Skrevet av Emne: Bad-2-da-b1's Dagbok (...for tiden på deff)  (Lest 12276 ganger)

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
Bad-2-da-b1's Dagbok (...for tiden på deff)
« : 02. mars 2005, 18:53 »
Min deff:

*Trening - 5 splitt

*Kosthold - Frokost, 50gram protein (92% protein hvorav 30% casein) i 1dl H-melk
                 - Lunsj, 200 gram kjøtt (storfe, tunfisk, kylling) eller 3 eggs-omelett uten melk
                 - Middag, 200 - 300 gram kjøtt eller egg evt. 50 gram hvitost eller seterrømme
                 - Kvelds/snacks, 100 gram mørpølse (Nordfjord), 3dl Cottage Cheese eller samme som til frokost.

Drikker vann eller PepsiMax (demper søtsuget).
Tar fullt spekter av vitaminer, mineraler og fettsyrer, herunder Solaray-multivit, -krom, -sink, -calsium:magnesium, 750mg C-vit, Omega 3,6,9.


Jeg kommer til å legge inn ukentlige målinger på vekttap.

Vekt på startdag (01.03.2005) : 103 kg
(målet er 85kg innen juni)
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: MIN DEFF !!!
« #1 : 02. mars 2005, 19:20 »
Er ikke det drøyt lite mat da ?? Du kjenner deg vel selv såpass kanskje at du vet hvor du skal ligge, men syntes dette så i underkant lite ut. Og hvor er det sunne fettet?? Ser du har noe tilskudd, men har du nok ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: MIN DEFF !!!
« #2 : 02. mars 2005, 20:02 »
Syntes det mangler et måltid her  Huh
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #3 : 02. mars 2005, 21:39 »
ja her var det for få måltid etter min mening. legg inn 2 måltider til som inneholder 30g protein og litt karb.
h melk er vel ikke noe særlig Wink
hvitost er også fy mat. går såvidt ann med lettost. seterrømme er ihvertfall fy på diett.. og hva er egentlig mørpølse? sjekk fettinnholdet i den. bør ikke vere mer enn 4% viss d skal være tillatt. savner som uac det sunne fettet. du får jo bare i deg dårlig fett bortsett fra tilskuddet.

Dietten er basert på Atkins-dietten (i hovedtrekk spise under 20 gram karbo pr dag). Tatt av 19kg for 1år siden. Gått opp igjen 12kg etter jeg begynte å trene Smiley

Må fjerne litt deig igjen...
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #4 : 03. mars 2005, 08:37 »
Er ikke det drøyt lite mat da ?? Du kjenner deg vel selv såpass kanskje at du vet hvor du skal ligge, men syntes dette så i underkant lite ut. Og hvor er det sunne fettet?? Ser du har noe tilskudd, men har du nok ??

Får sunt fett fra 1-2ss oliven- eller linfrøolje som jeg har over middagen etter tilberedning. 2x Omega kapsler om morgenen.
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #5 : 03. mars 2005, 08:43 »
ja her var det for få måltid etter min mening. legg inn 2 måltider til som inneholder 30g protein og litt karb.
h melk er vel ikke noe særlig Wink
hvitost er også fy mat. går såvidt ann med lettost. seterrømme er ihvertfall fy på diett.. og hva er egentlig mørpølse? sjekk fettinnholdet i den. bør ikke vere mer enn 4% viss d skal være tillatt. savner som uac det sunne fettet. du får jo bare i deg dårlig fett bortsett fra tilskuddet.

Dietten er basert på at man "kun" spiser protein og fett. Får man for lite fett på denne dietten vil vekttapet avta. Kroppen trenger fettet for å innstille seg på at det er det den skal bruke som brensel (fra kroppen også).
Merkelige greier dette, men det virker!!!  Smiley  Lurer du på noe mer er det bare å spørre meg, gå inn på Atkins.com eller lese boken "Den store slankerevolusjonen".
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #6 : 03. mars 2005, 08:45 »
Syntes det mangler et måltid her Huh

Klarer som oftest ikke så mye mer mat på denne dietten. Men jeg kan fint legge inn et måltid til hvis jeg vil. Må da bestå av protein og fett Wink Kankje en liten kotelett ?
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #7 : 03. mars 2005, 16:00 »
joda atkinson funker sikkert den. men hvorfor ikke bytte h melk med skummet melk,hvirtost med lettost og seter rømme med lett rømme. dette vil spare deg for usunt fett og endel unødvenige kcal. ta heller en ss udos olje til hvert måltid..

Grunnen til valget av disse produktene er lavt innhold av karbohydrater. På Atkins dietten teller man ikke kcal, man må ikke få i seg mer enn 20 gram karbo pr. dag. Dette begrenser selvsagt hva man kan spise og hvor mye, hvis et produkt inneholder karbohydrater.

For å beskrive det enkelt, man kan spise "ubegrenset" med proteiner og fett, IKKE karbohydrater.

Etter 2 uker kan man innta opp til 40 gram karbohydrater pr dag, da helst gjennom grønnsaker.
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: MIN DEFF !!!
« #8 : 03. mars 2005, 16:02 »
Er atkins-dietten kun for å miste kg? Eller er det en diett som fungerer på deff også?

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #9 : 03. mars 2005, 16:46 »
Er atkins-dietten kun for å miste kg? Eller er det en diett som fungerer på deff også?

På Atkins dietten kommer man i ketose, altså kroppen forbrenner lagret fett og skiller ut ketoner. I tillegg mister man mye vann. Jeg gikk f.eks ned 8kg på de 2 første ukene sist jeg gikk på dietten. Mye av dette var vann.
Som ved de fleste dietter kan man nok miste litt muskelmasse også, men dette kan begrenses ved å spise nok mat (proteiner).
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #10 : 06. mars 2005, 15:31 »
Høres ut som du har litt greie på Atkins, JohnBlond Wink Det er dessverre mange som vegrer seg for denne typen diett.

Jeg vil legge inn mål og vekt på profilen min (se signaturen) etter hvert. Kanskje det kommer noen bilder med tiden også Smiley

PS! Hvordan i helvete klarer du å bulke på Atkins??? Jeg har tatt av vekt, selv om jeg spiste egg og bacon til frokost, ost og fett og Bacongull og fy til middag...
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: MIN DEFF !!!
« #11 : 06. mars 2005, 17:25 »
Selvom jeg ikke har telt kaloriene nøyaktig så synes jeg det ser ganske bra ut. Jeg synes dog du burde trene et fullkroppsprogram, men det er et annet tema.

Hold oss oppdatert!  Deal

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: MIN DEFF !!!
« #12 : 06. mars 2005, 17:56 »
Bad-2-da-b1: Hvor ble det av det målemeteret du hadde som underskrift/tekst? Og hvordan fikk du laget det? blush

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #13 : 07. mars 2005, 23:52 »
Selvom jeg ikke har telt kaloriene nøyaktig så synes jeg det ser ganske bra ut. Jeg synes dog du burde trene et fullkroppsprogram, men det er et annet tema.

Hold oss oppdatert! Deal

Oppdateringer kommer fortløpende Smiley
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: MIN DEFF !!!
« #14 : 07. mars 2005, 23:57 »
Hvordan det hele begynte (troen på at kolestorol og mettet fett førte til hjertekar-sykdommer) på 1950:

"... Nonetheless, in the 1950's a researcher named Ancel Keys, armed with the knowledge that fat and cholesterol produced lipid build-up in the arteries of certain animals, proposed that the same dietary constituents were causing heart disease in humans. Keys plotted the coronary heart disease (CHD) death rates from a mere six countries on a graph, and was able to show an almost perfect correlation between fat consumption and CHD mortality (3).

However, Keys had hand-picked his countries; data was actually available for 22 countries at the time, and when another group of researchers later plotted the data from all these countries on a graph, Key's correlation vanished into thin air (4). Keys, however, was on the nutrition advisory committee of the powerful American Heart Association, and his erroneous theories were officially incorporated into AHA dietary guidelines in 1961 (5) A long tradition of selectively citing epidemiological research of questionable validity had begun in earnest.

Epidemiological research is the study of disease trends among certain populations. It can involve comparisons between inhabitants of different countries, or of those living in the same country, state, or city. Such population-based research can be useful in identifying potentially fruitful leads for further research, but epidemiological data should never be used as conclusive proof of anything. Due to the presence of so many other confounding factors, it is at best circumstantial. One of the arguments commonly used in support of the lipid hypothesis is that countries with high levels of saturated fat consumption have the highest levels of CHD. Sure they do - but they also have the highest consumption of sugar, refined carbohydrates, polyunsaturated vegetable oils, hydrogenated vegetable fats, and the lowest levels of physical activity, all of which have been implicated in the pathogenesis of CHD...

The bottom line is that when the gold standard of proof from tightly-controlled, double-blind trials is demanded of those propagating the saturated fat and cholesterol myth, they cannot provide any - which, of course, is why they rely so heavily on notoriously unreliable, selectively-cited epidemiological studies...."

Resten av artikkelen finnes på http://www.theomnivore.com/sat-fat-chol-CHD.html

Takker for meget utfllende svar. Ser du har mye på hjertet Wink Jeg vil som sagt komme med oppdateringer fortløpende...

PS!!! Jeg har veie/ måle dag i morgen, så følg med Smiley
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!