Tenkte å skrive en sånn greie her slik at jeg klarer å følge med sjæl:
Før høsten '04 hadde jeg kanskje vært ti ganger på studio og trent med en kompis.
Så:
Høst '04:4-splitt -- jobbet litt med teknikk, men kunne ikke så mye om det i grunn. Hadde trege negativer og kjørte aldri forced reps hvertfall

Var i USA, så fikk tak i billig kjøtt og kosttilskudd. DIGG!
Vår '05---ca begynnelsen av '06:DoggCrapp -- fikk litt masse og sånn, var veldig gøy. Var veldig fokusert på trening, kosthold osv denne tiden. Leste mye, men mest om DC

Kjørte mitt livs mest seriøse deff med kostholdsplan fra en kompis.
Vår '06:Testet litt styrketrening. Sturla styrkeløft program. Gikk greit, men økte ikke kjempebra. Problemer med korsryggen og sånn. 1RM'et med 165kg i mark første året mitt, men tror ikke korsryggen min egentlig var sterk nok til det. Fikk litt problemer med korsryggen under sturla. 5x3 med tunge vekter i mark var tungt når en legger lista litt for høyt!
Litt mer DC, men er ikke like seriøs mtp mat og sånn. Dette fortsetter senere også
Høst '06:Militæret. 6-splitt, litt DC og en del tull. Mer fyll enn før i militæret, men billig mat, dog random og hadde lite kontroll på vektoppgang, nedgang, pauser etc.
Vår '07:Fortsatt militæret og samme som over, men tester 5x5.
Høst '07:5x5 ftw! Hadde planlagt ting bra og sånn, men var syk periodevis, eksamensperioden kom fort osv. Gjorde noen 1RM-tester mot slutten når jeg hadde planlagt pumpetreninger for fun, og disse ble bedre enn forventet
Vårhalvår '08:Trente sheiko seks uker med en fyllapause som varte ca en uke på midten. På makstesten etterpå tok jeg 155 i bøy, 115 i benk og 200 i mark. Var meget fornøyd.
Etter dette trente jeg litt forskjellig får jeg joinet noen gutter på et cross-fit program. Treningene var lange og jævlige, men lærte meg cleans og rykk og ble langt sterkere i chins.
Plan for sommeren og høsthalvåret er først et mengdeprogram, så en oppkjøring og se om jeg klarer å få opp noe tungt til slutt. Skal jobbe mye med benken!
Høst '08Trente en dietmar mengde og deretter sheiko oppkjøring. Ble muligens overtrent eller noe, for gjorde det ikke særlig bra når jeg RM-testet i konkurranse. Var et par andre grunner til det også. Glemte bl a å vente på "på plass"-signal i bøy _to_ ganger og krasjet nedi sikringsgreia den tredje i tillegg til at jeg hadde litt vondt i skulderen. Uansett, forøvrig ganske lette mål i sheiko (tidligere perser), men mye fyll og andre "lite-sove-netter" på siden. La på meg litt masse da, selv om dette ikke var noe mål.
Resultat:
Bøy: 155 dypt og pent
Benk: 110 (5kg mindre enn gammel pers)
Mark: 210 (pers!)
Tror det blir styrke
Fat%; around 12
Workin out mon-wed-fri after the DC concept. In addition, I walk 45mins in the morning b/f breakfast, (which keeps me hungry and gives me longer nights of sleep)

And of course keeps the fat% down for the summer.
Gotta keep this log in english since I'll compare it w/ my friend here who doesn't understand a single word in norwegian ^^
Today's work-out will come here tomorrow ^_^
Strength-stats will come next week some time.
Jepp, da var det tid for mat, lesing og soving

Chest
Shoulders
triceps
back width
back thickness
2nd part:
Biceps
Forearms
Calfs
Thighs
Hams/glutes
-For each 'part' I've got three different 'days' where I have different exercises for the muscles.
Warm-up:
Every work-out starts with a 10 minute jog to the gym or a 5min bike-ride + 2mins on the ellipticals.
In addition I do some warm-up sets for each muscle group, 1-2 for small ones such as biceps (none for forearms) and 3-5 for bigger muscle groups such as thighs/chest.
Stretch:
Traditional DC-stretching for everything except backwidth, where I do a 'pullover-stretch' instead.