Skrevet av Emne: Finnes slike kvinner fortsatt?  (Lest 9717 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Finnes slike kvinner fortsatt?
« #60 : 24. mars 2005, 04:42 »
Fint at du gjør rede for hva du regner som umoralsk hos andre menneskers oppførsel (som ikke går utover noen andre enn dem selv). Jeg skal ha dette i bakhodet neste gang jeg befinner i en slik posisjon, jeg vil nødig tråkke over Einar B. Gilbergs egendefinerte etiske rammeverk.
Ja, noen må ytre meninger som går på tvers av den mediabaserte normen samfunnet vårt har fått. Hvis ingen har kontroversielle meninger og deler dem omverdenen så forblir de fleste dusinmennesker som bare følger sin venn/venninne. Uten alternativer blir det ikke så mange valg.

Andre folks oppførsel går alltid utover andre enn seg selv. Hørt om Butterfly Effect?

Fint om du holder deg innenfor mitt etiske rammeverk. Da blir jeg glad! Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Finnes slike kvinner fortsatt?
« #61 : 24. mars 2005, 04:50 »
Einar: ja jeg hadde vært like negativt innstilt om det så fantes en arbeidkarbok med  lignende retningslinjer fordi jeg ikke liker slike formaninger om at sånn og sånn skal man gjøre fordi det passer inn i et eller annet mønster og fordi jeg ikke liker sånn  " man skal stå på pinne for og dulle og dalle med partneren sin" holdning....

Og du - det er ytterst få yrker der man kan påberope seg at man jobber "effektivt" i 8 timer uansett Wink

Men du unnvek glatt min kommentar om at siden du har så stor respekt for hjemmeværende rollen burde gå foran med et godt eksempel og prøve den ut selv Wink

En ting er sikkert - denne jenta her skal iallefall ikke bli noe hjemmeværende tanken på noe mer kjedelig og lite givende har vanskelig for å falle meg inn for øyeblikket. Har ikke valgt å ta høyskoleutdanning for å å bare bli gående hjemme. Og skulle det bli unger noen gang hos  BB og meg - vel da skal ansvaret deles på!

hehe hvis man bare skulle hatt sex med  en person man elsket - vel da hadde iallefall befolkningsproblemet på jorda vært løst Wink
For når vet man egentlig om man elsker noen?

Du skriver at "Er uansett uforståelig for meg at man kan være stolt av en partner som har hatt sex med noen de ikke elsket. " hvis du mener dette så er det iallefall mange som faller utenfor din "akseptable krets" og  ønsker man dette bør man vel helst satse på en partner som ikke har vært i noen forhold tidligere, du kan nemlig ikke forvente at en som har vært i forhold tidligere ikke har hatt sex -  selv om de kanskje ikke elsket den personen de var i et forhold med. Å elske en person er ,syns jeg, et veldig sterkt ord,og har man vært i et forhold tidligere har man nok vært veldig glad i den personen uten at man nødvendigvis har elsket den personen og nettopp derfor tok det kanskje slutt....

Nå vet ikke jeg om du er gift eller hva, men mener du virkelig å si at om du traff en jente som du ble virkelig glad i, men siden fant ut at hun i en periode av livet sitt kanskje hadde vært litt  "vill" og hatt noen one nights stands så hadde du bare dumpet henne? Kald fisk du da må jeg si!

Mange jenter også som aldri ville ha blitt sammen med en gutt som hadde ligget med venninnen hennes Wink

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Finnes slike kvinner fortsatt?
« #62 : 24. mars 2005, 14:29 »
Einar: ja jeg hadde vært like negativt innstilt om det så fantes en arbeidkarbok med lignende retningslinjer fordi jeg ikke liker slike formaninger om at sånn og sånn skal man gjøre fordi det passer inn i et eller annet mønster og fordi jeg ikke liker sånn " man skal stå på pinne for og dulle og dalle med partneren sin" holdning....
Da fant vi ut det Smiley

Og du - det er ytterst få yrker der man kan påberope seg at man jobber "effektivt" i 8 timer uansett Wink
Ja, det har du rett i, men det er mange industrielle yrker som kommer farlig nært de 8 effektive timene.

Men du unnvek glatt min kommentar om at siden du har så stor respekt for hjemmeværende rollen burde gå foran med et godt eksempel og prøve den ut selv Wink
Ja, jeg unngikk denne komentaren fordi jeg syntes den var merkelig. Og hvis jeg skulle svaret hadde svaret også blitt tåpelig - men ettersom jeg blir utfordret så kan jeg si: hvis du dekker mine tapte lønnsutgifter så skal jeg vedlikeholde leiligheten min og lage middag til deg hver dag. Du kan få inspisere leiligheten når som helst. Jeg er egentlig ikke ryddig av meg. Og jeg er heller ikke flink til husarbeid, men hadde jeg sluppet å jobbe og fått deg til å inspisere så hadde huset vært tipp-topp. Å få sin egen unge blir noe annet da Smiley

hehe hvis man bare skulle hatt sex med en person man elsket - vel da hadde iallefall befolkningsproblemet på jorda vært løst Wink
For når vet man egentlig om man elsker noen?
Du har rett i at det med å bruke ordet elske kanskje var å ta litt i, men jeg mener man bør være i ett forhold med en man er glad i iallefall.

Du skriver at "Er uansett uforståelig for meg at man kan være stolt av en partner som har hatt sex med noen de ikke elsket. " hvis du mener dette så er det iallefall mange som faller utenfor din "akseptable krets" og ønsker man dette bør man vel helst satse på en partner som ikke har vært i noen forhold tidligere, du kan nemlig ikke forvente at en som har vært i forhold tidligere ikke har hatt sex - selv om de kanskje ikke elsket den personen de var i et forhold med. Å elske en person er ,syns jeg, et veldig sterkt ord,og har man vært i et forhold tidligere har man nok vært veldig glad i den personen uten at man nødvendigvis har elsket den personen og nettopp derfor tok det kanskje slutt....
Nok engang så har du rett. Å bruke ordet elske var feil av meg, men det impliserer også at jeg mener det er feil å bare finne seg noen å være sammen med og være sammen personen bare for å ha sex. Jeg mener det er noe spesielt som skal deles med en spesiell. Det viktige for min del er ikke om man har sex eller ikke når man er i ett forhold. Om ei jente har hatt tyve tidligere seriøse forhold hvor hun har hatt sex med samtlige menn, så synes jeg ikke det er noe galt. Hadde hun derimot aldri vært i noe forhold men har hatt en onenightstand så er ikke den jenta min smak. Foresten så har hun ikke trengt å ha hatt denne onenightstanden heller. Det er ikke selve praktiseringen som er det verste, det er holdningen og moralen. Mange som ikke har utseendet med seg og blir sett på som så attraktive - og hvis de ikke gjør det så kommer tilbudene sjeldnere også. Og hvis tilbudet ikke kommer så skjer det heller ikke noe, men det gjør ikke denne personen noe "bedre" enn Miss Vakker som hver helg får 100 forskjellige tilbud og som ikke klarer å motstå fristelsen slik at det blir én ny hver helg. Likevel ser selv de mest liberale på denne Miss Vakker som noe negativt. Det er også utallige folk som i lille Norge skal virke så seriøse og jomfruelige. Ute på byen er de kostbare og ingen får komme ned i buksa på dem fordi de vil ta vare på sitt rykte - men så blir det en vennetur til Ibiza, Aiya Napa eller Kos og der er det om å gjøre å "leve livet" som det kalles. Forstår ikke helt hvorfor folk prøver å ta vare på ryktet sitt når alle åpenbart er så liberale til at sex mellom to mennesker alltid er så flott. Det virker som om de fleste ikke liker at andre puler i hytt og pine, men selv bør man bare ta for seg.   

Nå vet ikke jeg om du er gift eller hva, men mener du virkelig å si at om du traff en jente som du ble virkelig glad i, men siden fant ut at hun i en periode av livet sitt kanskje hadde vært litt "vill" og hatt noen one nights stands så hadde du bare dumpet henne? Kald fisk du da må jeg si!
Jeg er ikke gift. Jeg finner ikke ei jente som jeg blir glad i og senere får vite at hun har vært vill. Er jeg interessert i ei jente går jeg alltid inn på dette emnet og forhører meg om hennes holdninger og levemåte. Slike ting må jeg ha avklart før jeg evt. går inn i ett forhold - og ja, jeg har "dumpet" jenter blant annet av den grunn. Jeg vil imidlertid ikke si at jeg er kald fisk. Er faktisk født i fiskene og ser på meg selv som ganske varm, men jeg har prinsipper og er ganske så prinsippfast.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Finnes slike kvinner fortsatt?
« #63 : 24. mars 2005, 14:45 »
Jaja.. nå har jeg lest gjennom disse sidene og akkurat nå angrer jeg litt på at jeg la inn klippet fra "Husmorboka". Det var da ikke måte på hvor mye diskusjon en kuriositet skulle føre med seg..

En ting jeg ble sittende å tenke på her; hvorfor er det feil å kalle ei husmor for ei husmor? Jeg er hjemmeværende husmor for tiden, og jeg skjems da ikke for å si det... Jeg er husmor når jeg er i jobb også jeg, men forskjellen da er at jeg er husmor i tillegg til å være f.eks selger. Jeg er faktisk litt stolt av at jeg er ei dyktig husmor, jeg...  Wink

Ellers så er jeg faktisk enig med mye av det Einar skriver som seksualmoral. Jeg har aldri vært tilhenger av one-nightstands... for meg blir det litt... simpelt.

Meeeeen... så er jo jeg sørlending også da - av den moralske sorten... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Finnes slike kvinner fortsatt?
« #64 : 24. mars 2005, 15:20 »
Det jeg mente einar  - og det skjønnte du nok godt - at hvis du nå hadde vært i et forhold - ville du da tatt på deg rollen som hjemmeværende husfar? Tapt inntekt blir det uansett for en part.....

Det jeg mener med kald fisk er at hvis du skal være så pirkete på det, vel da kan det bli vanskelig å finne seg en å dele livet med...man må forvente at dden personen man blir sammen med har  gjort ting i fortiden sin og kanskje ikke alltid ting man selv er like begeistret for. Og en ting har jeg iallefall lært - man skal aldri si aldri. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp med en gutt ( veldig god gutt !) som kom fra en veldig kristen familie- det kunne liksom ikke falle meg inn - men nå har jeg jo gjort det da og jeg er så utrolig glad for at han er en del av livet mitt! Og det til tross for at familien hans er kristne og faren predikant Wink
Poenget mitt er at man kan ikke alltid bestemme seg for hvem man blir glad i. Jeg har også vært sammen med andre tidligere, trodd at de var den rette etc etc  - også til tross for deres feil og mangler - for senere å finne ut at jeg hadde tatt " feil" - det forholde jeg trodde var bra og fint var ikke det rette for meg....men dette er ting man ikke helt og holdent kan kontrollere.
Og folk kan jo endre seg og sin levemåte også....se på alle de som blir "frelst" over natten....

Men det om det.....

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Finnes slike kvinner fortsatt?
« #65 : 24. mars 2005, 16:02 »
Tror jeg mer enn gjerne ville tatt på meg rollen som hjemmeværende husfar hvis det hadde vært en mulighet som kona hadde foreslått og økonomien hadde vært til stede. Spørs om jeg hadde blitt den udugelige da men Wink Mye heller hjemmeværende enn en vanlig 8-16 jobb for meg ja.

Jeg er ikke så kresen på så mye annet enn det med seksualmoralen jeg. Det er såklart mye som skal stemme, men det er kun ett virkelig krav jeg har - og hvis det er for mye forlangt å ha ETT krav da er det ille. Og det er faktisk ille. For akkurat dette kravet gjør at omtrent 90% blir uaktuelle. Og du har rett i at det da kan være vanskelig å finne noen å dele livet med, men bedre at det er vanskelig og ender bra enn at man tar en shortcut og fornekter seg selv. Da blir man iallefall ikke lykkelig.

Du er heldig som har BamseBjørn. Han er en flott fyr Smiley

Tror ikke vi har så mye mer og diskutere nå Mystique. De fleste poenger har nok kommet fram. Vi er nok litt uenige på endel punkter, men det vil vi nok forbli også. Tror det har vært en ganske underholdende diskusjon å følge - iallefall å delta i. Og det er jo godt mulig andre hiver seg inn i diskusjonen også. For alt jeg vet blir den tatt fram igjen om 1,5 år Grin

Mvh,
Einar B. Gilberg
...som brukte svarte strømper på NM Wink Grin
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Finnes slike kvinner fortsatt?
« #66 : 28. mars 2005, 19:22 »
Einar: hehe kanskje jeg skal ta med noen rød strømper til deg neste år Wink

Så flott at du kunne tenke deg å ta på deg husfarrollen da Smiley - men hvis du tror du hadde blitt så udugelig er det kansje på tide å lære seg noen små triks hehe Grin - som å bruke avispapir når man pusser vinduene for å få dem skinnende blanke  ( det lærte jeg igår på jobb hem hem Wink).

Bare et problem da som gjennstår for menn som gjerne heller vil være hjemme- økonomien - hvis det alltid skal taes med i betraktningen vil man jo som oftest ende opp med at man taper minst om kvinnen er hjemme fordi det fremdeles er slik at menn oftest tjener bedre enn kvinner :/

Så da blir det liksom litt lett å snike seg unna " å joda jeg hadde gjerne vært hjemme jeg" med å si at, men dessverre så blir det minst økonomisk tap hvis kona er hjemme....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!