Skrevet av Emne: HJELP!  (Lest 1255 ganger)

Utlogget JHA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

HJELP!
« : 25. mai 2005, 22:29 »
Heisann!

Eg er ein gutt på 20 år som er heilt nye her inne...Har logget meg inn fordi eg trenger hjelp av nettopp dere som kan dette.... 

Har begynt å trene litt nå, i håp om å få vekk "litt" fett på kroppen og få litt (markerte) muskler...
Er rett å slett feit for å si det milt, åsså har eg nesten ikke muskler..  Help

20 år.
Ca 180cm høg.
95 kg. Har mage + "bryster" å mye fett ellers  Embarrassed Embarrassed Cry Cry

Lurer på derfor på om noen kan hjelpe meg?? Er desperat!!!

Noen som har tips/råd om slanking å trening så mottas det me TAKK  Smiley
Skulle kansje hatt ein mat plan og trenings plan...Noen som kan være så kjempe snill å hjelpe meg her???

Har tatt av snart 10 kg, men det er nåkk på feil måte...Spiste kansje 1 til 2 ganger til dagen å det er nåkk for lite...Men er den ENESTE måten eg  har klart å tatt av på...

Orker ikke å ha det sånn som dette her lenger...  Embarrassed

Mvh ein som trenger litt hjelp...

PS: Takker for svar/tips/hjelp/råd å alt dette..  Smiley

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: HJELP!
« #1 : 26. mai 2005, 00:06 »
Det første rådet er vel å lese noen av de artikklene og linkene om deffing. Det andre er kanskje å lage en dagbok skriv hva du gjør nå, så får du helt sikkert masse tips!


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Ace

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
SV: HJELP!
« #2 : 26. mai 2005, 00:26 »
Jeg er langt ifra noen ekspert, men kjenner meg litt igjen i det du skriver, så et innspill fra meg skal du få (håper jeg ikke bedriver vranglære!?):
Du sier at du ikke orker å ha det "sånn" lenger og det vitner om at du er motivert. Det er en veldig viktig faktor, for skal man komme seg noen vei må man ikke bare følge en diett og trene, men man må faktisk legge om livsstil, det er nemlig den som har bragt deg dit du er idag, og det er den som kan hjelpe deg til å nå de målene du setter deg. Når det kommer til treningen så forstår jeg at du er ganske ny, da vil jeg anbefale å kjøre et fullkropps program, se på dette: http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=programmer&fname=041222_treningsprogfornybegynner

I tillegg til dette vil jeg anbefale deg å aktivere deg i større grad enn det du allerede gjør idag, og alt hjelper! En sikker vinner er å gå en tur før frokost, mellom 30-60min, i rask gange, dette gir en kick-start på både dagen & forbrenningen!
Når det kommer til matveien så er det masse nyttig å lese på forumet her, man kan se hvordan de proffe legger opp kostholdet sitt og man kan finne sunne matoppskrifter. 1-2 måltider om dagen er ikke ønskelig, fordel heller dette utover i 4-6 måltider, spis lite (les: mindre) & ofte! Personlig anbefaler jeg å kutte ut brus (dersom du drikker det), det gjorde jeg, og bare det ga resultater... Et annet tips er å legge om frokosten, dagens viktigste måltid setter en standard for resten av dagen. Jeg begynte å spise havregrøt med litt kanel og mandler på, herligheten ble overrøst av nydelig tine ekstra lett melk, kjempegodt! Lykke til med hva enn du velger å gjøre, men hadde vært spennende å høre hvordan det utvikler seg dersom du satser, å lage en trenings/mat logg hjelper deg til å motivere deg selv enda mer, og man kan få nyttige innspill og tips... Lykke til!!
Winning is not everything...
It`s the ONLY thing!

Utlogget JHA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: HJELP!
« #3 : 26. mai 2005, 16:23 »
Jeg er langt ifra noen ekspert, men kjenner meg litt igjen i det du skriver, så et innspill fra meg skal du få (håper jeg ikke bedriver vranglære!?):
Du sier at du ikke orker å ha det "sånn" lenger og det vitner om at du er motivert. Det er en veldig viktig faktor, for skal man komme seg noen vei må man ikke bare følge en diett og trene, men man må faktisk legge om livsstil, det er nemlig den som har bragt deg dit du er idag, og det er den som kan hjelpe deg til å nå de målene du setter deg. Når det kommer til treningen så forstår jeg at du er ganske ny, da vil jeg anbefale å kjøre et fullkropps program, se på dette: http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=programmer&fname=041222_treningsprogfornybegynner

I tillegg til dette vil jeg anbefale deg å aktivere deg i større grad enn det du allerede gjør idag, og alt hjelper! En sikker vinner er å gå en tur før frokost, mellom 30-60min, i rask gange, dette gir en kick-start på både dagen & forbrenningen!
Når det kommer til matveien så er det masse nyttig å lese på forumet her, man kan se hvordan de proffe legger opp kostholdet sitt og man kan finne sunne matoppskrifter. 1-2 måltider om dagen er ikke ønskelig, fordel heller dette utover i 4-6 måltider, spis lite (les: mindre) & ofte! Personlig anbefaler jeg å kutte ut brus (dersom du drikker det), det gjorde jeg, og bare det ga resultater... Et annet tips er å legge om frokosten, dagens viktigste måltid setter en standard for resten av dagen. Jeg begynte å spise havregrøt med litt kanel og mandler på, herligheten ble overrøst av nydelig tine ekstra lett melk, kjempegodt! Lykke til med hva enn du velger å gjøre, men hadde vært spennende å høre hvordan det utvikler seg dersom du satser, å lage en trenings/mat logg hjelper deg til å motivere deg selv enda mer, og man kan få nyttige innspill og tips... Lykke til!!

Takker så mye for tips å råd... Smiley

Skal prøve å være inn på her ja..Så skal eg gi beskjed vist det begynner å skje noe...
Men det som er så typisk meg er jo det att vist det ikke skjer noe med en gang så gir jeg opp... Sad
Men må prøve å holde motet oppe...

Vist det er flere som har noen synspunkter hadde det vore kjempe flott vist dere skrev det inn her.... Smiley

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: HJELP!
« #4 : 26. mai 2005, 16:36 »
Det viktigste for deg høres ut som om du må begynne med å spise. Hvis du setter deg ned å spiser frokost, så vil jeg vedde på at du ikke blir så skrubbsulten at du hiver innpå to skolebrød.

Det viktigste du kan gjøre er å begynne å spise! Da tror  jeg behovet for skolebrød etc vil bli mindre. Spise


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget JHA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: HJELP!
« #5 : 26. mai 2005, 18:28 »
Det viktigste for deg høres ut som om du må begynne med å spise. Hvis du setter deg ned å spiser frokost, så vil jeg vedde på at du ikke blir så skrubbsulten at du hiver innpå to skolebrød.

Det viktigste du kan gjøre er å begynne å spise! Da tror jeg behovet for skolebrød etc vil bli mindre. Spise

Ja..Har hørt det att du må spise ofte men lite..Men når eg prøver det, så legger eg bare på meg...

Sånn som eg spiser nå er det.
- 06:00 - 2 skiver brød me skinke elle noe annet
- 10:00 - 3-4 skiver brød me pålegg
- 12:00 - 1 skive eller ei tørr bolle/rundstykke
- 16:00 - Middag
- 20:00 - Kvelds.Som regel 3-4 knekke brød me Ost....

Er dette helt feil?
For når eg samtidig sluttet me brus, chips  og snop begynte eg og spise slikt...Åsså drikker eg bare vatn eller melk (Skummet eller ekstra lett melk)

Å dette har ikke hjelpt meg noe..Trur nåkk forbrenningen min er helt på BÅNN Sad

Utlogget Ace

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
SV: HJELP!
« #6 : 26. mai 2005, 22:57 »
Dersom du legger på deg når du spiser ofte og lite, spiser du sannsynligvis mer enn før, bare oftere. Tanken bak dette er at du skal prøve å fordele det normale inntaket ditt av næring utover lengre tid, slik at forbrenningen din stadig har noe å "jobbe med", man må passe på at blodsukkeret ikke synker drastisk... Kostholdet ditt så veldig ensformig ut, variasjon er viktig, ikke minst for smakens skyld, men også for å få i seg de næringsstoffene kroppen trenger. Havregryn, eller en usukret frokostblanding er et godt alternativ til frokost. Få i deg proteiner, f.eks fra rent kjøtt (kylling), egg, kesam osv. (Du finner masse tips til proteinrik mat her på forumet). Før og etter trening er det greit å få i seg raske karbohydrater (sportsdrikk, banan osv..), mens man kan innta de trege karbohydratene til andre tider på dagen (grovt brød/knekkebrød osv.)... Bare fordi man har hørt at grovt brød er bra, kan man ikke basere kostholdet sitt på det, med andre ord, variasjon er ALFA OMEGA!
Ikke gi opp dersom ting ikke skjer over "natta", så lenge du gjør ting riktig og holder en viss kontinuitet i det du driver med kan jeg garantere at det vil gi resultater som vil overraske deg over tid Wink
Winning is not everything...
It`s the ONLY thing!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: HJELP!
« #7 : 27. mai 2005, 02:05 »
Kostholdet ser ikke helt på trynet ut det, men prøv å få i deg litt frukt og grønnsaker også, det er mye fine vitaminer/mineraler og sånn i disse som får deg til å få mer energi.

Ellers bør du, som noen andre har sagt, trene et fullkroppsprogram styrketrening kanskje tre ganger i uka. I tillegg bør du skaffe deg et par gode treningssko som du kan bruke når du jogger/går. Finn deg en fin joggerunde/gårunde i nærheten av der du bor, så tar du tida på hvor lang tid du bruker på å gå/jogge den. Så prøver du å forbedre tida di, sakte men sikkert. I begynnelsen bør ikke kroppsvekt prioriteres alt for mye, det er like viktig hvordan du FØLER deg når du trener.

Når du har fått til dette (godt kosthold, grei trening), så bør du sette deg mål, både kort- og langsiktige. Hvis du bare fortsetter å daffe rundt med lette treningsprogrammer, så kommer progresjonen til å avta. Det virker som at folk er livredde for faktisk å ta i litt når de trener. Dét tror jeg er problemet med mange av de som har et dårlig utgangspunkt; de endrer litt på kostholdet og daffer rundt i 30 min to-tre-fire ganger i uka i spaserfart (såkalt "cardio").

Utlogget JHA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: HJELP!
« #8 : 27. mai 2005, 22:46 »
Takker å bokker for svar...

Dette hjelper faktisk litt på motet bare dette.. Smiley


Utlogget Ace

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
SV: HJELP!
« #9 : 27. mai 2005, 22:55 »
Takker å bokker for svar...

Dette hjelper faktisk litt på motet bare dette.. Smiley


Bare hyggelig! Lykke til Wink
Winning is not everything...
It`s the ONLY thing!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!