Skrevet av Emne: Merkelig trekant  (Lest 10092 ganger)

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #45 : 03. april 2005, 02:27 »
Det er jo ganske lett å skjønne...
Begge trekantene har jo samme arealet pga. av at de er oppbygd av de samme delene.
Dette gjør at teksten i den Danske versjonen er riktig... men den er lett å tolke feil.
Men problemet er at dette ikke er en "riktig" trekant...
Hadde man lagd en perfekt trekant og prøvd samme trikset, så hadde det ikke gått.
Men så lenge man printer ut den trekanten som er postet ( som egentlig ikke er en triangel med rette linjer ), så vil man få dette hullet pga. av hypotenusen som ikke er rett.
Hvis man bytter om den røde og grønne trekanten, så vil den gå fra å være bøyd innover til å være bøyd utover og dette utgjør hullet.

På bildet jeg poster under så har jeg tegnet en hvit strek, slik at dette blir en "riktig" trekant og det blir litt lettere å se.




Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Merkelig trekant
« #46 : 03. april 2005, 02:46 »
Dette skjønner jeg ikke dritten av. Kunne noen prøvd å legge de tilsvarende deler oppå hverandre? I det øverste bildet har jeg flytte den orange klossen ned dit den er på det nederste bildet, og den hvite ruta "oppstår" den. Jeg er lettere forvirret. Huh


2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #47 : 03. april 2005, 02:47 »
Jeg jobber med saken. Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Merkelig trekant
« #48 : 03. april 2005, 02:51 »
Det eneste jeg ikke fatter er hvordan buen kan ende opp i den tomme ruten..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #49 : 03. april 2005, 02:54 »
Så lenge man bruker den trekanten som er postet så vil du alltid få denne åpne ruta.
Når du printer ut trekanten, klipper den opp å bytter på den røde og grønne så vil de veksle mellom å være konkav / konveks... Denne differansen utgjør "hullet".

Jeg skal lage et eksempel på hva som ville ha skjedd om jeg brukte en trekant med rett hypotenus ( gi meg noen minutter ).

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #50 : 03. april 2005, 03:05 »
Her er trekanten som den ble postet :

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #51 : 03. april 2005, 03:06 »
Her har jeg laget en linje, slik at hypotenusen blir rett :

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #52 : 03. april 2005, 03:08 »
Her har jeg klippet ut trekanten med rett hypotenus ( legg merke til arealet som ikke ble med... dette utgjør en god del ) :

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #53 : 03. april 2005, 03:09 »
Sånn vil en trekant med rett hypotenus se ut hvis man prøver å stokke om på bitene :

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Merkelig trekant
« #54 : 03. april 2005, 03:10 »
Akkurat det fatter jeg, men hvordan kommer det bort til den tomme ruten....? Veit jeg er vanskelig nå.. Tongue Men skjønner enda ikke hvordan det kan ende opp i ei tom rute..

Edit: ÅJA!! Pga lengden hypotenus får når den er helt bein! Btw, det der fortjener en honnør!
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #55 : 03. april 2005, 03:14 »
 Wink

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Merkelig trekant
« #56 : 03. april 2005, 03:38 »
Nå har omsider jeg også skjønt poenget. Det som gjør illusjonen mulig er forskjellig form på de to trekantene. Så eksemplet ditt som viser at dette ikke ville gått med formlike trekanter (og dermed rett hypotenus) er riktig det, men du har kuttet den røde litt for brutalt i forholdet til den grønne. Tangens til den grønne trekanten er 0,4 (2/5) og til den røde er den 0,375 (3/8). Du har kuttet den største kateten i den røde helt ned på 7 istedet for 7,5, og dermed står du igjen med det samme problemet, bare omvendt. Smiley

2strong

  • Gjest
SV: Merkelig trekant
« #57 : 03. april 2005, 03:45 »
Er klar over det, var ikke så nøyaktig når jeg gjorde dette....
Poenget var å demonstrere "feilen" som gjør at det er mulig å sitte igjen med en rute til overs ( ser ut som de fleste skjønner det nå ).  Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Merkelig trekant
« #58 : 03. april 2005, 05:00 »
Hæhæ! Genialt! Jepp, treningsforum er ikke bare landets sterkeste forum, men det smarteste og Grin Sorry folkens, at jeg trekker ned snittet her med det dumme huet mitt.. heheh
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Merkelig trekant
« #59 : 03. april 2005, 12:20 »
det der var bra tenkt Wink
lurte litt på den ja!
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!