Skrevet av Emne: Benkpress skjorte?  (Lest 9474 ganger)

Utlogget djonyx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Benkpress skjorte?
« : 27. mai 2005, 01:51 »
Hvor får man kjøpt en slik skjorte? Er det nån som selger slike i norge å funker de??

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Benkpress skjorte?
« #1 : 27. mai 2005, 01:54 »
Ja, det fungerer men det har ingen hensikt å bruke det med mindre du konkurrer i styrkeløft.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget djonyx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Benkpress skjorte?
« #2 : 27. mai 2005, 02:07 »
Ja, det fungerer men det har ingen hensikt å bruke det med mindre du konkurrer i styrkeløft.

Er det nån som vet hvor du får tak i ei slik skjorte?

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Benkpress skjorte?
« #3 : 27. mai 2005, 02:10 »
Joda, men konkurrerer du?

Det er jo ikkje akkurat som en vanlig genser eller skjorte det her da. Du må ha 2 hjelpere på å få på deg denne kondomdrakta.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

SV: Benkpress skjorte?
« #4 : 27. mai 2005, 08:44 »
...men kanskje vedkommende som spør ønsker å begynne å konkurrere etter å ha prøvd seg fram med benkskjorta? Ser ikke poenget med å sette opp forutsetninger for å gi informasjon.

På hjemmesida til Norges Styrkeløftforbund (www.styrkeloft.no) finner du utstyrsleverandør (Kappi) under linker. Der finner du også tips til hvordan du skal ta på skjorta.

Nybegynnere trenger ikke, og skal ikke begynne med, skjorter som er så stramme. Det kan du eksprementere med etterhvert som du får erfaring. Det er derfor ikke riktig at du trenger to personer for påkledningen. Forsøker du f.eks Titan, som de fleste bruker, og som ikke er for trang, vil jeg tro at en uøvet treningskompis kan gi deg den hjelpen du trenger. Bruk imidlertid alltid sikring når du bruker benkskjorte.

Lykke til, håper å se deg på plattingen.

Per Ove

Utlogget Hm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

SV: Benkpress skjorte?
« #5 : 27. mai 2005, 10:12 »
Benkskjorte trening kan være gøy. Det tar ca 2 min og en hjelper for og dra den på, hvis skjorta passer. Bruk vanlige brødposer på armene, dra de så langt opp som mulig, la de henge lett igjen på underarmene. Tre armene inn i drakta så bare fingrene kommer igjennom, så hode inn i drakta ,dra drakta over magen,etterpå lirker du armene over plastiken som henger på underarmen, så er det bare og skli armene vips på plass.dette kan ikke bli enklere, og etterpå er det bare og håntere mer og mer vekter.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Benkpress skjorte?
« #6 : 27. mai 2005, 10:18 »
...Bruk vanlige brødposer på armene, dra de så langt opp som mulig...

Ja, eller søppelposer, hvis du har "anstendige" overarmer... Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Benkpress skjorte?
« #7 : 27. mai 2005, 11:18 »
Benkskjorte trening kan være gøy. Det tar ca 2 min og en hjelper for og dra den på, hvis skjorta passer. Bruk vanlige brødposer på armene, dra de så langt opp som mulig, la de henge lett igjen på underarmene. Tre armene inn i drakta så bare fingrene kommer igjennom, så hode inn i drakta ,dra drakta over magen,etterpå lirker du armene over plastiken som henger på underarmen, så er det bare og skli armene vips på plass.dette kan ikke bli enklere, og etterpå er det bare og håntere mer og mer vekter.
Egentlig skulle jeg ikke sagt noe på dette, for vedkommende som skrev feilinformasjonen burde heller blitt oppmuntret til å spre dette budskapet... da ville det bli mange dårlige skjorteløftere i landet...

Derfor sier jeg meg helt enig; Begynn med benkskjorte så raskt som mulig! Gjerne FØR du har noe erfaring fra styrkeløft i det hele tatt, jo tidligere jo bedre!
Husk å ha stor nok skjorte! Så stor at en mann greier å få den på deg alene, uten at det skal være noe mer hokus pokus med det! Wink
Vreng den over hodet, og vreng den av igjen! Ta ingen hensyn til sømmer eller at skjorta sklir på plasten du har over arma.. Smiley
Fortsett så med å løfte med den, gjerne uten sikring også, eller kanskje bare en kompis bak. Who cares...

Legg på masse vekter, det gir den kuleste revnelyden hvis man har ei skjorte som faktisk passer, men som er dårlig dratt på!

Smiley Lykke til

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

SV: Benkpress skjorte?
« #8 : 27. mai 2005, 11:48 »
Det var da voldsomt til positivitet. Vurdert å jobbe med rekrutering innenfor styrkeløft?

Per Ove

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Benkpress skjorte?
« #9 : 27. mai 2005, 12:02 »
Det var da voldsomt til positivitet. Vurdert å jobbe med rekrutering innenfor styrkeløft?

Per Ove
Jepp! En ny i klubben i går kveld, og en ny idag.... (Truth!)
Men mine nyrekrutterte OVERLEVER første benkøkt!! Wink


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Benkpress skjorte?
« #10 : 27. mai 2005, 14:33 »
Jeg var VEL kort og kontant i svaret mitt... Var påveg i jobbintervju. (Fikk jobben! Smiley )

Men her er det seriøse svaret;

Det er min ærlige oppfatning at utstyr er MORO å bruke, samt at det motiverer å øke persene sine...
Utstyr er VONDT å bruke, og hvis ikke, så er utstyret for løst.
Benkskjorten skulle det vært krav om 1 år medlemskap i styrkeløftklubb før man fikk bruke.
Det er et behov for økt stabiliserende styrke i armer, skuldre og bryst.
Man må inneha en viss grunnstyrke for å få brukt nok vekter til å få ned skjorta.
Man må være erfaren nok i benk, til å vite hva "Bane" er,
man må kunne løfte teknisk korrekt UTEN skjorte før det er noe poeng MED skjorte!
Det hjelper ikke hvor mange kilo du får opp, hvis løftet er underkjent.
Man bør være i en klubb/i et miljø hvor det er erfarne skjortebrukere, slik at man kan få skjorta på RIKTIG, og SKIKKELIG! Det gjelder sømmene på fury og F6, pådrag og armer/skuldre. Hvis ikke, så er risikoen for at skyvet blir feil stor, og skader mer sannsynlig.

Men dette er bare min mening, og den står jeg for. Jeg er med på å lære skjortebruk til de yngste og nyeste i klubben, hvor de får prøve Metal, Fury og F6. De får låne utstyr på de første stevnene, og så er det de erfarne skjortebrukerne som hjelper gutta og jentene med å velge riktig størrelse og modell ut ifra hvordan prøvingen internt i klubben har gått.

 Deal

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Benkpress skjorte?
« #11 : 27. mai 2005, 15:48 »
...men kanskje vedkommende som spør ønsker å begynne å konkurrere etter å ha prøvd seg fram med benkskjorta? Ser ikke poenget med å sette opp forutsetninger for å gi informasjon.
Det kan være. Men eg har erfart mange ganger på dette forumet at gutter i alderen 16 år som trener på SATS (o.l) trur benkskjorte er som en vanlig genser eller t-skjorte som du berre hiver på og kan løfte mange kg ekstra med i den hensikt å bruke den på trening for imponere kompisene. Du veit like godt som meg at det er farlig å gå til anskaffelse av benkskjorte uten den nødvendige kunnskapen og forståelsen av korleis en skal få på seg den og løfte med den. I dette tilfellet fikk eg en magefølelse av at det var no skal eg kjøpe meg skjorte for å imponere treningskompisene mine på SATS. Da ser eg heller ingen grunn til å gi dei informasjon om kor dei kan kjøpe ei slik skjorte før dei veit LITT om korleis den skal brukes og kva den skal brukes til. Trådstarter kan gjerne korrigere meg om eg har tatt feil Smiley
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Benkpress skjorte?
« #12 : 27. mai 2005, 15:51 »
Fikk samme magefølelsen jeg også.

djonyx: Skal du være med på et styrkeløftsstevne?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Benkpress skjorte?
« #13 : 27. mai 2005, 15:57 »
Infoen om bruk av skjorte er i hvertfall gitt så eg kan sei så mykje som at du finner gode titan skjorter på www.titansupport.com

Enormous selger også skjorter men eg husker ikkje nettsida, også har du inzer sine skjorter på http://www.inzernet.com/ 

En forhandler i Norge selger også Metal skjorter som skal vere dei som er enklest å bruke, dei selger og titan og sikkert inzer. Du kan ta kontakt med MR800 for meir info om det.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget ArildW

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 141
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 141

SV: Benkpress skjorte?
« #14 : 27. mai 2005, 16:13 »


Konkurrerende utøver i styrkeløft og strongman

Perser ; 225 - 200 - 205

Treningsdagbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!