Skrevet av Emne: Egg = Økt kolesterol?  (Lest 3363 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Egg = Økt kolesterol?
« #15 : 22. mai 2005, 15:46 »
Leste du tråden ?? Du kan ikke spise deg til høy kolestrol - altså spiller det ingen rolle !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Egg = Økt kolesterol?
« #16 : 22. mai 2005, 15:52 »
Leste du tråden ?? Du kan ikke spise deg til høy kolestrol - altså spiller det ingen rolle !

Men du sa jo at fedme fører til høye kolesterolnivå. Så man kan jo egentlig spise seg til høy kolesterol.
Wink

Men: Hva er kolesterol? Burde egentlig søke men bare tar det med her. Alle snakker om det som om det var en selvfølge at folk viste det, når jeg spør folk som snakker om det har de ikke peiling.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Egg = Økt kolesterol?
« #17 : 22. mai 2005, 15:56 »


Men du sa jo at fedme fører til høye kolesterolnivå. Så man kan jo egentlig spise seg til høy kolesterol.
Wink

Du leste ikke tråden du heller kanskje.... ?? Wink

Det jeg sa var at hvor mye kolestrol maten inneholder er ikke av betydning.... det var det spørsmålet hans gikk ut på, om kolestrolmengden i egget forandret seg med tilbredning eller ikke. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Egg = Økt kolesterol?
« #18 : 22. mai 2005, 16:02 »


Du leste ikke tråden du heller kanskje.... ?? Wink

Det jeg sa var at hvor mye kolestrol maten inneholder er ikke av betydning.... det var det spørsmålet hans gikk ut på, om kolestrolmengden i egget forandret seg med tilbredning eller ikke. Smiley

Jaok da.

Utrolig off topic, men hvordan holdt du ut med alle egga? Ble du ikke lei av smaken? Har du kostholdsplanen din på den tiden som du kan legge ut?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: Egg = Økt kolesterol?
« #19 : 22. mai 2005, 20:38 »
Jeg sliter med kolesterol. Høy verdi av den dårlige. Har også veldig store anlegg for hjerte og karsykdom i familien, derfor måler jeg verdiene med jevne mellomrom ca hver 4 mnd. En diett bestående av mye egg har ikke gitt noe utslag hos meg i allefall. Legen min sa også at kolesterol i mat ikke har en direkte sammenheng med kolesterol i kroppen. Så jeg bryr meg ikke om kolesterol i mat. For å senke kolesterolet trener jeg kardio pluss at jeg tar omega 3. Dropper ikke egg hvis dette er i min diett.

Røyking og overvekt er heller ikke fordelaktig når det gjelder kolesterol. Hørte at det var snakk om 10-20% man kunne senke nivået med ved livsstilsendring. Ellers er det bare trening og aktivitet som gjelder. Iallefall for meg Smiley

Men det er klart, det er jo mange meninger.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Egg = Økt kolesterol?
« #20 : 23. mai 2005, 18:57 »
Hørte at det var snakk om 10-20% man kunne senke nivået med ved livsstilsendring.

Dette er feil, og i høyeste grad avhengig av utgangspunktet: Tar du en meget fet, ikke-aktiv person som lever på junk og ferdigmat, og kombinerer ham med regelmessig fysisk aktivitet (styrke- og utholdenhetstrening), riktige kostholdsendringer og tilstrekkelig kaloriunderskudd for reduksjon av fettprosent over tid, så kan vi i prinsippet ende opp med en meget atletisk, aktiv, sterk og utholdende person på et sunt kosthold, og ikke minst: Denne personens total- og LDL-kolesterol kan være redusert med så mye som 40-50-60% i samme slengen!!!

En slik enorm forandring i livsstil er alltid mulig, men krever alltid masse viljestyrke, som folk flest ikke har, derfor: Hva folk flest vanligvis klarer å oppnå med livsstilsendringer, er et fall i kolesterolnivåene på i størrelsesorden 10-20%.  Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: Egg = Økt kolesterol?
« #21 : 24. mai 2005, 01:28 »
Høres riktig ut det du skriver Smiley

Utlogget Alex12345

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

SV: Egg = Økt kolesterol?
« #22 : 24. mai 2005, 21:59 »
Nei du får ikke høyre kolosterol av egg, kokte stekte eller rå. men Kroppen tar bare opp 50% av næringen i et rått eggehvite . men blommen der i mot bør vere flytende får da er det sund fett. så kok eller stek egget med flyeten plomme!

http://www.bodybuilding.com/fun/eggs.htm

http://www.enc-online.org/eggnutr.htm
*et liv uten trening er et liv uten mening*

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!