Skrevet av Emne: en split, to split tre split osv  (Lest 1456 ganger)

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

en split, to split tre split osv
« : 26. mai 2005, 12:08 »
denne har sikert vert oppe før men tar den for de Grin hadde været inntresangt å vist hvordan folk her inne trener, om en trener en split eller fem splitt og hvorfor en trener som en gjør. er spisielt inntresert i hvordan veiledere og faste besvarere trener. eg selv benyter meg av vift systemet til 25års, med en liten vri (dc rotasjon på øvelser) og varierer mellom fullkropp og 2 splitt. dette pga liten fremgang med lav trenings frekvens og høyt volum. håpper på mange svar Grin
høyde 180

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: en split, to split tre split osv
« #1 : 26. mai 2005, 12:56 »
Kjører for tiden en HST-variant med enda litt høyere treningsfrekvens, litt lavere volum og litt andre repintervaller. Smiley

Utlogget tunaboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

  • Shit just happend
SV: en split, to split tre split osv
« #2 : 26. mai 2005, 12:57 »
3-splitt

Mandag: Bryst, Skuldre, Triceps (mage)
Onsdag: Rygg, Biceps, Nakke (mage)
Fredag: Bein, Legger - Bryst lett økt (mage)

Jeg liker denne veldig godt hvertfall  Smile Brukte en 5-splitt ganske lenge, så ned til 4, og nå ned til 3 Tongue
metrofili er en tvilsom greie..

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: en split, to split tre split osv
« #3 : 26. mai 2005, 13:06 »
Trener kun overkroppen, og bruker en øvelse for bryst, en øvelse for lats, en øvelse for skulder pluss en til to støtteøvelser tre ganger i uka. Få sett og tunge vekter. Btw, grunnen til at jeg trener bare overkropp er at jeg er lat og ikke har noe behov for store bein, ser ingen nytte i det. Tung bøy f.eks ville ikke ført meg nærmere noen av målene mine, og jeg er veldig opptatt av at alt jeg gjør på trening skal ha en mening, er ikke no poeng å gjøre ting man ikke veit hvorfor man gjør Wink

Forrige trening så vel noe sånn som dette ut:

Benkpress - 1 x 4, 1 x 6
Chins - 2 x 5 (med vekt)
Militærpress - 1 x 6

Hammercurl - 1 x 3, 1 x 8
Franskpress - 1  x 15 (rest-pause sett)

Tenker egentlig bare på å holde ting simplest mulig, pluss fokusere på de tingene jeg føler jeg trenger. Akkurat nå stjeler overarmsøvelser "støtteøvelse"-delen av treninga, grunnet at det er overarmene som ligger dårligst an i fysikken min.

Jeg har troa på at økt styrke gir økt masse!
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget A

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

SV: en split, to split tre split osv
« #4 : 26. mai 2005, 13:31 »
Milky Forearms: Tror du ville hatt bedre fremgang på overkropp om du innlemmet noen øvelser for lår og legger i treningsprogrammet. Gir ikke dette positivt utslag hormonellt sett? Dessuten blir det vel ganske asymmetrisk med veltrent overkropp og puslete bein? Kanskje det også ville være lurt å sette opp et program, og ikke bare trene mer eller mindre tilfeldig ut fra hva du føler for(slik det virker som du gjør ut fra det du skrev). Er ikke meningen å rakke ned på målene eller treningen din, bare lurte på om du har tenkt over disse tingene:)
"The most successful ideological effects are those which have no need for words, and ask no more than complicitous silence." -Pierre Bourdieu

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: en split, to split tre split osv
« #5 : 26. mai 2005, 13:51 »
3-splitt

Mandag: Bryst, Skuldre, Triceps (mage)
Onsdag: Rygg, Biceps, Nakke (mage)
Fredag: Bein, Legger - Bryst lett økt (mage)

Jeg liker denne veldig godt hvertfall  Smile Brukte en 5-splitt ganske lenge, så ned til 4, og nå ned til 3 Tongue

snart 2 splitt da
høyde 180

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: en split, to split tre split osv
« #6 : 26. mai 2005, 15:29 »
Milky Forearms: Tror du ville hatt bedre fremgang på overkropp om du innlemmet noen øvelser for lår og legger i treningsprogrammet. Gir ikke dette positivt utslag hormonellt sett? Dessuten blir det vel ganske asymmetrisk med veltrent overkropp og puslete bein? Kanskje det også ville være lurt å sette opp et program, og ikke bare trene mer eller mindre tilfeldig ut fra hva du føler for(slik det virker som du gjør ut fra det du skrev). Er ikke meningen å rakke ned på målene eller treningen din, bare lurte på om du har tenkt over disse tingene:)

Jeg er klar over at mange preiker om det med hormonnivåer, og jeg har ikke tiltro til at det gir så stor effekt som folk sier. vil tro det er relativt ubetydelig. Jeg har ihvertfall knallframgang og armene f.eks har økt så jeg har fått helt sinnsyke strekkmerker.

Når det kommer til harmonien mellom overkropp og underkropp så er ikke det et mål jeg har. Beina mine er ikke spesielt tynne, blir jo LITT grovere av å gå å bære på en tyngre kroppsvekt (overkroppen blir tyngre), og det er alt jeg trenger. Det er mine mål, min trening. Bryr meg lite om hva andre eventuelt mener.

Når det gjelder program så har jeg etterhvert fått såpass med erfaring så jeg veit hva som funker og ikke, har alltid nådd de målene jeg setter meg og jeg veit hva jeg trenger å jobbe ekstra med. Jeg har akkurat fylt 17 år og har kjørt en femmer blant annet på 125kg i benk (fra da jeg trente enda mer styrke-rettet, var 16 år og 85kg tung da) uten å bruke noe "treningsprogram" i perioden med framgang. Man får etterhvert  et innblik i hva som funker og ikke ettersom man får erfaring.

Jeg tror ikke den beste måten å bli sterk og stor på er alskens hyper-moderne programmer som "hst", "hit" og lignende. Man bør heller utvikle sine egne treningsprogrammer for de målene man har selv. Jeg har funnet hva som funker for meg.

Den som eventuelt skal svare på dette, får sende privat melding.  Offtopic
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget sterno87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: en split, to split tre split osv
« #7 : 30. mai 2005, 15:09 »
Milky Forearms: Tror du ville hatt bedre fremgang på overkropp om du innlemmet noen øvelser for lår og legger i treningsprogrammet. Gir ikke dette positivt utslag hormonellt sett? Dessuten blir det vel ganske asymmetrisk med veltrent overkropp og puslete bein? Kanskje det også ville være lurt å sette opp et program, og ikke bare trene mer eller mindre tilfeldig ut fra hva du føler for(slik det virker som du gjør ut fra det du skrev). Er ikke meningen å rakke ned på målene eller treningen din, bare lurte på om du har tenkt over disse tingene:)

Og trene base øvelser som benk og spesielt knebøy og markløft øker hormonet testosteron. og det betyr at du vil vokse der oppe!

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: en split, to split tre split osv
« #8 : 30. mai 2005, 17:11 »
Øvelser som knebøy og markløft utgjør også en stor belastning på sentralnervesystemet, noe som gjør at du sannsynligvis kan trene bryst mer og oftere om du ikke trener mark og bøy, selv om lokal overtrening også er en fare. Om det ser bra ut er en annen sak, men denne diskusjonen er ikke helt svart/hvitt. I tillegg taler vel resultatene Milkyforearms har for seg selv skulle jeg tro. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!