Skrevet av Emne: NM i Benkpress i Frænahallen 10. og 11. juni 2005  (Lest 14550 ganger)

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Det blir også bestemannspremier etter Wilks i alle kategorier fra Ungdom til Superveteran.

Disse vil bli høytidlig utdelt på banketten etter middagen Gull

Er det best i forhold til kroppsvekt?
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Finn fem feil.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
I mangel på andre utregningsmetoder må en desverre bruke Wilks. Denne er absolutt ikke bra for bare benkpress da den er beregnet på 3-løft.  Undecided

Wiks gir utslag slik at de tyngste løfterne har det lettere å få høy score.

Eks. 94 kg tung løfter 240 og får 149 poeng ca. 138 kg tung løfter 265 og får 149 poeng ca.  

Så her er det bare å hive innpå Kokk Food Food Food Drikke Kokk Food Drikke Spise





EIn kan jo bruke den gamle tabellen, eller rett og slett gi bestemanspremiane på skjønn..  Alle og ein kver skjønner at ein 94 kg løfter som løfter 240 er bedre enn ein på 140 som løfter 265...
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Formannj FAK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Vi har fått bemerkninger angående puljestart for Ev og SV. Og poengene er gode, og dermed tatt til etteretning. Wink
Beslutningsprossessen er noe man må være klar over. Det er ikka bare opp til ett menneske å forandre på et oppsett til Nm. Dommeransvarlig, Nsf, Arrangørklubb og Stevneleder må være enige. Så det jobbes i kulissene, og resultatet kommer til å bli bra! Smiley

Jeg minner på at de som er påmeldte eller representerer klubb til påmeldte, kan komme med sine innspill eller klager på mail: stolahaajin@tiscali.no

Jeg har mottatt 2 korrekte innspill på klokkeslett for Ev'ene og Sv'ene. Og disse to har blitt tatt på alvor. EN eventuell forandring vil bare ta litt tid å godkjenne. Smiley

I den oppdateringen som kommer om en liten stund, har følgende skjedd:
* Tilføyd Løfter i 125+ Åpen Herrer.
* Fjernet løfter 90 Junior Herrer.

Hvis noen stusser på noe, eller hvis ting er uklart, Mail meg! Smiley

Mvh
Egil Johnsen
Formann FAK

Utlogget Formannj FAK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Dagens oppdatering:

*1 etteranmeldt løfter tilføyd i klasse 110 Åpen Herrer.
* Tidsskjema endret iht reglement og i samråd med Dommeransvarlig. Nå blir det ikke så seint på Fredag, og Lørdagen skal gå som ei kule!

Gutter og Jenter gleder seg!  2thumbsup

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
Ja jeg gleder meg  Grin også, på tross av at vi har innveing 0800 på lødag  Sad.
Kan dere rette opp bussavgangen på lista også?  Jeg regner med at den ikke kan gå klokken 0800, nå som innveing er blitt flyttet til 0800?Huh


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Ja jeg gleder meg Grin også, på tross av at vi har innveing 0800 på lødag Sad.
Kan dere rette opp bussavgangen på lista også? Jeg regner med at den ikke kan gå klokken 0800, nå som innveing er blitt flyttet til 0800?Huh
Korrekt observert, will be done! Smiley

Utlogget mr wolfyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

ja,fy faen for en dato som er satt! benk-NM på en fredag???! det er 50 prosen sjanse for meg å komme opp i eksamen den dagen (10. juni!)kunne det ikke vært på en lørdag??? helt utrolig...midt i eksamen tiden!! kan ikke forstå meg på de folka jeg azzz:(  jeg går hver dag og håper på å ikke komme opp i det faget og ber til Allah,men hvis jeg kommer opp blir jeg drit forbanna!
Denne datoen som benk-nm nå er blitt lagt til har frustrert meg lenge, den er nemmelig blitt lagt til å være midt i eksamenstiden for oss som studerer, og for oss som da bor langt unna så er det ikke mulighet å først rekke eksamen, så kjøre ørten mil på benk-nm..

Gjør ikke meg noe at det er nærmere sommeren, men om dette tidspunktet skulle fortsette i framtiden så håper jeg det blir tatt hensyn til oss som studerer, og heller prøve å få lagt det et par uker seinere, eventuelt før, slik at eksamen ikke kommer i veien.

*sier Tyson som hver dag går å ber om ikke å bli trukket ut til eksamen*



Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
ja,fy faen for en dato som er satt! benk-NM på en fredag???! det er 50 prosen sjanse for meg å komme opp i eksamen den dagen (10. juni!)kunne det ikke vært på en lørdag??? helt utrolig...midt i eksamen tiden!! kan ikke forstå meg på de folka jeg azzz:( jeg går hver dag og håper på å ikke komme opp i det faget og ber til Allah,men hvis jeg kommer opp blir jeg drit forbanna!


Du kan jo stille i åpen klasse på lørdagen...  Deal
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!


Jeg må også si at jeg syns det er en ganske dårlig trøst for en 17 åring. Greit at lenja Asef er utrolig sterk, men at eneste alternativet hans blir open klasse med Bjerke og gjengen, den er ikke god nok etter min mening..
Nå går jo benk NM vanligvis på høsten. Og det er ikke engang sikkert han kommer opp.. Hvorfor tar ikke det norske skolesystemet hensyn til Benkpress NM?

Som Gud sa, npr han skapte Torsken... man kan ikke gjøre alle til LAKS!? Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975



Det var nettopp det skolen gjorde, da benk nm ble holdt på høsten så kunne de fint legge eksamen i juni av hensyn til benk nm, da ting ikke ville kræsje, men når noen plutselig skal gjøre om på dette, da blir det kluss i systemet.   Wink

noen klager jo uansett da, da det var på høsten husker jeg folk klaget da også.... Var jo derfor det ble lagt til sommern, og fortsatt er det folk som klager.

*frustrert*
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Godt du har noe å irritere deg over da milky. Sommer`n er jo som sagt greit, men å legge ungdom og junior løfterne på en fredag, da mange studerer gjør det veldig vanskelig for mange i eksamens tiden, derfor sier jeg at jeg håper det blir tatt hensyn til neste år.

Det er jo snakk om å finne det tidspunktet som passer best for folk flest, og da må det innspill til for å få til et samarbeid, slik at alle kort kommer på bordet, og det blir noe å tenke over til neste gang.

 
Datoene har vært klare lenge... Ikke noe å øse seg opp over nå. For det er ihvertfall INGEN mulighet for at det blir flyttet 2 uker før NM, bare fordi noen u/J-løftere har kolliderende eksamener.
Tror dere virkelig at man får BEDRE tid når man blir voksen, og at det ikke er ting som kolliderer da også?!

Finger i jorda, gutter!
Wake up, and smell the coffee! Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!