskjellige verktøy så bruker du de verktøyene.. så enkelt er det faktisk. Mener du at det er feigt at jeg har trent kampsport i mangfoldige år også da eller..? jeg er jo tross alt mye bedre til å slå og sparke enn gjennomsnittsmannen på gata.. skal jeg ha på meg selv håndjern hvis jeg kommer i slosskamp..? for å jevne ut oddsene..? ...


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!