Skrevet av Emne: 1rm  (Lest 10763 ganger)

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: 1rm
« #15 : 12. mars 2005, 18:53 »
Med all respekt, så er jeg ikke sikker på om du er den rette til og fortelle meg dette.... Hva mener du forresten med: "Om du øker 1rm med 2.5 kg uka så tar du ikke skikklig 1rm" ?? betyr det at hvis jeg greier 75kg sist uke, og greide 77.5kg denne uken så er ikke 77.5 maxen min?? Vær så snill og forklar dette.... Forresten så har jeg bestemt meg for og ikke ta 1rm hver trening utifra den infoen jeg har fått av andre..... I dag tok jeg: 50x10 - 52.5x10 - 55.5x10 - 57.5x8 - 60x6 - 50x8 60x4 - 50x6 - 60x4 -50x8(med korte pauser mellom øktene) Når jeg trente i benken idag.... Men jeg kommer fortsatt til og prøve 1rm en gang i uken!

Uhm.. Unnskyld at jeg spør, men trener du bare benkpress?? Også 10 sett da! Det var veeldig mye syns nå jeg. Trener du bare vanlig benk eller skråbenk også?
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: 1rm
« #16 : 12. mars 2005, 19:28 »


Uhm.. Unnskyld at jeg spør, men trener du bare benkpress?? Også 10 sett da! Det var veeldig mye syns nå jeg. Trener du bare vanlig benk eller skråbenk også?

Jeg trener ikke bare benk...   Det jeg beskrev der var bare en 15min økt med benk.      Tar også markløft, og knebøy++løper, tar sit-ups etc. etc.    Jeg trener ikke skråbenk for har ikke det som skal til på treningssenteret jeg trener på!
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: 1rm
« #17 : 12. mars 2005, 20:47 »
Hehe, ok. Begynte å lure på om du var en sånn fjortiss som bare trente benk! Tongue Hva er det for slags treningssenter du trener på da, som ikke har skråbenk engang?  Huh
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: 1rm
« #18 : 12. mars 2005, 20:58 »
Hehe, ok. Begynte å lure på om du var en sånn fjortiss som bare trente benk! Tongue Hva er det for slags treningssenter du trener på da, som ikke har skråbenk engang? Huh
Bor i en bygd med bare noen hundre innbyggere, så er egentlig ganske heldig at vi har treningssenter en gang....     Vi har ikke knebøystativ, markløft stang, eller noe sånt heller, så hvis jeg vil trene markløft må jeg bruke en sånn annen stang...  (Bieceps-stang eller hva det nå heter)  Men har litt problemer med og få trent alle muskelgruppene ja...  Men må gjør mest ut av det jeg har!
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: 1rm
« #19 : 12. mars 2005, 22:15 »

Bor i en bygd med bare noen hundre innbyggere, så er egentlig ganske heldig at vi har treningssenter en gang.... Vi har ikke knebøystativ, markløft stang, eller noe sånt heller, så hvis jeg vil trene markløft må jeg bruke en sånn annen stang... (Bieceps-stang eller hva det nå heter) Men har litt problemer med og få trent alle muskelgruppene ja... Men må gjør mest ut av det jeg har!


Du kan bruke benkpresstangen til markløft, stående ro etc.....
Om du velger å kjære knebøy med benkstangen kan du bruke benk stativet til å ta på og av vektene (er litt tungvindt men virker)

Smiley


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: 1rm
« #20 : 12. mars 2005, 22:21 »
Du kan bruke benkpresstangen til markløft, stående ro etc.....
Om du velger å kjære knebøy med benkstangen kan du bruke benk stativet til å ta på og av vektene (er litt tungvindt men virker)
Takk for tipset...   Det skal jeg prøve neste trenings-økt!
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Fresh-T

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • Juli 2005 - 113Kg
SV: 1rm
« #21 : 12. mars 2005, 23:29 »
Hvis du hovedsaklig er ute etter styrke, kan sinnsyk tung trening (som 1RM), føre til veldig rask fremgang i maksløft. Men hvis du tenker litt fremover vil dette raskt føre til overtrening, dvs du stagnerer og kommer ikke videre. Er du ute ette volum, er vel ikke dette veien og gå. + alt du vil være ekstremt utsatt for skader. (typisk i skuldrene). ..og hvis du merker noe som helst tegn til skade, bør du slutte umiddelbart.

Jeg fulgte noe slikt opplegg som dette for en god stund tilbake og gjekk opp noe slikt som 10Kg på 2 uker!!!, men det hele endte med skulderskade som varte flere måneder. (selv om jeg sluttet med en gang jeg fikk tegn til skade!!). En kompis av meg fulgte samme programmet og fikk samme problemet. Etter dette har jeg holdt med til "lette" vekter (les:3-5rm) og en sjelden gang maksløft Wink
Building through Science

Min Treningsside

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: 1rm
« #22 : 12. mars 2005, 23:35 »
Hvis du hovedsaklig er ute etter styrke, kan sinnsyk tung trening (som 1RM), føre til veldig rask fremgang i maksløft. Men hvis du tenker litt fremover vil dette raskt føre til overtrening, dvs du stagnerer og kommer ikke videre. Er du ute ette volum, er vel ikke dette veien og gå. + alt du vil være ekstremt utsatt for skader. (typisk i skuldrene). ..og hvis du merker noe som helst tegn til skade, bør du slutte umiddelbart.

Jeg fulgte noe slikt opplegg som dette for en god stund tilbake og gjekk opp noe slikt som 10Kg på 2 uker!!!, men det hele endte med skulderskade som varte flere måneder. (selv om jeg sluttet med en gang jeg fikk tegn til skade!!). En kompis av meg fulgte samme programmet og fikk samme problemet. Etter dette har jeg holdt med til "lette" vekter (les:3-5rm) og en sjelden gang maksløft Wink
TAKK!!    Det var akkurat det saklig, erfarne og utfyllende svaret jeg var ute ettet Tongue
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: 1rm
« #23 : 13. mars 2005, 01:54 »

TAKK!! Det var akkurat det saklig, erfarne og utfyllende svaret jeg var ute ettet Tongue

Nevn et svar utenom dette som ikke var saklig eller erfarent






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: 1rm
« #24 : 13. mars 2005, 02:01 »


Nevn et svar utenom dette som ikke var saklig eller erfarent


helt enig, virker somdu tror du kan litt for mye, kan du alt om altog alle på forumet og deres erfaringer? du stiller et helt åpent spørrsmål så rakker du ned på svarene du får? du er 15 år og kan faen ikke ha så mye erfaring. Tviler sterkt på at du når langt med den holdningen der
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: 1rm
« #25 : 13. mars 2005, 02:03 »
I tilegg skriver du " klarer ikke la være" det tyder jo bare på dårlig selvdisiplin og bare ønske om å øke fortest mulig... dette for å bli stor og tøff da eller? muskler og styrke kommer ikke over natta
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: 1rm
« #26 : 13. mars 2005, 02:06 »
muskler og styrke kommer ikke over natta

Bumb, gutt90benkpress, les dette svaret som baliba har skrevet om og om igjen! VIKTIG!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Grandiosa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 363

SV: 1rm
« #27 : 13. mars 2005, 04:01 »
Slux: Når jeg leser på forumet virker det faktisk ikke som du har så særlig mye peiling! Virker som du er en fjortiss som tror du har så sykt mye mer peiling enn du egentlig har!
Benk: 5x100kg

Utlogget Bobby Jay

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

SV: 1rm
« #28 : 13. mars 2005, 04:03 »
Slux: Når jeg leser på forumet virker det faktisk ikke som du har så særlig mye peiling! Virker som du er en fjortiss som tror du har så sykt mye mer peiling enn du egentlig har!
Det er derfor vi må hjelpe han og lære da Tongue hehe

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: 1rm
« #29 : 13. mars 2005, 10:09 »
Slux: Når jeg leser på forumet virker det faktisk ikke som du har så særlig mye peiling! Virker som du er en fjortiss som tror du har så sykt mye mer peiling enn du egentlig har!

Gjør det det? Da har jeg gitt feil intrykk. Jeg vil sette meg selv som en 14årig gutt som har litt mer peiling på trening en den gjennomsnittlige norske gutt. Si meg et, ET innlegg der jeg viser at jeg synes at jeg har sykt mye mer peiling en det jeg allerede har. Bare gjør det Smiley

Hva hørte jeg? Finner du ingen?

Btw: Virker som du er en fjortiss som tror du har så sykt mye mer peiling enn du egentlig har! Les: 45 honnører. Det er fler en de fleste med ca like mange innnlegg som meg.

Det er derfor vi må hjelpe han og lære da Tongue hehe

No offence, men hold deg borte fra denne diskusjonen du, du har tydeligvis ikke noe å fare med. Vet ikke helt hva du kan lære meg  Ops






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!