Skrevet av Emne: Forbanna uhøflige idioter på bussene  (Lest 4773 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #15 : 05. april 2005, 13:47 »


Åjasså... fornærmer du mitt lilla og min gryende senilitet hår? Neida.. jeg er egentlig enig med deg, tric... er nok av disse damene også. I det store og hele så er det nok å bli frustrert og forbannet over, så jeg får bare si som Expedite;

Smil! Det er vår! biggrin

Jepp, jeg sier som salige Pande Rolvsen - "Livet er herlig dere!"


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget zaijin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 86

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #16 : 05. april 2005, 13:52 »
honør til tricepsman:)

Utlogget Tabaqui

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 116

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #17 : 05. april 2005, 14:02 »
Jammen glad jeg ikke tar bussen så ofte med så mange idioter samlet på et sted Shocked!

Folk som ikke kan kjøre riktig i rundkjøringer derimot, eller er uhorvelig treige i lyskryss, eller ikke sjekker blindsona før de skifter fil, eller ligger helt oppi rompa på meg, de er irriterende de  furious!

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #18 : 05. april 2005, 16:36 »
for ikke å nevne dem som tror narkomane er snille og ikke gjør en flue fortred.. dem som tror sjokolade er slankende og at prosessen med å ta bussen 500m for å kjøpe den hjelper denne effekten.. de som på død og liv skal kjøre i 40-50km/t i alle svinger, men så snart en rettstrekning nærmer seg aksellererer de såpass at det er umulig å kjøre forbi.. for så å bremse ned igjen.. naive tullinger som tror at det ikke finnes kriminalitet på holmlia etter benjaminsaken fordi alle er så snille og greie nå.. mennesker som sier at "nei, ulrik, nå blir du treg.. for du trener styrke".. mennesker som sier at jeg spiser bolepulver og at jeg burde skjemmes.. folk som på død og liv skal presse seg fremover i utestedskøen.. altså, når de tar inn 3 og 3 så GÅR det faktisk ikke raskere selv om køen rent fysisk er komprimert.. hvor vanskelig er det? HVOR VANSKELIG?! .. *gremmes*


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #19 : 05. april 2005, 17:42 »
Når vi snakker om bussen  Erter

For noen uker siden så opplevde jeg det jeg som oftest opplever med bussjoførene!! De er frekke!
En person som jeg ikke vet hvem er skulle gå på bussen, han stiger inn og spør pent: Hvilken rute er dette? (Det stod "ikke i rute utenpå")
Bussjoføren: Ser dumt på han litt irritert, kan du ikke lese?? Hva TROR DU DET STÅR FRAMME PÅ SKILTET??!!
Litt forfjamset svarer han.. Ehm det står "ikke i rute"  :Smiley
Dere kan tro bussjoføren ble flau da! Ehhh.. ja har du sett det gjør det vist  Embarrassed

Lo godt jeg da Grin Grin  headbang

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #20 : 05. april 2005, 17:50 »
Jeg er fjortiss, jeg setter meg på innerste setet med sekken på det ytterste om jeg har med meg sekk. Men det er bare om det er mange ledige plasser i bussen og jeg tar alltid vekk veska om det blir fult. Det som er irriterende er gamle "søte" menn som skal prøve å bli venn med meg, sier at de har vært med på utallige ekspidisjoner til afrika osv... får så dårlig samvittighet når de prøver å skaffe seg en ung venn...  Cry






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #21 : 05. april 2005, 20:49 »
Kan legge inn en historie om en i klassen min, som var på bussen.

Han satt seg då i et av de fremste setene på bussen. Han hadde skolesekk og treningsbag med seg. Han var bare den tredje passasjerene som hitil hadde sittet seg på bussen.

Han vet at dette er en sein rute, og det pleier ikke komme mange folk på denne bussen, så setter seg innerst, og legger all bagasjen på det ytterste setet, og legger seg inntil vinduet med musikk i ørene.

Etter ca 10 min, blir han vekket av en ganske brå stopp inn i en busslomme. Det kommer en gammel dame på (fortsatt er det mange ledige seter). Hon stopper opp når hon har gått bak til der han sitter, og står i gangen og stirrer på han. Han stirrer tilbake.
Plutselig utbryter hon:

"JA, skal du FLYTTE deg eller???!?!"

"hæ?"

"Du har tatt min plass! Har du ikke lært at du skal flytte deg for oss gamle?"

"Jo, men det er jo mange ledige seter, og eg har jo så mye å drasse på...."

"Du må bare flytte deg!!"

"Nei, det kan du bare drømme om"....

Avsluttet han, og satt hon på plass med. Faktisk måtte bussjåføren bak og dirrigere hon til et annet sete. Ellers var hon visstnok helt oppegående, og ikke noe feilkoblinger med.



Ellers, det som virkelig kan irritere meg er de som absolutt skal ha SVINNHØY musikk på, og deler det med resten av bussen. Då blir eg forbanna, og flau over å være ungdom.
 
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget jeez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 147

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #22 : 05. april 2005, 21:03 »
her om dagen på en dårlig morgenkvist (for min del) hadde jeg glemt skolekortet mitt og møtte seff den dagen den mest gretne sjåføren også.. kort forklart jeg nektet og gå av bussen fordi han nektet og gi meg en bot og jeg endte opp på politi stasjonen i steden for skolen Sad
<3 Champion <3

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #23 : 05. april 2005, 21:09 »
Trikset med å ta buss
 

Hva er det jeg hører? At det å ta buss er ingen sak? Det er tydeligvis en uerfaren busspassasjer som snakker, for det er mange faktorer inne i bildet når man skal ta buss på den rette måten. Plassering, oppførsel, ja, det er mange ting som spiller inn for å få den perfekte busstur.

Plassering

 Når man kommer inn på bussen, er det viktig å ha øynene med seg. Har man ikke det, kan man fort ende opp på helt feil sitteplass, noe som jo er uendelig skam. Det første man må gjøre er å kaste et langt blikk bak i bussen. Er det ledige plasser bak midtgangen? Gå dit hvis du er helt sikker. Her er det viktig å vite, og ikke bare tro. Ingenting er mer taperaktig enn en uoppvakt tosk som går bak i bussen ("for der ... øh ... der sitter jo alle kulingæne!") som oppdager at "hei, her varrejo fullt, jooo", og dermed må snu og gå tilbake. Det er rett og slett ille. Ikke gå på den samme brøleren.

La oss først ta for oss scenariet med at det er ledige plasser bak. Grovt sett er det plassene bak midtgangen som hersker. Derfor går du dit. Likevel er det viktig å ikke sette seg på setene helt nærmest midtgangen, spesielt ikke i rushtid og andre tider med masse småbarnsforeldre som suller rundt. Da forventes det nemlig at du hjelper dem inn og ut med barnevogn, og dette er jo ikke noe man har overdådig lyst til. Man kan jo selvfølgelig la være selv om moren med vognen stirrer deg rett inn i øynene og formelig ber deg om å ta til helvete og hjelpe henne, men det er jo direkte uhøflig, og vi vil jo komme oss av bussen med æren i behold også.

Moralen er derfor at skal man sitte i bakre del av bussen, pakk deg lengre bak. Hvilken side av bussen er helt opp til deg selv, om du liker å se på naturen på høyre side eller bilene på venstre. Hovedregelen er å sette seg på et ledig dobbeltsete. Hvis dette er umulig å oppdrive, vær varsom med hvem du setter deg ved. Det er forferdelig plagsomt å sitte en hel busstur ved siden av en mann eller dame som begynner å bable ustanselig med deg om ting du ganske enkelt driter i. Foretrekk derfor heller innadvente, snodige mennesker, så lenge de ikke har merkelig kroppslukt som du ikke kommer til å overleve (og det er det skrekkelig mange som har).

Finnes det ledig dobbeltseter bak i bussen, velg en av de lengst bak. De seteparene lenger framme fylles fortere opp, og det er jo større status å ha to seter for seg selv enn å måtte sitte sammen med noen ukjente hele veien (særlig hvis de setter seg hos deg, og ikke omvendt). Dette gjelder ikke hvis du lukter forferdelig, men man får nesten gå utifra at det gjør du ikke.

Framme i bussen setter du deg bare i nødstilfeller (fullt bak). Her er det nybegynnerne og lammingene er, sammen med de eldre og de andre som ikke tør å sette seg blant kulingene bak. Det er dog ett unntak fra denne regelen, og det er hvis du for øyeblikket nyter din portable musikk. Støynivået i bussen (i alle fall av det bussen selv produserer) er generelt lavere framme i bussen ettersom motoren befinner seg bak, og derfor vil det for din egen del lønne seg å finne en plass langt fremme i bussen. Noen få busser har plasser som er reservert handicappede, og her er det god plass både til føtter og sekk, og er klart å anbefale. Ut over dette finnes det egentlig få gode argumenter for å sitte langt framme.

Er det fullt i hele bussen (eller du slettes ikke føler for å sitte sammen med han i sjømannsuniformen og "Jeg elsker Karl"-tatoveringen), må du stå. Pass da på å stå i midtgangen hvor det er god plass, og stå stødig på en tøff måte. Alle som sitter bak i bussen sitter jo og stirrer på deg og tenker stygge ting om deg, og da er det viktig å ikke nesten falle hver gang bussen stopper, eller å pille seg ustanselig i nesen og lignende.


Bussturen

Under selve bussturen er det lite man kan gjøre. I det hele tatt skal du gjøre minst mulig. Ikke host, ikke nys, ikke rør på deg, ikke pugg «Gå ikke over veien før bussen har kjørt» baklengs, ikke snakk (med mindre du sitter ved noen du kjenner, men snakk likevel lavt, du vet jo selv hvor teit det høres ut når du hører to kaklehøner på bussen legge i vei om sitt tragiske liv), ikke spy, ingenting.

En meget viktig ting du bør huske under bussturen, er at du med veldig få unntak ikke skal flytte deg. Lite er mer patetisk enn folk som stadig bytter plass rundt omkring i bussen i håp om at det gir dem mer status. Dette er selvfølgelig feil, sånne ser vi ned på. Unntaket her er hvis du fra før har ståplass, da er det naturlig å finne seg en sitteplass når det blir tilgang på det. I tillegg har du lov til å sette deg innerst på dobbeltsetet hvis du først satt ytterst, og personen innerst har gått av bussen. Det blir derimot umåtelig dumt å flytte seg nærmere og nærmere ditt favorittsete hver gang noen ikke vokter plassen sin godt nok. En god tommelfingerregel: Har du funnet deg en sitteplass, behold den. Hold deg der du er.

Ellers er det ikke mye å si angående selve bussturen, så vi hopper derfor rett over til den delen hvor bussturen går mot slutten.

Plingingen  

Du skal snart av. Det må "plinges" for å gi tegn til buss-sjåføren om at du skal av. Her er det to muligheter. Å plinge eller ikke å plinge.

Å ikke plinge

Dette er et sjansespill. Tar du den samme bussen ofte, kjenner du kanskje igjen noen av de andre passasjerene, og du vet om de skal av der du skal. I så fall er dette en enkel oppgave. Du sitter der (og her spiller plasseringen en meeeget viktig rolle, for de som sitter langt bak sitter høyt og har full oversikt) rett og slett og venter til noen av de andre medpassasjerene begynner å lure på om det virkelig ikke er noen andre som plinger. Følgelig plinger de, og de har gjort jobben for deg.

Å plinge

Selvfølgelig kan du plinge, men det innebærer arbeid, og det liker vi ikke med mindre det er noe morsomt knyttet til det. Derfor sitter du der klar med hånden på knappen eller hånden rundt den lange tråden som man trekker i for å plinge på de gamle bussene. Så sitter du der og venter til du ser noen strekke hånden opp, og a-a-a-akkurat når de skal til å trykke/trekke, plinger du før dem. Du har nå gjort til at de gjorde bortkastet arbeid. Dette kan virke som en bagatell, men hvis du noengang har blitt utsatt for det samme, vet du hvor jævlig ergelig det er. Her har man slitt ræva av seg for å plinge fordi ingen andre gjør det, og så, akkurat når du skal til å gjøre det ... *pling*. Det er sinnsykt ergelig. Nettopp derfor skal du gjøre det, men er du for lat, kan du jo la være å plinge i det hele tatt.

Hvis du plinger

Ja, du må ikke tro det er bare bare å plinge heller, selv om du skal gjøre det på en seriøs måte. For når skal du plinge? Her er det to ting jeg mener man bør ta hensyn til. Det første er avstanden til bussholdeplassen. Det er naturlig å plinge når man kan se holdeplassen, men så klart, hvis den er rett rundt en sving, så er det da lov å plinge litt før den, ellers vil det komme for brått på sjåføren, og du vil oppleve en kraftig nedbremsing og både sjåfør og passasjerer vil se ned på deg fordi du ikke greier å plinge i tide.

Den andre tingen du bør passe på angående plinge-tidspunkt, er bussens tilstand. Hvis bussen står rolig (for eksempel i et lyskryss) eller bremser, er det feil å plinge. Du plinger bare ikke når bussen står i ro, vettu! Det kan igjen føre til misforståelser som at hva, skal han av her? Nå? Plinging skal kun utføres når bussen enten akselererer eller kjører med konstant fart.

Avstigningen  

 Plingingen er utført, enten av deg selv eller noen andre. Snart skal det store skje. Du skal av bussen. Men når skal du reise deg? Hvis du allerede står, er dette et fint lite problem. Du går ikke før bussen har stoppet. Punktum finale. Det er hvis du sitter at det kan skje ting.

Det er viktig å ikke reise seg for tidlig. Å stå ved utgangen i mangfoldige sekunder før bussen har stoppet, er overflødig og teit. Alle i bussen flirer stille av deg hvis du gjør dette. Da er det bedre å være litt for sen, men hold roen, ikke spring ut, for det er enda lammere. Hvis du kommer til midtgangen omtrent rett før bussen starter nedbremsningen, er det noenlunde perfekt, men ikke noe før, altså.

Det er bare tapere uten noen som helst kroppskoordinasjon som holder seg fast når bussen stopper. Det må du altså ikke gjøre. Du legger rett og slett trykket på den rette foten i den kraften bussen bremser, og du klarer deg helt fint. Pass bare på at du slipper opp akkurat idet bussen stopper helt, ellers kommer du til å falle en eller annen retning. Er du ikke stødig i akkurat dette, må du heller seife og holde deg fast, selv om dette ikke anbefales for mestrene.


Av bussen  

Trøjk rah nessub røf neiev revo ekki åg.
Gå ikke over veien før bussen har kjørt.

Gratulerer! Du har gjennomført den perfekte busstur, og alle ser opp til deg fra nå av.
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #24 : 05. april 2005, 21:45 »
Honnør ! Kjente meg jævlig igjen der Cheesy
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #25 : 05. april 2005, 22:05 »
her om dagen på en dårlig morgenkvist (for min del) hadde jeg glemt skolekortet mitt og møtte seff den dagen den mest gretne sjåføren også.. kort forklart jeg nektet og gå av bussen fordi han nektet og gi meg en bot og jeg endte opp på politi stasjonen i steden for skolen Sad
Det her gav ingen meining. Bussjåføren nektet å gi deg bot. Da måtte vel alt vere såre vel da?
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #26 : 05. april 2005, 22:17 »
Honnør ! Kjente meg jævlig igjen der Cheesy

Ja, kjenner meg igjen i samtlige av de punktene eg og!

Smiley

edit: Kjenner meg igjen i noen av punktene.
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #27 : 05. april 2005, 22:25 »
Ja, kjenner meg igjen i samtlige av de punktene eg og!

Smiley
Ja, det er jo så tøft å sitte bake. Der sitter nemlig alle "laidback" (anna ord for sløv), kvisete, fnisende, spjælinger av fjortiser med tannregulering og bukse som starter midt fra rumpa Grin
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget jeez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 147

SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #28 : 05. april 2005, 22:45 »

Det her gav ingen meining. Bussjåføren nektet å gi deg bot. Da måtte vel alt vere såre vel da?
Han nektet og gi meg bot men jeg fikk heller ikke gå på bussen.. *mumlernoeomkontrollsykesjåførermedfælbarndom*
<3 Champion <3

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Forbanna uhøflige idioter på bussene
« #29 : 05. april 2005, 22:52 »

Ja, det er jo så tøft å sitte bake. Der sitter nemlig alle "laidback" (anna ord for sløv), kvisete, fnisende, spjælinger av fjortiser med tannregulering og bukse som starter midt fra rumpa Grin

Nåja, sa ikke alle punktene!  No no

Og den beskrivelsen passer heller dårlig til meg. (Har faktisk ikkje hørt noen si "laidback" før, men heretter skal det ordet brukes om alle som er sløv. Grin  )
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!