Skrevet av Emne: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!  (Lest 45384 ganger)

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #75 : 14. juni 2008, 00:04 »
Lil Wayne!

For å nevne noen;

- 3 Peat
- Mr. Carter (feat. Jay-Z)
- You ain't got nuthin
- Duffel bag boy
- Sky's the limit
- I'm Blooded


Chill:
"Don't get it" og "Prostitute 2", fortsatt Lil Wayne  Wink


Andre fete låter:
- Birdman - Belive dat (feat Lil Wayne)
- Birdman - 100 million dollars
- Rick Ross - Luxury Tax
- Young Jeezy - Go getta (feat. R. Kelly)
- Young Jeezy - I luv it
- Young Jeezy - And then what
- Jedi Mind tricks - Animal Rap



Mhm, mhm yoyo

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #76 : 14. juni 2008, 00:45 »
The Game - Big Dreams
Got pump?

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #77 : 14. juni 2008, 05:04 »
Hvor er Forfjord?
ikke i fjor men forfjor he he ikke en øy,men en beskrivelse på noenlunde tid/år
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #78 : 14. juni 2008, 17:51 »
overraskende bra faktisk,er i utgangspunktet skeptisk til hele g-unit pisset ,men denne var det liv i ;-)
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #80 : 14. juni 2008, 20:58 »
MOP - how about some hardcore

http://www.youtube.com/watch?v=HWcfmkslT48
Sa brura

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #81 : 14. juni 2008, 23:10 »
NY Confidential

http://www.youtube.com/watch?v=L3h51HQdvXc Den er på Romeo Must Die soundtracket, har elsket den hardt i 7 år eller noe


Er det så lenge siden? Husker den filmen som det var i går. Og liker fortsatt sangen Smiley
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #82 : 15. juni 2008, 01:36 »
Siden alle andre har vært frekke nok til å foreslå hip-hop som slettes ikke er "hardcore" (og takk gud for det), og som jeg vanskelig kan se for meg at passer under en hard treningsøkt, slenger jeg meg på lasset:


Aesop Rock:

Daylight
None Shall Pass


Sage Francis:

Makeshift Patriot
Escape Artist


Mr. Lif:

Return of the B-Boy
Brothaz


Edan:

Beauty
Fumbling over words that rhyme

Saul Williams:

Tr(n)igger
Children of the Night (Spoken Word)


Brother Ali:

Forest Whitaker
Picket Fence


Souls of Mischief:

93 'Til Infinity
(De får bare en låt, alt annet er litt "meh")


El-P:

Stepfather Factory
Deep Space 9mm


Atmosphere:

Like Today
Aspiring Sociopath


Sole:

Bottle of Humans
Salt on Everything


Buck 65:

Wicked and Weird


Cage:

Agent Orange
Too Heavy for Cherubs


Gravediggaz:

Diary of a Madman
Constant Elevation


GZA:

Did Ya Say That
Knock knock

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #83 : 15. juni 2008, 01:47 »
Fat Joe feat Lil Wayne - Make It Rain
og
Make it Rain remix. Nice treningsmusikk, ellers er aaalt av Clipse hardcore.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #84 : 15. juni 2008, 10:39 »
Balthazar; du har god musikksmak Smiley
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #85 : 15. juni 2008, 11:27 »
Takk i like måte Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #86 : 15. juni 2008, 11:34 »
For noen kjedelige sanger du foreslår baltazhar! Hvorfor i all verden skal man høre på indiepop og langsom søvndyssende halvveis rap-?Huh? For et merkelig standpunkt du tar! Cheesy  Du kan ikke fatte at noen vil høre på eksplosiv og hard musikk under trening? Jeg er personlig stor fan av reggae og dub, ambient og idm. Men man kan da ikke høre på slik musikk når man trener. Fårru rulle inn.

Skal man ha hardcore hiphop til trening så er det følgende  grupper som gjelder:

Das Efx
Epmd
Saul Williams ( der fikk du poeng )
Mobb deep
Jehst
wu tang clan

og sikkert noe mer.


Sa brura

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #87 : 15. juni 2008, 12:59 »
*hjertesukk*

Siden alle andre har vært frekke nok til å foreslå hip-hop som slettes ikke er "hardcore" (og takk gud for det), og som jeg vanskelig kan se for meg at passer under en hard treningsøkt

Det var dette med å faktisk lese innlegget før man begynner på sitt grinete svar, da. Eller: L2R PLZ, for å si det på et mindre ”langsom søvndyssende” måte.

Ingen av artistene jeg listet opp kunne tenkt å høre på under en treningsøkt (kanskje bortsett fra noe fra El-P og Saul Williams). På trening er jeg nødt til å høre på hard faenskap. Som oftest er det pretensiøs dritt jeg ikke takler ellers, men det funker på trening.

Diskusjonen rundt hip-hop tar jeg gjerne. Hva av nevnte som var indiepop ser jeg gjerne at du forteller meg (tok ikke med Why?, delvis for å ungå dette :p) (protip: når man blander sammen ordet ”indie” med et annet sjangernavn bør man kanskje prøve å treffe litt bedre). Halvveis-rap er også et uttrykk jeg håper du kan forklare meg. Klart, avvik fra konvensjonelle presentasjonsformer og rap-lydbilder faller sjelden i smak hos de som sverger til at hip-hop ikke er hip-hop med mindre musikken inneholder de samme resirkulerte damene, pengene og dopet. Ser jo ut fra lista di at du ikke faller under denne gruppa. Noe som gjør kritikken litt merkelig ...

At du kan like Saul, men ikke El-P finner jeg for øvrig ganske utrolig. Spesielt med tanke på alle Trent Reznor-samarbeidene de har hatt den siste tiden.

Edit: Weathermen Freestyle. Sånn for å ikke gå helt off-topic.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #88 : 15. juni 2008, 13:38 »
Kjære Balthazar

Youtube funker ikke, og jeg orker ikke å restarte pc`en akuratt nå.
Jeg valgte å høre på et lite utvalg av låtene du la ut, og de tre jeg hørte var mer synging og kjedelige intetsigende gitarriff samt noe synging eller halvveis rapping om du vil.

Eksempelt Saul Williams..vel, jeg liker noen Saul låter, men mye treffer meg ikke. Jeg kan vel nesten si at jeg liker fyren bedre enn jeg liker musikken, noe han skal ha cred for. Litt på samme måte som jeg liker Mike Patton. Fantastisk fyr som gjør mye for musikken og lager mye bra, som jeg ikke nødvendigvis orker å høre på lenger.

Hiphop med damer, bling og stash er ikke noe for meg. Den musikken du nevnte gikk ikke under den gruppa, så der klager jeg ikke. Jeg bare synes det var kjedelig. Litt som å nevne Moby eller Røyksopp hvis noen hadde spurt om " jeg trenger noe skikkelig techno til trening". Da hadde jeg heller nevnt Undergroun resistance, Robert Hood, Jeff Mills og Drexciya, eller noe annet fra Detroit, evnt noe svensk minimal techno àlla Adam beyer og Joel Mull. Ser du poenget? Ikke noe galt med Moby eller Røyksopp, for all del, men det er mye ploink, doink og halvveis-pretensiøst, uten den helt store swhungen som f.eks Carl Craig har.

Anyways, uten å rote meg for mye bort i en sjanger som ikke har NOE med saken å gjøre..

Kanskje jeg kunne kalle musikken du serverte for Indierap, for hiphop var det sannligen ikke. Kanskje noen av de låtene jeg IKKE hørte var det, men det kan jeg ikke forholde meg til.

For øvrig tolker jeg fortsatt det du har uthevet med stor skrift og qoutet fra deg selv på samme måte som tidligere. Du mener at alle andre har vært frekke nok til å IKKE forelså hiphop som er hardcore , noe du takker gud for, og du kan vansklig se for deg at det passer under en treningsøkt. Mulig du er ironisk, men det kom ikke så godt frem.

Sa brura

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk!
« #89 : 15. juni 2008, 15:44 »
Når det gjelder tendensen mange har til å plassere alt som skiller seg fra det konvensjonelle som idie-rap eller emo-rap er det ikke annet enn en manglende evne til å akseptere utviklingen innenfor flow, beats og annet. ”Det her virket jo nesten mer og mer som det der, må tilhøre en anna sjanger assa”. Pinlig. Vi skal ikke bare sette artist- eller gruppenavn foran sjangernavn da? Så kan du jo si at du liker ” Das Efx-rap, Epmd-rap, Mobb deep-rap”? Forskjellige stiler, forskjellige lydbilder, vektlegger forskjellige aspekter – disse må jo få sine egne sjangre!

La meg sitere et innlegg fra en annen diskusjon om samme greia:

” Fordi du ikke klarer å akespterer utvikling av flow? Se på Dose One, for eksempel, blant annet i scribble '97, hvor han latterliggjør Eminem og andre personligheter, men med en så uortodoks flow at hip-hop purister som deg ikke liker det. Minner meg om svartmetallhuer som driver og griner om at ting skal holde seg tr00 når litt utvikling bare er sunt for sjangeren.

Faktum er at Sole har en fortreffelig flow som passer stilen, beskjedene og lydbildet hans. Den flyter enormt godt i produksjonen, på lik linje med artister du kanskje låner øre til, som Meth, B-Real, Dre, Chuck D, etc.”

(Var ikke jeg som skrev det, så narsisme-beskyldningene kan du legge på hylla)

Hvis du klarer å påstå at verken Aesop Rock, Sage Francis, Mr. Lif, Edan, Saul Williams, Brother Ali, Souls of Mischief, El-P, Atmosphere , Sole, Buck 65 , Cage, Gravediggaz eller GZA driver med hip-hop kan vi like gjerne gi opp å komme til enighet. Da er du så fastlåst i dine egne (svært snevre) tolkninger i sjangeren at det ikke er noe poeng i dette. Indie (og definitivt ikke indiepop, les litt om arrangamentet ”anti-pop”, så ser du fort hvorfor) er det ingen av artistene som er, hvis du først skal sette et ord foran hip-hop må det i så fall være ”alternativ” eller ”undergrunn”.

I tilsvaret ditt nevnte du forresten Wu Tang Clan, jeg hadde med to av de opprinnelige tre medlemmene (GZA, og RZA gjennom Gravediggaz). Synes du det også er indiepop? Lista over folk som skal ha et fasitsvar på hva som er ”ekte” hip-hop er sinnsykt lang. Jeg foreslår at du starter med å sette deg inn i begrepsdefinisjonene som allerede eksisterer (uansett hvor vage de er) før du kommer dragsende med dine egne.

Til slutt:

Sitat
For øvrig tolker jeg fortsatt det du har uthevet med stor skrift og qoutet fra deg selv på samme måte som tidligere. Du mener at alle andre har vært frekke nok til å IKKE forelså hiphop som er hardcore , noe du takker gud for, og du kan vansklig se for deg at det passer under en treningsøkt. Mulig du er ironisk, men det kom ikke så godt frem.

Du tolker det fortsatt feil (for ikke å nevne at du må være stråmannsbyggingens svar på Arnold). Poenget var at emnet hadde fått fra å dreie seg om bare hip-hop som passer treningen til hip-hop generelt. Hvor du får frekkhet fra vil jeg gjerne vite. Videre sa jeg at jeg ville slenge meg på lasset, og komme med enda mer hip-hop som ikke nødvendigvis er så jævlig motiverende når du er på siste markløft-repetisjon. Skjønner?

Sitat
Kanskje noen av de låtene jeg IKKE hørte var det, men det kan jeg ikke forholde meg til.

Så slutt å omtale låtene jeg linket til som et homogent avvik fra den rene hip-hopen, da.

Namedropping er aldri like imponerende som man skulle ønske. Techno-eksempelet ditt er i beste fall misvisende. Å kalle noen av artistene jeg linket til for indiepop blir mer som å mene at Røyksopp er Death Metal.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!